کد خبر: ۳۹۲۱۴۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
فرماندهان یمنی از سیطره نیروهای یمنی بر غرب استان مأرب در شرق صنعا، قربانی شدن ۱۱ عضو یک خانواده در حمله جنگنده‌های سعودی به أرحب و موشک باران سایت‌های نظامی سعودی در جنوب عربستان خبر دادند.

به گزارش پایگاه 598، «علی الحوثی»، فرمانده یمنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا از سیطره نیروهای یمنی بر بخشی از مناطق غربی استان مأرب در شرق صنعا خبر داد.

وی افزود: در پی شکست مزدوران سعودی در داخل و بیرون مرزهای یمن، عربستان جبهه جدیدی را در استان مأرب گشوده و قصد پیشروی به سوی مناطق غربی استان را داشت.

فرمانده یمنی افزود: در جریان درگیری که با کشته شدن بیش از پنجاه مزدور نیروهای همپیمان سعودی همراه شد نیروهای یمنی با کمک ارتش مناطق غربی استان را تحت سیطره خود گرفتند.

الحوثی با اشاره به ادامه درگیری‌ها در غرب و جنوب مأرب گفت: عربستان یکصد دستگاه تانک و نفربر از استان حضرموت به مأرب فرستاده تا به درگیری‌ها در این استان شدت بدهد.

11 عضو یک خانواده یمنی در حمله جنگنده‌های سعودی کشته و زخمی شدند

در تازه‌ترین جنایت دشمن سعودی در یمن، جنگنده‌های عربستان با بمباران خانه‌ای در شمال صنعا یازده عضو یک خانواده را کشته و زخمی شدند.

یک منبع محلی اظهار داشت: در بمباران منزل محمد البرید المرانی از شهروندان یمنی در منطقه بیت مران شهر أرحب 9 تن که بیش تر آنها زن و کودک بودند شهید شدند در حالی که پدر و یکی از فرزندان زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

جنگنده‌های سعودی در مدت اخیر به طور عمدی منازل، کارخانه‌ها، محله‌های مسکونی و بازارها را هدف می‌گیرند که ده‌ها شهید و زخمی از بین غیرنظامیان برجای گذاشته است .

از جمله این فجایع، بمباران منزلی در میدی در استان حجه، 2 بار قتل عام اهالی مفرق شرعب در تعز طی یک هفته، بمباران بیمارستان عبس در حجه ، مدرسه‌ای در صعده و خانه‌ای در شهر نهم در صنعا بوده است.

ارتش یمن محل تجمع مزدوران سعودی در الجوف را گلوله باران کرد

در حالی که مزدوران سعودی برای ازسرگیری حملات خود در جبهه خب و الشعف در استان الجوف آماده می‌شدند توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی مواضع آن را گلوله باران کردند که با فرار این عناصر و زخمی شدن برخی از آنها همراه شد.

یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی تجمع تروریست‌ها در شهر خب والشعف را هدف گرفتند.

در همین حال جنگنده‌های سعودی در آسمان استان‌های خب و الشعف، المتون و المصلوب به پرواز درآمدند.

در مأرب یگان‌های ارتش و کمیته‌های مردمی جنوب پادگان کوفل را گلوله باران کردند که با انهدام خودروهای نظامی مزدوران سعودی همراه شد.

سایت‌های نظامی سعودی در جیزان موشک باران شدند

«عبدالله الکلابی»، یک فرمانده کمیته‌های انقلابی یمن در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا خبر داد: نیروهای ویژه یمنی مواضع ارتش سعودی و جنگ افزارهای آنها در جیزان را با موشک‌های کاتیوشا هدف گرفتند.

الکلابی تصریح کرد: در این حمله شماری از نظامیان آل سعود کشته و زخمی شده و مابقی پا به فرار گذاشتند.

این فرمانده یمنی گفت: در حمله موشکی به منطقه الربوعه در عسیر نیز 2 نظامی سعودی توسط تک تیراندازهای یمنی از پای در آمده و یک خودروی سعودی به آتش کشیده شد.

وی افزود: توپخانه ارتش و کمیته‌های مردمی محل تجمع نظامیان سعودی در منطقه الخوبه در شمال جیزان را گلوله‌باران کردند کما اینکه مواضع ارتش سعودی در مناطق العبادیه و المعنق و جبل العقبه در عسیر نیز هدف توپخانه ارتش یمن قرار گرفت.

این منبع تاکید کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی سایت آل الشهی در نجران را نیز هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرار داده و محل تجمع ارتش سعودی در 2 سایت السدیس و نهوقه را نیز موشک باران کردند.

دیروز دوشنبه چهارم سپتامبر اولین سالگرد حمله موشک توچکا به پادگان صافر از سوی یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی است که 189 کشته از بین مزدوران ائتلاف سعودی برجای گذاشت که از جمله آنها 67 اماراتی، 42 سعودی، 16 بحرینی، 12 اردنی و 52 مزدور حزب اصلاح و عناصر القاعده بودند.

دومین موشک توچکا نیز در چهاردهم دسامبر سال گذشته به مقر فرماندهی متجاوزان ائتلاف عربی در باب المندب شلیک شد که با هلاکت 157 نظامی از جمله 23 سعودی، 9 اماراتی،12 مغربی و 62 تروریست داعش و القاعده همراه شد.

حمله موشک بالستیک توچکا به صافر به اختلافات عمیق بین اماراتی ها و سعودی‌ها منجر شد و دولت امارات با تجدید نظر در محاسبات خود در یمن نظامیان خود را از مأرب به جبهه‌های جنوب یمن منتقل کرد.

از آن زمان مواضع عربستان و مزدورانش در داخل و خارج مرزهای یمن هدف حملات زنجیره ای موشک های توچکا، اسکاد، قاهر 1 ، زلزال 2 و برکان 1 قرار گرفته است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها