أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۲۱۹۳
زمان انتشار: ۱۹:۲۰     ۱۵ شهريور ۱۳۹۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: توافق با FATF هم از بعد منطق حقوقی و هم از حیث عزت ملی و رفتار سیاسی،‌ چیزی جز ذلت و ضرر برای ایران ندارد و منافعش برای آمریکا و صهیونیسم است و مردم علیه اقدام ضد امنیتی توافق با FATF خیزش عمومی به راه بیندازند.
به گزارش پایگاه 598 ، آیت‌الله عباس کعبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ‌پیرامون اجرای مفاد قرار داد FATF توسط بانک‌های داخلی اظهار کرد: بانک‌های عامل به قوانین FATF که از مبادله با نهاد‌های حاکمیتی و دستگاه‌های گوناگون نظام به بهانه پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF خودداری می‌کنند، در مسیر منافع آمریکا و علیه منافع و حاکمیت ملی عمل می‌کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم افزود: تحریم‌ نهادها و اشخاص حقیقی و حقوقی مندرج در لیست SDN برجام و 170 مورد دیگر که در توافق با FATF مورد تحریم بانک‌های داخلی قرار گرفته‌اند، خودتحریمی و هم‌سویی با آمریکا است.

وی قرارداد با FATF را حرکتی علیه امنیت،‌ حاکمیت و منافع ملی دانست و گفت: تمام دستگاه‌های حاکمیتی از جمله شورای عالی امنیت ملی باید هر چه سریع‌تر جلوی این قرار داد ننگین و ‌شرم‌آور را بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه FATF برجام بانکی است و دولت با اجرای این توافق،‌ در صدد اجرایی کردن برجام دو و سه است، اضافه کرد: توافق با FATF هم از بعد منطق حقوقی و هم از حیث عزت ملی و رفتار سیاسی،‌ چیزی جز ذلت و ضرر برای ایران ندارد و منافعش برای آمریکا و صهیونیست است.

کعبی ادامه داد: حرکت در مسیر احیای برجام‌های دو و سه، حرکتی کاملا آمریکایی است، پیوستن به گروه اقدام ویژه مالی به ظاهر با هدف شفافیت مالی صورت می‌گیرد ولی درحقیقت حرکت در راستای سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا،‌ صهیونیسم و دیگر هم پیمانانشان است.

عضو جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه قم، توافق با FATF را عقب‌نشینی از سیاست‌های اصلی و کلی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: اسرائیل و آمریکا به دنبال محاصره اقتصادی مقاومت و حزب‌الله هستند، حمایت از نیروها‌ی مقاومت جزء سیاست‌های ثابت نظامی ایران است و هرگز ‌نمی‌توان از آن دست برداشت.

وی عنوان کرد: بانک‌های عامل به مفاد توافق با FATF، در مسیر سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی عمل می‌کنند،‌ باید سریعا جلوی این فاجعه ملی گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ضرورت شکل‌گیری پویش مردمی علیه توافق با FATF گفت: مردم علیه اقدام ضد امنیتی توافق با FATF خیزش عمومی به راه بیندازند.

کعبی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب براساس امنیت ملی دستور‌العمل‌های لازم را به ارکان حاکمیتی، دولت و گروه نظارت بر برجام ابلاغ کرده ‌است ولی آن‌ها خوب عمل نکرده‌اند،‌ اضافه کرد: گروه نظارت بر برجام که شخصیت‌های بزرگ نظام در آن جای دارند به وظایف خود عمل نمی‌کنند؛ از گروه نظارت بر برجام راضی نیستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها