کد خبر: ۳۹۰۷۶۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۷     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
مهاجم روستوف كه موفق شد با گلزني‌اش مقابل آژاكس پايه‌گذار صعود تيمش به ليگ قهرمانان اروپا شود، مي‌گويد كه از تيم‌هايي مثل بايرن‌مونيخ و اتلتيكو هراسي ندارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، شروع اتفاق تاريخي كه براي روستوف رقم خورد، از دو فصل پيش بود. زماني كه اين تيم در پلي‌آف سقوط از ليگ برتر روسيه موفق شد همچنان در سطح اول فوتبال اين كشور باقي بماند؛ با درخشش سردار آزمون، مهاجم ايراني‌شان. آزمون در فصل گذشته هم براي روستوف خوب بازي كرد و گلزني‌هاي او در نيم فصل دوم اين تيم را تا آستانه قهرماني برد و در نهايت روستوف با نايب قهرماني در ليگ برتر روسيه سهميه حضور در پلي‌آف ليگ قهرمانان اروپا را كسب كرد. پلي‌آفي كه بازهم با درخشش آزمون پُلي براي حضور اين تيم در اين مسابقات بزرگ شد. حضور در ليگ قهرمانان اروپا با گلزني‌هاي سعيد عزت‌اللهي و سردار آزمون مقابل اندرلخت بلژيك و آژاكس رقم خورد تا ستاره‌هاي ايراني روستوف با كمك هم‌تيمي‌هاي خود تاريخ را را براي اين باشگاه تغيير دهند.

سردار آزمون در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري تسنيم در خصوص شرايطي كه براي صعود روستوف به ليگ قهرمانان اروپا فراهم كرد، گلزني‌هايش در بازي مقابل اندرلخت و آژاكس و قرعه‌كشي ليگ قهرمانان اروپا صحبت كرد. بازيكني كه پس از همگروهي روستوف با بايرن مونيخ، اتلتيكو مادريد و PSV آيندهوون اين فرصت را دارد تا بار ديگر با درخشش در تركيب تيمش خودش را به تيم‌هاي مطرح اروپايي معرفي كند.

تسنيم: نمي‌توان نقش سردار آزمون را در صعود تاريخي روستوف به ليگ قهرمانان اروپا انكار كرد. تو هم فصل قبل به نايب قهرماني تيمت كمك كردي و هم در دو بازي سخت مقابل اندرلخت و آژاكس گل زدي تا به ليگ قهرمانان برسيد. درباره اين مسائل صحبت مي‌كني؟

همه بچه‌ها خيلي زحمت كشيدند تا توانستيم اين اتفاق بزرگ را رقم بزنيم. ما به اين فكر نمي‌كرديم كه چه كسي گل بزند و همه مي‌خواستيم وظايف‌مان را درست انجام دهيم. من فكر مي‌كنم در اين بازي آخر با آژاكس، آنها ما را دست كم گرفته بودند كه به اين شكل هم شكست خوردند،‌ چون ما در هلند بازي خوبي مقابل آنها انجام نداديم، اما خوشبختانه توانستيم يك مساوي بگيريم. در بازي برگشت آنها فكر مي‌كردند راحت ما را شكست مي‌دهند، اما شكست بدي را متحمل شدند، چون ما خوب بازي كرديم. شايسته حضور در ليگ قهرمانان اروپا بوديم كه خوشبختانه اين اتفاق رقم خورد.

تسنيم: گل‌هايي كه خودت در اين دو بازي زدي، بسيار مورد توجه قرار گرفت و خيلي‌ها گلت مقابل اندرلخت و آژاكس را اروپايي قلمداد كردند.

من خيلي خوب تمرين كردم. قبل از بازي با آژاكس هم روي گلزني خوب تمرين مي‌كردم و خدا را شكر پاسخ زحماتي كه در يك هفته قبل كشيده بودم، گرفتم. تلاش بچه‌ها هم خوب بود كه من توانستم گل اول را بزنم و از اين اتفاق خوشحالم اما بيشتر از همه خوشحالم كه شادي‌ام با رفتن به ليگ قهرمانان تكميل شد.

تسنيم: كريچنكو با نام بردن از تو، اعلام كرد كه نقش مهمي در صعود تيم داشتي. اين نوع تعريف كردن‌ها از سوي سرمربي تيم‌تان، چقدر در روحيه‌ات تأثيرگذار است؟

قطعاً وقتي سرمربي تيم از عملكرد بازيكني تعريف مي‌كند، روي روحيه بازيكن تأثير گذار است و از اين مسئله خوشحالم. مي‌دانم كه انتظارها از من بالاست و اين اتفاقات هم كار را براي من دشوارتر مي‌كند، اما تا مي‌توانم به تيمم كمك مي‌كنم تا بهترين عملكرد را داشته باشيم.

تسنيم: يك مشكل در تيم شما به وجود آمد و آن هم اتفاقاتي بود كه در باشگاه رقم خورد تا باعث جدايي قربان برديف شود. هرچند او كنار تيم بود و در تمرينات هم حضور داشت، با اين حال شايد خيلي‌ها فكر كنند با صعود به ليگ قهرمانان قربان برديف دوباره هدايت تيم را قبول كند. خودت فكر مي‌كني او بر مي‌گردد؟

من نمي‌دانم آقاي برديف برمي‌گردد يا نه، اما در اين مدت خيلي اذيت شده است. درست است تيم به ليگ قهرمانان رفت، اما خيلي مشكلات داشتيم و شرايط‌مان سخت بود كه در همين شرايط سخت قربان برديف تيم را رها نكرد و در كنار تيم بود، ما را تمرين مي‌داد و در بازي‌ها هم حضور داشت. همين مسائل و رها نشدن تيم توسط برديف بود كه باعث شد به ليگ قهرمانان صعود كنيم.

تسنيم: درباره قرعه‌كشي هم صحبت كنيم كه بايد با بايرن مونيخ، اتلتيكومادريد و PSV آيندهوون مقابله كنيد. تيم‌هايي قدرتمند كه مسلماً كار شما را سخت خواهند كرد.

درست است كه همگروه‌هاي ما تيم‌هاي قدرتمندي هستند. اتلتيكومادريد و بايرن مونيخ در سه چهار سال گذشته نتايج خوبي در ليگ قهرمانان گرفته‌اند و حضور آنها در فينال اين بازي‌ها قدرت‌شان را نشان مي‌دهد. بايرن مونيخ تيم پرافتخاري است و اين كار ما را سخت مي‌كند، اما ما بازي خودمان را انجام مي‌دهيم و از تيمي ترس نداريم. به هر حال روستوف هم تيم خوبي است و اين را نشان داده كه بازيكنان خوبي دارد. ما مي‌توانيم جلوي اين تيم‌ها هم خوب بازي كنيم. شايد همه بگويند ما نمي‌توانيم در اين بازي‌ها پيروز شويم، اما فوتبال است و چيزي قابل پيش‌بيني نيست. هر تيمي بهتر بازي كند، برنده مي‌شود و ما هم سعي مي‌كنيم بهترين بازي‌مان را انجام دهيم.

تسنيم: به نظر خودت روستوف با حذف كردن اندرلخت و آژاكس توانسته از حريفان خودش زهر چشم بگيرد، به اين لحاظ كه تيم شما براي تيم‌هاي بزرگ اروپايي ناشناخته است و با پيروزي‌هاي اخير كار كرده‌ايد كه روستوف به تيمي ترسناك تبديل شود.

مي‌تواند همينطور باشد. خوشبختانه در تيم ما اينطور نيست كه به نام حريفان توجهي كنيم و اينكه جلوي چه تيمي بازي مي‌كنيم از نظر ما تفاوت ندارد، چون بايد براي همه بازي‌ها، بيشترين تلاش‌مان را انجام دهيم. بازيكنان ما بازي خودشان را انجام مي‌دهند و مطمئناً مقابل بايرن مونيخ، اتلتيكومادريد و آيندهوون هم به همين شكل عمل خواهيم كرد.

تسنيم: حالا مقابل اين تيم‌هاي قدرتمند دفاعي بازي خواهيد كرد يا هجومي و فكر مي‌كني اگر سيستم تيم‌تان هجومي باشد، بتواني براي روستوف مقابل بايرن مونيخ، اتلتيكومادريد و آيندهوون گلزني كني؟

تاكتيك ما هم مي‌تواند دفاعي باشد و هم انجام يك بازي هجومي، اما تحت هر شرايطي من يك مهاجم هستم و اگر در تركيب تيم باشم بايد اول از همه وظايفي كه برايم تعريف شده را انجام بدهم و هم بتوانم به عنوان يك مهاجم گل بزنم. من تمام تلاشم را خواهم كرد كه گلزني كنم.

تسنيم: و اگر مقابل اين تيم‌ها گلزني كني...

مسلماً خيلي خوشحال خواهم شد. هم خودم، هم خانواده‌ام، هم هواداران و خيلي‌هاي ديگر از اين اتفاق خوشحال مي‌شوند. من تلاشم را مي‌كنم.

تسنيم: مسلماً گلزني به اين تيم‌ها اتفاق بزرگي است. مي‌خواهيم درباره اين اتفاق بزرگ صحبت كني و اينكه گلزني به اين تيم‌ها چقدر سخت است؟

مسلماً گل زدن به اين تيم‌ها كار خيلي بزرگي است، اما مي‌توان به اين تيم‌ها هم گل زد. فرقي براي ما ندارد. درست است كه آنها تيم بزرگي هستند، بازيكنان بزرگي دارند، اما مي‌توان به آنها هم گل زد. چطور مي‌توانيم به آژاكس چهار گل بزنيم، پس گل زدن به اين تيم‌ها هم نشدني نيست.

تسنيم: پس از ستاره‌هاي بزرگ اين تيم ترسي نداريد.

اصلا ترسي نداريم.

تسنيم: قرعه‌كشي ليگ اروپا هم انجام شد و  AZ آلكمار بايد به روسيه بيايد تا با زنيت بازي كند. عليرضا جهانبخش براي بازي شما مقابل آژاكس در هلند به ورزشگاه آمده بود. تو و سعيد براي بازي جهانبخش در روسيه به ورزشگاه مي‌رويد؟

سن پترزبورگ نسبت به روستوف خيلي فاصله دوري است، اما اگر بتوانم حتماً اين كار را مي‌كنم تا از دوست خوبم حمايت كنم و حتماً اين كار را خواهم كرد. با اين حال ممكن است خودمان تمرين يا بازي داشته باشيم. عليرضا بازي ما را از نزديك ديد و بايد از او تشكر كنم كه به ما روحيه داد.

تسنيم: اين هفته بايد با ترك گروزني بازي كنيد كه ميلاد محمدي را در اختيار دارد. حضور سه بازيكن ايراني در زمين اتفاق خوبي مي‌تواند باشد. درست است؟

ابتدا بايد ببينيم در تركيب هستيم يا نه، اما بازي سختي داريم. تيم ميلاد محمدي، تيم خوبي است و اين فصل هم مقابل تيم‌هاي بزرگ نشان داده خوب نتيجه مي‌گيرد. اميدوارم آنها را شكست بدهيم.

تسنيم: جدا از بحث روستوف و ليگ قهرمانان اروپا، ما آخر هفته (11 شهريور) با قطر بازي داريم. بازي‌هاي مقدماتي جام جهاني آغاز مي‌شود و كار سختي پيش‌رو داريم.

ما همه آماده اين بازي‌ها هستيم. با بچه‌هاي تيم ملي كه صحبت مي‌كردم، همه مي‌گفتند آماده‌ايم. همه ما براي بازي با قطر لحظه‌شماري مي‌كنيم و انتظار مي‌كشيم و اميدوارم نتيجه خوبي بگيريم.

تسنيم: البته به حمايت هواداران هم نياز داريد.

صددرصد؛ اميدوارم مردم به ورزشگاه بيايند تا آزادي را براي قطري‌ها جهنم كنند و ما هم بتوانيم نتيجه خوبي بگيريم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها