أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۸۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۱۳ شهريور ۱۳۹۵
يك روزنامه لبناني از احتمال ديدار قريب‌الوقوع روساي جمهور سوريه و تركيه در مسكو طي اواخر ماه جاري ميلادي خبر داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، در حالي‌كه اظهارات متعددي از جانب مقام‌هاي ارشد دولت آنكارا درخصوص روابط با سوريه و عادي‌سازي روابط با آن مطرح مي‌شود، روزنامه لبناني «السفير» نيز با مطرح كردن ديدار قريب‌الوقوع بين «بشار اسد» و «رجب طيب اردوغان» روساي جمهوري سوريه و تركيه، احتمال آشتي طرفين را تقويت كرده است.

براين اساس، السفير در مقاله‌اي به قلم «محمد بلوط» از ديدار قريب‌الوقوع بشار اسد و رجب طيب اردوغان با وساطت «ولاديمير پوتين» رئيس‌جمهوري روسيه در اواخر ماه جاري (سپتامبر)، خبر داد.

محمد بلوط در مقاله خود تحت عنوان «پوتين، اسد و اردوغان را گرد هم مي‌آورد؟»، نوشت: از زمان سفر اردوغان به «سن پترزبورگ» در نهم آگوست، مقدمه‌چيني‌ها براي ديداري سه‌جانبه آغاز شده است.

نويسنده اين مقاله اين ديدار احتمالي را به سفر رسمي «علي مملوك» رئيس امنيت ملي سوريه به مسكو، كه در حال انجام هست، ربط داده و به نقل از منابع ديپلماتيك روسي و غربي ناشناس تأكيد كرده است احتمال مي‌رود مملوك موعد ديدار بين اسد و اردوغان را طي سه‌شنبه آينده اعلام كند.

نويسنده مقاله اضافه كرد: برنامه اين ديدار پس از سفر «هاكان فيدان» رئيس اطلاعات تركيه به دمشق در نيمه ماه جاري  قطعي خواهد شد.

اين در حالي است كه منابع رسمي، تاكنون از سفر هاكان فيدان به دمشق خبر نداده‌اند و همچنين درباره تصميم اسد و اردوغان به ديداري دوجانبه گزارشي منتشر نكرده‌اند.

از سويي ديگر، منابع روسي، سوري و ترك هم از تلاش براي آماده‌سازي زمينه چنين ديداري در مسكو اظهارنظر يا اطلاعاتي مطرح نكرده‌اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها