کد خبر: ۳۹۲۳۲۶
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۱۶ شهريور ۱۳۹۵
از جمله اخلاق هاي بد ما ايراني ها اين است كه تا با درد مواجه ميشويم از بعضي داروها به صورت خودسرانه استفاده ميكنيم. استامينوفن و مفناميك اسيد از پرمصرف ترين داروهاييست كه در كمد داروي هر خانه اي ديده ميشود.
به گزارش پایگاه 598، عصر ايران نوشت: از جمله اخلاق هاي بد ما ايراني ها اين است كه تا با درد مواجه ميشويم از بعضي داروها به صورت خودسرانه استفاده ميكنيم. استامينوفن و مفناميك اسيد از پرمصرف ترين داروهاييست كه در كمد داروي هر خانه اي ديده ميشود. متاسفانه در مصرف برخي از داروها از جمله مُسكن‌ها مانند استامينوفن زياده‌روي مي‌شود؛ مصرف دوز بيش از حد و خودسرانه استامينوفن موجب مي‌شود آسيب‌هاي شديد به كبد وارد شود. در ادامه به طور كلي عوارض مصرف خودسرانه ي استامينوفن را بررسي ميكنيم. با ما همراه باشيد.

يك فوق تخصص گوارش و كبد هشدار داد: مصرف بيش از حد قرص استامينوفن خطر ابتلا به نارسايي كبد را افزايش مي‌دهد.

به گزارش ايسنا، دكتر پژمان علوي‌نژاد اظهار كرد: در علم نوين پزشكي ميزان و نحوه مصرف دارو از اهميت بسزايي برخوردار است و تاثير مستقيمي بر سلامت افراد دارد.

وي ادامه داد: همه ما قرص استامينوفن را به عنوان يك مُسكن مي‌شناسيم، اگر اين قرص به اندازه و بر اساس دوز مشخص شده مصرف شود يك مُسكن بسيار بي‌خطر است ولي چنانچه اين قرص به مقدار زياد و با دوز بالا مصرف شود، آسيب‌هاي شديد و جبران‌ناپذيري به سلامت فرد مصرف‌كننده وارد مي‌كند.

فوق تخصص گوارش و كبد مركز آموزشي درماني امام خميني(ره) اهواز اظهار كرد: با اين حال متاسفانه در مصرف برخي از داروها از جمله مُسكن‌ها مانند استامينوفن زياده‌روي مي‌شود؛ مصرف دوز بيش از حد و خودسرانه استامينوفن موجب مي‌شود آسيب‌هاي شديد به كبد وارد شود.

علوي‌نژاد با بيان اين‌كه تنها راه درمان نارسايي شديد كبد، پيوند كبد است، گفت: عمل جراحي پيوند كبد كار آساني نيست، بسياري از بيماران نيز در ليست انتظار دريافت عضو مدت طولاني را انتظار مي‌كشند و بعضا عدم پيوند كبد موجب فوت اين بيماران مي‌شود. لذا توصيه اكيد مي‌شود كه از مصرف بيش از حد از مُسكن‌ها پرهيز كنيد.


 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها