يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۴۰۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
سومین شماره ماهنامه تهران فردا در شهریور ماه 1395 با مدیر مسئولی علیرضا غفاری منتشر شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تهران فردا، یکی از عوامل موثر در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و رشد و توسعه کشور بر مبنای اصول و قوانین اسلامی، وجود دولت کارآمد در کشور است. التزام به توسعه و پیشرفت، اعتدال گرایی و پرهیز از افراط و تفریط، حرکت در مسیر آرمان‌های نظام و … از شاخصه های دولت کارامد است که در این شماره در یادداشت مدیر مسئول مورد بررسی قرار گرفته است.

دفاع مقدس نمونه بارزی از استقامت و عظمت ملت ایران در برابر استکبار جهانی است. در این زمان، دفاع مقدس ما توسط جوانان منطقه و در دفاع از حرم حضرت زینب (س) پیموده می‌شود. به مناسبت هفته دفاع مقدس نگاهی و یادی از دوران دفاع مقدس و اثار ان در زمان حاضر و جنگ رزمندگان مدافعان حرم آورده شده است. همچنین یاد و خاطره پدر موشکی ایران شهید حسن طهرانی مقدم و خدمات قابل توجه و مهم این شهید بزرگوار در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی بیان شده است.

با توجه به اینکه خانواده بيش از ديگر نهادهاي اجتماعي در جامعه ايراني، در چارچوب كاركردي مطلوب خود عمل كرده است و در عين حال، با چالش‌هايي روبه‌روست. در ايران امروز، خانواده مثل هر پديده ديگر اجتماعي، دچار تحولاتي شده و اين تحولات نيز خارج از اراده افراد و متناسب با ديگر تغييرات اجتماعي رخ داده است. تغییر خانواده در جامعه ایرانی از مسائل قابل توجه و مهمی است که در «تهران فردا» در این شماره بدان پرداخته است، همچنین از جمله اختلالات خانواده در جامعه ایرانی که مخصوصا در پایتخت گسترش یافته است، افزایش تجرد و کاهش ازدواج است، که به عنوان یک آسیب و مساله اجتماعی قابل توجه می باشد. این مسئله نیز همراه با پیامدها و راه حل ها مورد بررسی قرار گرفته است.

موضوع تعهد و پایبندی های اخلاقی و دینی از مهمترین ضابطه ها برای شرایط احراز پست های مهم است که باید قابل توجه قرار گیرد. دکتر پرچمی جامعه شناس در گفتگو با «تهران فردا» در خصوص آسیب های اجتماعی و فرهنگی که فیش‌های نجومی بر جامعه وارد می کند این موضوع را به طور تخصصی مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در شماره سوم «تهران فردا» به هفته دفاع مقدس و آثار آن در زمان حاضر مدافعان حرم پرداخته شده است. همچنین در این شماره نگاه ویژه ای به اقتصاد مقاومتی دارد، اقتصاد دانش بنیان، صادرات غیر نفتی، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی، صنایع فرهنگی و کارآفرینی و اشتغال‌زایی و نیز نقش مُد و پوشش در توسعه اقتصادی کشور از مواردی هستند که به آنها پرداخته شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها