يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۵۱۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۰۶ مهر ۱۳۹۵
امیرعبداللهیان در یادواره شهید رکن‌آبادی:
مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی مسئولیت فاجعه منا را متوجه عربستان دانست و خواستار ایجاد تحرک جدید برای احقاق حقوق شهدای منا شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان عصر امروز (سه‌شنبه) در نخستین یادواره شهید رکن‌آبادی با عنوان سفیر مقاومت خاطرنشان کرد: فاجعه منا فاجعه‌ای است که متوجه دولتمردان جوان و ناپخته سعودی می‌شود و خسارتهای عظیمی به جهان اسلام و همچنین سرمایه‌های انسانی جمهوری اسلامی ایران وارد آورد. 

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی مسئولیت فاجعه منا را متوجه عربستان سعودی دانست و افزود: بی‌تدبیری و بی‌لیاقتی دست‌اندرکاران عربستان سعودی در خوشبینانه‌ترین حالت و تحلیل منجر به بروز چنین فاجعه‌ای شد؛ ضمن اینکه نمی‌توان بخشی اهداف طراحی شده مرتبط با رقابتهای درون خاندان آل سعود را هم نادیده گرفت و تمامی اینها دلایلی برای چرایی این رخداد است. 

امیر عبداللهیان خاطرنشان کرد: به لحاظ ظاهری تجاوز عربستان سعودی به یمن و مشغول بودن مسئولان عوامل امنیت حج در تجاوز آشکار به یک کشور مسلمان یکی دیگر از دلایل بروز این فاجعه است. 

وی به نقش رهبر معظم انقلاب و تلاشهای نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برای بازپس‌گیری پیکرهای فاجعه منا اشاره کرد و گفت: اگر هشدار به موقع رهبر معظم انقلاب و تلاشهای آیت‌الله قاضی‌عسکر وجود نداشت شاید امروز حتی یک پیکر شهید فاجعه منا به ایران بازنمی‌گشت. 

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای سعودی‌ها که تاکنون مسئولیتی را نپذیرفته‌اند و در تشکیل کمیته حقیقت‌یاب فاجعه منا همراهی نکرده‌اند بسیار مهم بود که اسنادی از این فاجعه تلخ به درون کشورهای اسلامی به عنوان سند بازنگردد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: برای عربستان سعودی بسیار دشوار بود که واقعیت تلخ فاجعه منا به شکل مستند انتقال پیدا کند و در این میان تنها کشوری که موفق شد پیکرهای جانباختگان خویش را بازگرداند جمهوری اسلامی ایران بود. 

وی به تلاشهای انجام گرفته برای احقاق حق شهدای فاجعه منا اشاره کرد و گفت: در کنار همه تلاشهای وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت خانواده‌های شهدای منا نیز باید تحرکی جدی را آغاز کنند. 

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خانواده‌های شهدای منا باید با یک تحرک و سازماندهی مناسب با استفاده از ظرفیتهای موجود داخلی و منطقه‌ای اعمال فشاری را به خاندان آل سعود انجام دهند و تلاشهای جدیدی را برای احقاق حق شهدای فاجعه منا دنبال کنند. 

عبداللهیان یاد و خاطره شهید رکن‌آبادی را گرامیداشت و وی را فردی اخلاق‌مدار، انقلابی، ولایت‌پذیر، متعهد، دانشمند و با ایمان توصیف کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها