يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۲۶۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
«محمد البلبول» اسیر فلسطینی که در اعتراض به سیاست بازداشت خودسرانه رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده، در ادامه این اعتراض و وخامت حالش بینایی خود را از دست داده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، کمیسیون امور اسرا و آزادگان فلسطینی روز یکشنبه اعلام کرده بود که حال 'محمد البلبول' وخیم شده و به همین دلیل به بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی در شرق تل آویو منتقل شد.
 
براساس این گزارش شب گذشته (چهارشنبه) در یک نوار ویدئویی نشان داده شد که این اسیر فلسطینی بینایی خود را از دست داده است.
 
به گزارش ایرنا، وضعیت جسمانی محمد البلبول و برادرش محمود در دو ماه گذشته به دلیل اعتصاب غذا وخیم و بحرانی گزارش شده است.
 
این دو اسیر فلسطینی در اعتراض به سیاست های خود سرانه رژیم صهیونیستی برای تمدید بازداشت های اداری بدون محاکمه و تفهیم اتهام اعتصاب غذا کرده اند.
بر اساس این گزارش، محمود البلبول نیز از زمان آغاز اعتصاب غذا در اول جولای (11 تیرماه) حدود 30 کیلوگرم وزن کم کرده است.
 
پزشکان درباره خطر احتمالی فلج شدن این اسیر فلسطینی در صورت ادامه امتناع از خوردن مکمل های غذایی هشدار داده اند. با این حال، البلبول بر ادامه اعتصابش تا زمان پایان بازداشت اصرار دارد. وی طی اعتصاب غذا فقط آب نوشیده است.
 
به گزارش ایرنا، بازداشت خودسرانه شیوه رژیم صهیونیستی برای زندانی کردن فلسطینیان بدون اتهام یا محاکمه و صرفا بر اساس ادعای اسناد محرمانه است. طول دوره این بازداشت ها حداکثر شش ماه، اما قابل تمدید تا مدتی نامشخص توسط دادگاه های نظامی رژیم صهیونیستی است.
 
بازداشت شدگان فلسطینی تاکنون بارها برای اعتراض به سیاست های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در این زمینه و دیگر موارد نقض قوانین بین المللی به اعتصاب غذا متوسل شده اند.
 
بر اساس گزارش خبرگزاری معا فلسطین، محمد البلبول برادر محمود نیز در اوایل ماه جولای اعتصاب غذا کرد. این دو برادر در 9 ژوئن (20 خرداد) به شیوه خودسرانه بازداشت شدند. این بازداشت اندکی پس از آزادی خواهر 16 ساله شان نوران از حبس 4 ماهه اش در یکی از زندان های رژیم صهیونیستی صورت گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها