يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۲۳۱
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
با تلاش پژوهشگران ایرانی محقق شد
محققان کشور با استفاده از عصاره هویج و مریم گلی پمادی برای درمان سوختگی عرضه کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، دکتر حسین جهانگیر، مجری طرح با اشاره به  کسب دانش فنی و تولید جدید دارویی، آرایشی و بهداشتی گفت: با مطالعات انجام شده تا کنون بیش از 40 محصول تولید ‌شده که در تولید آنها از مواد موثره استخراج شده از گیاهان دارویی بهره گرفته شده است.

وی پماد سوختگی گیاهی «هربکس» را یکی از دستاوردهای تحقیقاتی این شرکت نام برد که برای درمان سوختگی استفاده می‌شود و یادآور شد: درمان سوختگی به عنوان یکی از دغدغه‌های جدی پزشکان مورد توجه بوده است و در حال حاضر ترکیبات متنوعی برای درمان آن مورد استفاده قرار گرفته است.

مجری طرح اظهار کرد: پماد گیاهی سوختگی «هربکس» با استفاده از عصاره گیاه «هواچوبه» فرموله شده و اثربخشی آن با انجام مطالعات بالینی دقیق بر روی بیماران مورد مطالعه قرار گرفته و اثبات شده است.

این فعال فناور، شیر پاک‌کن هربکس را از دیگر دستاوردهای خود نام برد و گفت: این محصول حـاوی عصاره‌های گیاهی نظیر هویج، کالاندولا، مریم گلی و بابونه است. عصاره روغنی هویج به کار رفته در این محصول به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالا، نقش بسزایی در خنـثی‌سازی رادیکال‌های آزاد داشته و همین امر موجب جلوگیری از پیری زودرس سلول‌های پوست می‌شود.

جهانگیر با اشاره به خاصیت محـافظت از پوست در بـرابـر پرتـوهای مضر ماورای بنفش کرم ضد آفتاب «هربکس» این شرکت، افزود: کرم ضد آفتاب هربکس دارای فرمولاسیون دوعملکردی است که علاوه بر محافظت پوست در برابر اشعه فرابنفش پوست را تغذیه می‌کنـد.

به گفته وی، ترکیبات طبیعی به کـار رفته در این محصول عسل، کالاندولا، چای سبز و دارچین است که به محافظت از پوست در برابر اثرات زیان‌آور نور خورشید مانند تیـرگی، پیری زودرس و سرطان پوست کمک می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها