يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۲۸۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۸     ۲۰ شهريور ۱۳۹۵
مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در لاهه افتتاح شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس: با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند (INTCC) که توسط بخش خصوصی تاسیس شده است، در شهر لاهه افتتاح شد.

در این مراسم علی‌رضا جهانگیری سفیر کشورمان در هلند، فرهاد شریف معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران، مقامات اقتصادی و نمایندگان وزارت امور خارجه هلند، تعدادی از سفرای کشورهای مختلف در لاهه و تجار ایرانی و هلندی و هنرمندان و اصحاب فرهنگ از دو کشور حضور داشتند.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سخنرانی خود در این مراسم با اشاره به شرایط ایجاد شده پس از توافق هسته‌ای تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران بر آن است تا با فعال کردن صاحبان تجارت و صنعت و نیز فعالان عرصه‌های فرهنگی، روابط اقتصادی و تجاری و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و هلند را بهبود بخشیده و به دور از مناقشات و جنجال‌های سیاسی کشورهایی که منافع خود را در تحریم جمهوری اسلامی ایران می‌بینند، زمینه رشد و شکوفایی هرچه بیشتر روابط فرهنگی و اقتصادی ایران و اتحادیه اروپا به ویژه ایران و هلند را رقم بزند.

سلطانی‌فر اضافه کرد: دو کشور ایران و هلند از دیرباز روابط حسنه‌ای داشته‌اند و هم‌اکنون نیز هیچ محدودیتی در توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود ندارند. ما بر این باوریم که گشایش مرکز تجاری - فرهنگی ایران و هلند گام بزرگی در این راستا محسوب شده و می‌تواند ابتکار عملی برای همکاری‌های آتی با کشور هلند و نیز سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با سفر خود به هلند  زمینه همکاری‌های بیشتر میان دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، گردشگری و صنایع دستی فراهم شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به روابط بازرگانی و فرهنگی ایران و هلند که از سال‌های طولانی قبل وجود داشته و ریشه در تاریخ دارد و تجارب ارزشمندی که طرفین در این رابطه دارند، تصریح کرد: بخش خصوصی با اقداماتی نظیر ایجاد مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند می‌تواند از این تجارب برای افزایش فعالیت‌ها و معرفی ظرفیت‌های و توانایی‌های دو ملت استفاده کند.

جهانگیری ادامه داد: رویکرد دولت یازدهم ایجاد زمینه‌های لازم برای همه بخش‌ها در راستای توسعه اقتصادی با استفاده از تعاملات خارجی است.

وی افزود: براین اساس شرکت‌های هلندی و اروپائی پس از این فضای جدید در راستای سرمایه‌گذاری در ایران در حال فعالیت هستند و صنعت توریسم یکی از مهم‌ترین حوزه‌هائی است که نیازمند توجه بیشتر از سوی بخش خصوصی‌ست.

جهانگیری همچنین با اشاره به نقش و اهمیت ارتباطات بین بانکی در سرمایه‌گذاری و تجارت بین دو کشور، بر لزوم همکاری نزدیک‌تر بانک‌های دو کشور تاکید کرد.

در این مراسم همچنین رئیس مرکز توسعه تجارت هلند، سفیر اسبق هلند در جمهوری اسلامی ایران و معاون بین‌الملل اتاق بازرگانی ایران نیز سخنرانی کردند.

مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند که از سوی بخش خصوصی تاسیس شده، اولین مرکز از این نوع در اروپا است و برنامه عرضه محصولات و تولیدات کشورمان شامل صنایع دستی، مبلمان، فرش، سفال و سایر محصولات تولیدی ایرانی در هلند و فراهم آوردن زمینه ارتباط تنگاتنگ بین تجار و فعالان عرصه فرهنگ را دنبال می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها