کد خبر: ۳۹۵۹۸۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۲ مهر ۱۳۹۵
معامله‌گران بورس تهران امروز با داغ‌تر شدن زمزمه‌ انتشار گزارش‌هاي ۶ ماهه حسابرسي‌نشده قابل‌قبول در گروه خودرويي‌ها شاهد ميانداري اين گروه براي چيره شدن تقاضا بر عرضه سهام بودند، هرچند كه كليت بازار با معاملات كم‌عمق مواجه است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات امروز دوشنبه 12 مهرماه 95، با كاهش 22 واحدي به رقم 77 هزار و 265 واحد رسيد. شاخص كل هم‌وزن اما با 3 واحد افت روي رقم 15 هزار و 46 واحد ايستاد.

امروز همچنين شاخص سهام آزاد شناور با 93 واحد افزايش به رقم 85 هزار و 999 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما با افزايش 34 واحدي در حالي به رقم 53 هزار و 955 واحد رسيد كه شاخص بازار دوم با كاهش 341 واحدي به عدد 169 هزار و 628 واحد دست يافت.

شاخص كل فرابورس (آيفكس) نيز در پايان معاملات اين بازار با كاهش يك واحدي روي رقم 818 واحد ايستاد.

بر اساس اين گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت فولاد مباركه اصفهان با 35 واحد و بانك انصار و معدني و صنعتي گل گهر هر يك به ميزان 17 واحد بالاترين تأثير منفي را بر محاسبه شاخص كل بورس به دوش كشيدند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت سايپا با 55 واحد، ايران‌خودرو با 53 واحد و سرمايه‌گذاري سايپا با 12 واحد افزايش بالاترين تأثير مثبت را در برآورد اين نماگر به‌جاي گذاشتند.

به گزارش فارس، ارزش كل معاملات امروز بورس تهران به بيش از 301 ميليارد تومان بالغ شد، در حالي‌كه ارزش معاملات نقدي سهام در بازار خرده‌فروشي از 261 ميليارد تومان تنها اندكي بالاتر رفت. بر اين اساس امروز در بورس تهران بيش از يك ميليارد و 386 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 94 هزار و 477 نوبت دادوستد شد.

طي معاملات امروز نماد معاملاتي شركت‌ كمباين‌سازي ايران و حق تقدم خريد سهام سرمايه‌گذاري اعتبار ايران از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نماد معاملاتي شركت سايپا شيشه متوقف شد. درعين‌ حال نماد معاملاتي اوراق مشاركت ميدكو و شهرداري قم براي پرداخت سود علي‌الحساب ماهانه متوقف شدند.

بر اساس اين گزارش امروز 31 ميليون و 650 هزار سهم شركت توليد برق ماه‌تاب كهنوج در بازار دوم فرابورس براي نخستين بار عرضه و به قيمت هر سهم 930 تومان كشف قيمت شد. در اين عرضه اوليه سهم هر يك از معامله‌گران برخط حداكثر 500 سهم تخصيص داده شده است.

به گزارش فارس، امروز اندكي بيش از 12 ميليون سهم صنايع آذرآب به ارزش بيش از 6 ميليارد تومان از سوي سهامدار عمده به كدهاي درون‌گروهي سهامدار عمده انتقال داده شد.

5 ميليون سهم پتروشيمي مبين نيز به ارزش 2 ميليارد تومان امروز كد به كد شد. اندكي بيش از 3 ميليون سهم سرمايه‌گذاري دارويي تأمين نيز به ارزش 2 ميليارد تومان با معاملات انتقالي همراه بود.

بر اساس اين گزارش امروز بازار سهام در ميان كم‌عمقي ساير گروه‌هاي معاملاتي شاهد خودنمايي خودرويي‌ها در آستانه انتشار گزارش‌هاي عملكرد 6 ماهه حساب‌رسي‌نشده در اين گروه بود.

انتظار براي اعلام تعديل مثبت با اهميت سود در سايپا در حالي امروز نيز به تثبيت صف خريد 52 ميليون سهمي در پايان معاملات امروز اين سهم منتهي شد كه كم‌تر از 192 ميليون سهم امروز در اين نماد به ارزش بيش از 27 ميليارد تومان در سقف دامنه نوسان قيمتي دست‌به‌دست شد.

علاوه بر جمع‌آوري براي سهام خودرويي‌ها در حالي امروز همپاي افزايش عرضه‌كنندگان سهام حقيقي و حقوقي در اين گروه پيش رفت كه ايران‌خودرو نيز با معامله بيش از 122.5 ميليون سهم به ارزش بيش از 40.5 ميليارد تومان در بالاترين دامنه نوسان قيمتي امروز با صف خريد 8 ميليون سهمي به كار خود پايان داد.

درعين‌ حال گروه خودرويي‌ها در حالي امروز با تعديل قيمت سهام در دامنه نوسان مثبت قيمتي همراه بودند كه گروه قطعه‌سازان نيز هم‌سو با خبرهاي مختلف از سفر وزير صنعت به فرانسه و رايزني‌هاي وي با غول‌هاي بزرگ خودروسازي دنيا با افزايش اقبال خريداران سهام روبه‌رو شده‌اند.

به گزارش فارس، امروز گروه دارويي‌ها نيز موردتوجه معامله‌گران اغلب نوسان‌گير بازار قرار گرفت. درعين‌حال گروه رايانه و انفورماتيك نيز با تعديل قيمت سهام اين گروه را با افزايش تقاضا بر عرضه سهام به نظاره نشست.

گروه پالايشي‌ها اما با صف خريدهاي ناپايدار و كم‌حجم در برخي نمادهاي اين گروه ازجمله «شبريز» و «شراز» همراه شده‌اند. در گروه اپتيكي و اندازه‌گيري نيز نماد معاملاتي كنتورسازي ايرا‌ن، اين روزها سهامداران كم‌تر از يك درصدي وحشت‌زده اين سهم را به تكاپو انداخته تا نحوه ارزيابي اطلاعات و گزارش‌هاي مورد ادعاي اين ناشر به سازمان بورس را از متولي بازار سرمايه مطالبه كنند.

ناشري كه تاكنون نتوانسته مجمع ساليانه سهامداران خود را برگزار و براي چهارمين دفعه آن را لغو كرده است و بايد براي اعلام تعديل 400 درصدي سود برآوردي و ادعاي صحت صورت‌هاي مالي آن از سوي حسابرس معتمد بورس و دليل روشن بازگشايي نماد پيش از آغاز سال جاري و توقف آن در شرايط حاضر پاسخي روشن و قابل‌ اعتماد به بازار ارائه دهند.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز بازاري متعادل و كم‌عمق بود كه با افزايش شايعات در گروه خودرويي‌ها شاهد افزايش اقبال خريداران نسبت به فروشندگان سهام در اين گروه و قطعه‌سازي‌ها بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها