کد خبر: ۳۹۲۵۱۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۱۷ شهريور ۱۳۹۵
فرماندهان كميته‌هاي انقلابي يمن ضمن اعلام تسلط نيروهاي يمني بر ساختمان‌هاي دولتي تعز از جمله استانداري و دستگيري استاندار تعز تاكيد كرد: مناطق نجران، جيزان و عسير زير سلطه آتش باري نيروهاي يمني است.
به گزارش پایگاه 598، «حسين الحوثي»، يك فرمانده كميته‌هاي انقلابي يمن در گفت‌وگو با فارس در صنعا اظهار داشت: كميته‌هاي انقلابي يمن با پشتيباني ارتش و قبايل يمني ساختمان‌هاي اداري مركز استان تعز را كه در دست تروريست‌ها بود تحت سيطره خود گرفتند.

وي افزود: نيروهاي يمني ساختمان مركز استانداري را محاصره كرده و از استاندار خواستند خود را تحويل بدهند چون با تروريست‌ها ارتباط داشته و پاي عناصر ائتلاف سعودي را به تعز باز كرده بود.

اين فرمانده يمني با اشاره به اصرار نيروهاي يمني بر بيرون راندن تروريست‌ها از تعز و رسيدن به پيروزي نهايي تاكيد كرد: نيروهاي مسلح پس از درگيري‌هاي شديدي كه بيش از 2 هفته به طول انجاميد توانستند، مناطق تحت اشغال تروريست‌ها را تحت تسلط خود بگيرند.

بمباران ساختماني در مركز شهر الحديده

يك منبع امنيتي يمن نيز خبر داد: جنگنده‌هاي سعودي ساختمان تجاري مركز شهر الحديده را 2 بار بمباران كردند كه در نتيجه آن شماري از شهروندان يمني كشته و زخمي شدند.

مناطق پراكنده در صرواح استان مأرب نيز در هفت نوبت توسط جنگنده‌هاي سعودي بمباران شد.

در عين حال ارتش و كميته‌هاي مردمي مواضع و محل تجمع تروريست‌هاي دشمن سعودي را در جنوب وادي الزور گلوله باران كردند.

يك منبع امنيتي گفت: گروه‌هاي تروريستي از پادگان التداوين به مناطق آل الزايدي، آل الربيع و آل طعيمان در شرق و غرب صرواح بيش از چهل فروند موشك‌ كاتيوشا شليك كردند كه به خرابي چند خانه منجر شد.

طي روزهاي اخير مناطق پراكنده در صرواح و هيلان در مأرب هدف بمباران‌هاي جنگنده‌هاي سعودي قرار داشت.

يگان‌هاي ارتش و كميته‌هاي مردمي نيز محل تجمع تروريست‌ها در كمپ الجدعان  را هدف حمله خمپاره اي گرفتند كه به فرار جمعي تروريست ها از آنجا منجر شد.

سخنگوي ارتش يمن: معاهده مرزي با عربستان باطل شد

سرتيپ «شرف لقمان»، سخنگوي نيروهاي مسلح يمن در گفت‌وگو با شبكه ماهواره‌اي الساحات تاكيد كرد:‌ توافق مرزي امضا شده بين يمن با عربستان كه به سال 2000 ميلادي بازمي‌گردد، باطل شده است.

لقمان از نهادهاي قانوني يمن شامل شوراي عالي سياسي، پارلمان و شوراي مشورتي خواست در اين خصوص نشست‌هايي را برگزار كند.

وي افزود: بر اساس توافق سال 2000 عربستان مي‌بايست با شهروندان يمني مقيم جنوب عربستان مثل شهروند درجه يك رفتار كند اما چيزي كه روي مي‌دهد بالعكس آن است، امروز يمني‌ها در عربستان مورد هر گونه تعرض و توهيني قرار مي‌گيرند و پاكستاني‌ها و هندي‌ها نزد عربستان از احترام بيش‌تري به نسبت يمني‌ها برخوردارند.

فرمانده يمني: ورود به نجران به تصميم شوراي سياسي يمن نياز دارد

«علي المطري»، يك فرمانده نظامي انصار الله در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در صنعا با تاكيد بر اينكه نيروهاي يمني شهر نجران يمن را تحت سيطره خود دارند، گفت: نجران تنها زير سلطه آتش باري نيست بلكه تحت سيطره كامل و در محاصره نيروهاي امنيتي قرار دارد و اين قضيه درباره جيزان و عسير نيز صدق مي‌كند.

اين فرمانده يمني با بيان اينكه ورود نيروهاي يمني به نجران به تصميم شوراي سياسي و رهبري سياسي يمن نياز دارد، گفت: ورود نيروهاي يمني به نجران بي ترديد تلفات جاني از بين غيرنظاميان برجاي خواهد گذاشت و اين چيزي است كه رهبري سياسي يمن از آن اجتناب مي‌كند و قصد تقليد از دشمن سعودي در هدف گرفتن غيرنظاميان را ندارد.

المطري ادامه داد: عربستان نقشه به جان هم انداختن شهروندان يمني را در اين كشور به اجرا گذاشت و از همين روست كه مي‌بينيم بسياري از شبه نظاميان تروريست در يمن از شهروندان اين كشور هستند و فريب پول سعودي‌ها را خورده‌اند.

هلاكت بيش از 50 مزدور سعودي در درگيري‌هاي پيرامون ميدي در حجه يمن

يك منبع نظامي يمن نيز خبر داد: نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي مواضعي در اطراف شهر ساحلي ميدي در همجواري جيزان در خاك عربستان را پس از درگيري‌هاي شديدي به كشته شدن 50 تن منجر شد تحت سيطره خود گرفتند.

اين منبع افزود: بيش از 10 مزدور يمني عربستان نيز در اين درگيري‌ها به اسارت گرفته شدند.

وي تاكيد كرد: مزدوران يمني طرفدار عربستان قصد نفوذ به برخي مواضع در مرز شهر ميدي به سوي ساحل و مرزهاي عربستان از جمله ارتفاعات الدفاع و ساحل صيادان را داشتند اما ارتش و كميته‌هاي مردمي با حمله غافلگيرانه اين مواضع را به طور كامل پاكسازي كردند.

منبع مذكور تاكيد كرد: در اين درگيري‌ها ضمن كشته و زخمي شده ده‌ها تن از مزدوران سعودي چند خودروي زرهي آنها منهدم شده و ارتش و كميته هاي مردمي كميات بزرگي از تسليحات و مهمات را به غنيمت گرفتند.

حمله هواپيماي بدون سرنشين آمريكايي به منزلي در مأرب

هواپيماي بدون سرنشين آمريكا منزلي در منطقه بلعواش در جنوب شهر وادي عبيده و الأشراف در مأرب در شرق يمن را بمباران كرده و 9 تن از جمله شماري زن و كودك را شهيد و زخمي كردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها