کد خبر: ۳۹۴۰۰۲
زمان انتشار: ۱۶:۰۷     ۲۸ شهريور ۱۳۹۵
برخي منابع ميداني گزارش دادند كه هدف از حملات آمريكا به مواضع ارتش سوريه در ديرالزور به شكست كشاندن عمليات نظامي جهت فك محاصره اين شهر است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم از دمشق، برخي منابع ميداني گفتند كه حملات آمريكا به مواضع ارتش سوريه در جبل الثرده واقع در ديرالزور با هدف كارشكني در عمليات نظامي كه نيروهاي سوريه قصد اجراي آن جهت فك محاصره شهر ديرالزور را داشتند، صورت گرفت.

اين منابع گفتند: همزمان با آغاز عمليات نظامي يگان هاي سوريه در جنوب شرقي شهر تدمر به منظور زمينه سازي براي بازگشايي جاده مواصلاتي ديرالزور و تدمر، ارتش سوريه در تدارك آغاز عمليات نظامي در شهر دير الزور با هدف بازگشايي جاده صحرايي و بدون عبور از منطقه السخنه ( يكي از مكان هاي تجمع داعش در حومه حمص) بود.

به گفته اين منابع، آمادگي هاي ارتش براي اجراي اين عمليات به پايان رسيد و ارتش تله الصنوف و پايگاه 137 در ديرالزور را باز پس گرفت اما طرف آمريكايي اين عمليات را متوقف كرده و با حملات عليه مواضع ارتش سوريه در جبل الثرده واقع در شرق سوريه، آن را به نقطه صفر بازگرداند.

بر اساس اين گزارش، با اين دستاورد ارتش سوريه، طرف آمريكايي احساس كرد كه اين عمليات مقدمه اي براي انجام عمليات نظامي ارتش سوريه و متحدان آن در محور جبل الثرده در ديرالزور است زيرا بيش از 80 كيلومتر اين منطقه در تيرراس آتش است.

شهر ديرالزور در شرق سوريه از سال 2014 تحت محاصره تروريست هاي داعش قرار دارد و در حاليكه تعداد غيرنظاميان اين شهر پيش از محاصره دو ميليون نفر بود اما امروز تعداد آنها به 50 هزار نفر رسيده است كه در اين شهر محاصره شده و تحت اقدامات جنايتكارانه عناصر تكفيري قرار دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها