يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۰۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۲۲     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
دانشجویان و دانش‌آموختگان نفت در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مشکلات فراروی استخدام‌شان را تشریح کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت در نامه‌ای به روحانی خواستار اهتمام و توجه ویژه وی به مشکلات پدید آمده در مسیر استخدامشان در وزارت نفت شدند.
 
این گروه از دانشجویان در نامه‌ خود نوشته‌اند: علی رغم تمام خدمات ارزشمند دولت در سه سال گذشته، متاسفانه شاهد نگاهی منفی و رویکردی ستیزه آمیز نسبت به نیروی جوان، متخصص و آماده به کار در صنعت نفت کشور هستیم.
 
صنعتی که با سرمایه گزاری هوشمندانه بر مهمترین رکن سازمانی یعنی منابع انسانی، اقدام به تاسیس دانشگاه تخصصی با عنوان دانشگاه صنعت نفت نمود تا نیروی انسانی لازم جهت به کار گیری در این صنعت عظیم را تربیت نماید. حدود 70 سال از ملی شدن صنعت عظیم نفت می گذرد و این صنعت علی رغم تمام مشکلات داخلی و خارجی توانسته است با تکیه بر توانمندی های فارغ التحصیلان همین دانشگاه ذخایر ارزشمند نفت و گاز کشور را به نحو احسن مدیریت نماید.
 
با استناد به آمار می توان گفت اکثر مدیران ارشد، میانی، عملیاتی و کارشناسان و متخصصان صنعت نفت کشور از زمره فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت هستند. عملکرد بی نظیر فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت نه فقط در داخل کشور بلکه فراتر از مرزهای کشورمان نیز زبانزد متخصصین این حوزه در سراسر دنیاست. این واقعیت انکارنشدنی گویای سطح سواد عالی، تعهد بالا و انگیزه بی نظیر فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت در بین مجموعه دانشگاهی کشور جهت خدمت به صنعت نفت است.
 
در بخش دیگری از این نامه آمده است:  به حتم، شخص جنابعالی در جریان تجمعات صنفی مکرر دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت مقابل مجلس شورای اسلامی قرار گرفته اید. تجمعی پرشور که با اراده ای حداکثری از طرف نمایندگان فهیم ملت همراه شد و نتیجه آن، تذکر چند نماینده به وزیر محترم نفت در صحن علنی، رایزنی کمیسیون انرژی با وزیر نفت و تشکیل کمیته مشترک کمیسیون انرژی مجلس و وزارت نفت برای تصمیم گیری در این خصوص بود. علاوه بر مستندات متقن و محکم موجود، مجموعه تلاش های نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز خود گواهی دیگری شد دال بر تضییع حق اولویت استخدام فارغ التحصیلان ممتاز (گروه الف) دانشگاه صنعت نفت!و به عنوان حقوقدانی زبده و مجرب بهتر از هر کسی می دانید که قوانین جدید عطف به ماسبق نمی شوند و لذا ابلاغیه 19 خرداد 1394 برای استخدام فارغ التحصیلان ورودی سال 94 دانشگاه صنعت نفت به بعد، اعتبار اجرایی داشته و جذب فارغ التحصیلان ورودی قبل از 94 باید براساس ضوابط قبل انجام گیرد. به عنوان رئیس جمهوری محبوب و مردمی بهتر از هر کسی می دانید که رکن اجرایی کشور باید الگوی ملت در اجرای صحیح، دقیق، سریع و بدون اغماض تمامی مقررات باشد و لذا مسکوت گذاشتن قوانین داخلی وزارت نفت در موضوع استخدام فارغ التحصیلان ممتاز (گروه الف) دانشگاه صنعت نفت در شان دولت خدمتگزار نیست. به عنوان معلم اخلاق آحاد ملت بهتر از هر کسی می دانید که وفای به عهد و امانتداری از نشانه های مومنین راستین است و لذا خلف وعده وزارت نفت در قبال تعهد جذب با اولویت متخصصین دانشگاه صنعت نفت در مغایرت کامل با اصول مدنی و انسانی است که نتیجه ای جز رواج بی اعتمادی، ناامیدی و از هم گسستگی در جامعه ندارد. به عنوان پدری دلسوز و آینده نگر بهتر از هر کسی می دانید که جوان آینه تمام نمای امید، متضمن تامین آتیه و کلید پیشرفت روزافزون جامعه است. پیمان شکنی و دروغ پراکنی باعث رشد ناامیدی، اخلال در ثبات اجتماعی و برنامه ریزی فردی و نیز افول شاخص های ترقی و پیشرفت می گردد.
 
در پایان این نامه آمده است: پیمان شکنی و ناامید کردن جوانان از برنامه ریزی برای آینده زندگی، تحقیر، توهین و تهمت به واسطه بی سواد قلمداد کردن محصلین ممتاز و مستعد، دادن وعده های دروغین بدون ضمانت اجرایی، حذف امتیازات اصیل ترین و تخصصی ترین دانشگاه کشور در حوزه صنعت نفت و ایجاد جنگ رسانه ای و بازی با افکار عمومی، تنها گوشه ای از اقدامات غیر منصفانه و ناعادلانه وزیر محترم نفت در قبال مسئله تعهد اولویت استخدام فارغ لتحصیلان ممتاز (الف) دانشگاه صنعت نفت طی یک سال گذشته است که نه متناسب با شخصیت حقوقی شما و نه در شان ردای روحانی شماست ما دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه صنعت نفت از شما رئیس جمهور محترم خواستاریم تا در کنار مجلس محترم شورای اسلامی به این مسئله ورود پیدا کرده و نسبت به تسریع در امر حل مشکل مساعدتی نمایید.
 
گفتنی است دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت به دلیل خلف وعده وزارت نفت در عدم پایبندی به تعهد اولویت استخدام فارغ‌التحصیلان این دانشگاه به مدت سه هفته مقابل خانه ملت تجمع کرده بودند که این تجمع چند روزی است به علت مهلت دادن  به مجلس و وزارت نفت تعلیق شده است تا چنانچه عزمى بر حل مشکل استخدامى دانش‌آموختگان وجود دارد، در فرصت داده شده، برطرف گردد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها