يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۳۱۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۲۳ شهريور ۱۳۹۵
یک مقام ارشد نظامی روسیه ضمن درخواست از آمریکا برای اعمال نفوذ بر گروه‌های مسلح در سوریه به منظور اجرای آتش‌بس تأکید کرد: تروریست‌های مسلح در حلب هنوز هم از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «سرگئی کوپیتسین» سخنگوی مرکز روسی نظارت بر اجرای آتش‌بس‌ سوریه در گفت‌وگو با خبرنگاران در کنفرانسی ویدئویی اعلام کرد، شبه‌نظامیان مانع از خروج ساکنان حلب از مناطق درگیری می‌شوند و از زنان و کودکان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، این مقام نظامی روس افزود: «سرعت خروج غیرنظامیان از این منطقه بسیار پایین است و شبه‌نظامیان همچنان به ایجاد موانع بر سر خروج غیرنظامیان ادامه می‌دهند و حتی از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. علاوه بر این، نیروهای تروریستی به بمباران مناطق مسکونی غیرنظامی نیز ادامه داده و حملات خمپاره‌ای شب و روز ادامه دارد».

وی تأکید کرد، اما همچنان این امید وجود دارد که آمریکا سرانجام گروه‌های تحت نفوذ خود را وادار کند تا یگان‌های مسلح خود را از شرق حلب خارج کنند. این امید با وجود توافق اخیر میان روسیه و آمریکا نیز پررنگ‌تر شده است که در این صورت انتقال کامل غیرنظامیان به مناطق امن‌تر دوباره ازسر گرفته خواهد شد.

کوپیتسین در ادامه گفت: «وظیفه ما تضمین امنیت ساکنان غیرنظامی در بخش‌های شرقی حلب و بازگرداندن صلح و آرامش به این مناطق است».

مطابق توافق اخیر روسیه و آمریکا که پس از مذاکرات طولانی وزرای خارجه دو کشور در ژنو حاصل شد، یک بسته شامل 5 سند در خصوص آتش‌بس سوریه به امضا رسید که بر همین اساس قرار شد تا یک مرکز عملیاتی مشترک راه‌اندازی شود که در آن نمایندگان اطلاعاتی دو کشور«مسائل عملیاتی و تفکیک تروریست‌ها از مخالفان» را انجام دهند و همچنین با اجرای آتش‌بس در سوریه شرایط برای ازسرگیری فرایند سیاسی در این کشور مهیا شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها