کد خبر: ۳۹۳۹۹۸
زمان انتشار: ۱۶:۰۴     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح تضعيف و فروپاشي ديواره دفاعي كشور را خواست دشمن دانست و گفت: هرگز دچار خطاي محاسباتي نمي‌شويم و بر قدرت دفاعي و تهاجمي خود براي مقابله باد دشمن خواهيم افزود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار سيد مسعود جزايري معاون ستاد كل نيروهاي مسلح طي سخناني با اشاره به ضرورت افزايش سطح توانايي‌هاي دفاعي و نظامي كشور و توانمندسازي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: قدرت‌افزايي دفاعي و تقويت توان مقابله با تهاجم حق مسلح، قطعي و خدشه‌ناپذير كشور و نيروهاي مسلح و حوزه صنعت دفاعي جمهوري اسلامي بوده و اين ضرورت را از اولويت‌هاي خود دانسته و ملت اجازه هيچ‌گونه محدوديت و ايستايي در اين عرصه را نخواهد داد.

سردار جزايري اضافه كرد: تجربه 8 سال جنگ تحميلي و حماسه بزرگ دفاع مقدس حاكي از آن است كه دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در هر مقطعي كه در كشور ما احساس پيروزي كنند در تهاجم به ايران اسلامي به خود ترديد راه نمي‌دهند.

معاون ستاد كل افزود: چنانچه در سال 59 دشمنان برآوردي غير از دستيابي به يك پيروزي سريع نظامي بر ايران مي‌داشتند، هرگز ‌به كشور ما حمله نمي‌كردند.

رئيس ستاد تبليغات دفاعي گفت: با وجود ضعف‌هاي موجود آن روزها،‌مردم و رزمندگان ما از همه وجود خود مايه گذاشتند و دشمن را از سرزمين اسلامي بيرون راندند.

وي همچنين تصريح كرد: دفاع مقدس به ما آموخت بايد هرچه بيش‌تر بر قدرت و توان خود بيفزاييم؛ به‌گونه‌اي كه دشمنان بزرگ بشريت و در رأس آنها آمريكاي جهان خوار و ديگران از فكر هرگونه تهاجم به كشورمان صرف‌نظر كنند و در برخورد قهرآميز و مقتدرانه ما با متجاوز كم‌ترين ترديدي نداشته باشند.

وي افزود: اگر قدرت‌هاي سلطه‌گر از عملي ساختن تهاجم نظامي به ميهن اسلامي بازمانده‌اند و شعله‌هاي فتنه‌هاي تروريستي داعشي و سايرين توان عرض‌اندام در كشورمان را ندارند ناشي از اقتدار دفاعي و آمادگي‌هاي نيروهاي مسلح و دستگاه‌هاي امنيتي است و ترديدي نيست اگر دشمن در اين زمينه اندكي احساس ضعف و عدم آمادگي مي‌كرد بايستي هم‌اكنون در خيابان و محل زندگي و كسب‌وكار مردم در شهرهاي كشور درگير جنگ و جدال با مزدوران عاريتي آمريكا، تروريست‌ها و جنايتكاران شبكه استكبار و صهيونيسم بين‌الملل مي‌بوديم.

سردار جزايري تضعيف و فروپاشي ديواره‌هاي مستحكم دفاعي كشور را خواست دشمن و امري غيرشرعي و خلاف عقل خواند و تصريح كرد: آموزه‌هاي قرآن و تجارب تاريخي بيش از هر مقطع زماني ديگر حكم مي‌كنند تا دچار خطاي محاسباتي و غفلت راهبردي نشويم و به تأسي از آيه شريفه «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه و من رباط الخيل...» بر قدرت دفاعي و تهاجمي خود براي مقابله با دشمنان بيفزائيم.

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح خاطرنشان كرد: قدرت‌هاي سلطه‌گر و استكباري به‌ويژه آمريكا در حالي روياروي ايستايي و تضعيف توان دفاعي و تهاجمي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي را در سر مي‌پرورانند كه توان نظامي را بيش‌ترين تكيه‌گاه خود براي زورگويي به ملت ايران دانسته و همواره از روي ميز بودن گزينه‌هاي نظامي سخن رانده‌اند.

وي گفت: از پايان جنگ تحميلي (كه با حمايت همه‌جانبه استكبار جهاني و آمريكاي جهان خوار به وقوع پيوست) تا امروز همواره دشمنان ايران اسلامي به دنبال تضعيف پايه‌هاي قدرت نظامي كشورمان و آسيب رساندن به تماميت ارضي اين سرزمين بوده‌اند؛ به‌طوري‌كه اين سياست‌ها و برنامه‌هاي خود را حتي كتمان هم نكرده‌اند و اكنون نيز اين موضوع يكي از راهبردهاي اصلي دشمن در مورد جمهوري اسلامي ايران به شمار مي‌آيد.

سخنگوي ارشد نيروهاي مسلح، پيچيدن نسخه سلطه‌پذيري و كوتاه آمدن برابر مطامع شيطان بزرگ براي ملت و نيروهاي نظامي كشور را بازي در زمين دشمن دانست و تأكيد كرد: عصر كدخدايي آمريكا در ايران گذشته است و قدرت‌افزايي دفاعي ما بااقتدار ادامه يافته و اين مسير با عزم جوانان فرهيخته و انقلابي، با شادابي هرچه بيش‌تر ادامه دارد.

وي با بيان اين مسئله كه هزينه‌هاي نظامي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران، درصد كمي از بودجه كشور را به خود اختصاص مي‌دهد كه در مقايسه با بسياري از كشورها و به‌خصوص همسايگان بخش اندكي به‌حساب مي‌آيد، افزود: با وجود آنكه كشور ما از اطراف مختلف در معرض آسيب‌هاي ناشي از حضور آمريكا و صهيونيزم در منطقه قرار دارد، با روحيه انقلابي و جهادي بسياري از خلاءهاي ناشي از كمبود اعتبارات جبران مي‌شود و اگر روحيه خودباوري و خوداتكايي و اصرار بر توليدات داخلي و بهره‌گيري از سرمايه‌هاي خودي نبود هرگز به اين توانمندي كه دشمن را وادار به عقب‌نشيني كرده‌ايم دست نمي‌يافتيم و بديهي است هرگونه جريان يا حركتي كه براي اين مسير رشد و ترقي مانع‌تراشي كند با عكس‌العمل تند مردمي، دولت، مجلس شوراي اسلامي و ساير دستگاه‌ها مواجه خواهد شد.

معاون ستاد كل نيروهاي مسلح تأكيد كرد: نيروهاي مسلح و حوزه صنعت دفاعي كشور تحت منويات و تدابير مقام معظم رهبري و فرمانده كل قوا (مدظله العالي) تحقق دكترين دفاعي جمهوري اسلامي ايران را دنبال مي‌كنند و در  شرايطي كه قدرت‌هاي سلطه‌گر، زورگو و حيله‌گر در حال قدرت‌افزايي نظامي و توسعه زرادخانه‌هاي هسته‌اي و ترانزيت سلاح و تجهيزات پيشرفته نظامي به هم‌پيمانان و مزدوران منطقه‌اي خود پيرامون ايران هستند، محقق ساختن راهبردها و هدف‌گذاري‌هاي هوشمندانه دفاعي كشور با جديت ادامه مي‌يابد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها