کد خبر: ۳۹۵۰۶۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
برادر شهيد احمد دهقاني گفت: شهدا بزرگ‌ترين و زيباترين درس زندگي را به ما آموختند، در حال حاضر وظيفه ما ادامه دادن راه و هدف شهدا با رفتار و گفتارمان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، شهيد احمد دهقاني پوده يكي از شهيدان گلگون‌كفن اين مرز و بوم بوده و با ايمان به خدا، براي رضاي خداوند و اجراي فرمايشات ولي امر مسلمين حضور در جبهه‌هاي جنگ حق عليه باطل را لبيك گفت و دفاع از كشور را به زندگي فاني دنيا ترجيح داد.

وي از شاگردان آيت‌الله شهيد بهشتي بود كه روحيه‌اي حق‌طلبانه داشت و در دوران قبل از انقلاب اسلامي عليه طاغوت مبارزه كرد، خيانت‌هاي بني‌صدر را افشا كرد و با شروع جنگ تحميلي بنا به فرمايش بنيان‌گذار كبير انقلاب اسلامي به‌همراه برادر بزرگترش به جبهه اعزام شد و در عمليات بيت‌المقدس به درجه رفيع شهادت نائل آمد. اكنون به‌مناسبت هفته دفاع مقدس با برادر شهيد احمد دهقاني پوده به گفت‌وگو پرداختيم.

محمد علي دهقاني پوده در گفت‌وگو با تسنيم اظهار داشت: شهيد احمد دهقان در سال 41 در خانواده‌اي مذهبي و آكنده از عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) در روستاي پوده دهاقان چشم به جهان گشود و زير سايه پدر و مادري مؤمن و فداكار رشد كرد.

وي افزود: او پس از كسب ديپلم از هنرستان سروش اصفهان در سن 20سالگي با شروع جنگ تحميلي همراه برادر بزرگترمان "محمد حسن"، با عشق و علاقه به وطن راهي ميدان جنگ حق عليه باطل شد.

برادر شهيد دهقاني با بيان "تمام لحظه‌هاي زندگي برادر شهيدم، براي من درس بوده است"، گفت: در آن زمان من 12ساله بودم و با وجود سن و سال كم رشادت‌ها و بزرگي‌‌هاي برادران بزرگترم را مشاهده مي‌كردم و آرزو داشتم كه من هم بتوانم براي كشورم مفيد باشم و راهي جنگ شوم.

وي در ادامه گفت: احمد در سال 59 همزمان با شروع جنگ همراه برادر بزرگمان محمد حسن كه هر دو در سپاه مشغول بودند به جبهه اعزام شدند. پدرم با اين راه موافق بود. همگي به هدف احمد اعتماد و اعتقاد داشتيم. او در سال 61 به‌همراه برادر بزرگترمان محمد حسن در عمليات بيت المقدس حضور داشت كه در نهايت احمد به درجه رفيع شهادت نائل شد و محمد حسن به درجه جانبازي رسيد.

برادر شهيد احمد دهقاني تربيت احمد را در انتخاب راه و اهدافش مؤثر دانست و اظهار داشت: پدرم فردي باايمان و خداشناس و عاشق ائمه بود، او روزانه يك جزء قرآن تلاوت مي‌كرد و در تربيت فرزندان خود و ارائه آموزه‌هاي ديني بسيار كوشا بود، به همين سبب توانسته بود معنويت و ايمان به خدا را در وجود فرزندانش راه دهد و ما از همان كودكي با قرآن و ائمه انس و الفت خاصي برقرار كرده بوديم كه همه اين رابطه‌ها در تربيت ما نقش بسزايي داشت و احمد توانست از اين محيط مناسب تربيتي استفاده كرده و راه و هدف خود را مشخص كند.

وي با ابراز اينكه شهيد احمد دهقاني هميشه به‌دنبال حق و انسانيت بود، خاطرنشان كرد: برادرم احمد حضور فعالي در تظاهرات‌‌هاي عليه طاغوت داشت. در آن زمان امام خميني(ره) در پاريس بود و اطلاعيه‌هاي ارسالي از طرف امام را در سطح استان اصفهان پوشش مي‌داد.

دهقاني با اشاره به نقش شهيد در افشاي خيانت‌هاي بعد از انقلاب افزود: در انقلاب به‌ويژه بعد از روي كار آمدن بني‌صدر نقش بسياري در افشاي خيانت‌هاي بني‌صدر به مملكت داشت و در يكي از تظاهرات‌هايي كه در اصفهان بين افراد حزب‌اللهي و طرفداران بني‌صدر رخ داده بود تحت آسيب قرار گرفت.

وي احمد را شاگرد دكتر آيت الله بهشتي دانست و تصريح كرد: احمد يكي از شاگردان دكتر بهشتي در حوزه علميه اصفهان بود و در زماني كه آيت الله بهشتي دبيركل حزب جمهوري اسلامي شد او هم يكي از عناصر اصلي حزب جمهوري اسلامي در استان محسوب مي‌شد. بنا به فرمايش امام خميني(ره) مبني بر اينكه سپاه از دخالت مستقيم در كارهاي سياسي پرهيز كند، از عضويت در حزب استعفا داد اما هم‌چنان با علاقه مريد و شاگرد دكتر بهشتي بود و اين شاگردي را با افتخار ادامه داد.

برادر شهيد احمد دهقاني بيان كرد: احمد فرد باايماني بود و با توجه به اينكه در آن زمان 12ساله بود خود را هم‌پاي ما مي‌دانست  و با ما بازي مي‌كرد و كنار بازي از ما مي‌خواست كه نماز به پا داريم، ترك محرمات كنيم و هميشه در همه لحظات زندگي خدا را فراموش نكنيم.

وي خاطرنشان كرد: من مي‌دانستم برادرم فرد باايماني است و توصيه‌هاي ديني و معنوي او و همه شهدا بزرگ‌ترين و زيباترين درس زندگي را به ما آموخت و در حال حاضر وظيفه ما ادامه دادن راه و هدف شهدا با رفتار و گفتارمان است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها