کد خبر: ۳۹۷۰۴۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۲۲ مهر ۱۳۹۵
روز جمعه ۲۳ مهرماه انجام می‌شود
آیین سنتی حرکت نمادین کاروان اسرای کربلا و مراسم «بنی اسدی» دوازدهم ماه محرم الحرام در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از جنوب استان تهران، آیین سنتی بنی اسد از مراسم‌های مذهبی ـ فرهنگی است که هر ساله همزمان با دوازدهم محرم الحرام و با تلاش هیات دلسوختگان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) برگزار می‌شود.

این آیین مذهبی ـ فرهنگی که چند سالی است به ثبت ملی رسیده است، هر ساله با استقبال باشکوه دلباختگان اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام به میزبانی ورامین برگزار می‌شود و مردم شهرهای اطراف ورامین نیز برای شرکت در این مراسم حاضر می‌شوند.

علی تاجیک، مسؤول روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی هیئت دلسوختگان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اعلام این خبر بر لزوم برگزاری هرچه باشکوه‌تر این‌گونه مراسم‌های ملی مذهبی تاکید کرد و گفت: این گردهمایی و تجمع عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام ضمن آگاهی بیشتر از قیام عاشورا و رشادت‌های خاندان اهل بیت علیهم‌السلام  در جامعه امروزی دارای کارکرد همبستگی حضور اسلامی است که عشق به ائمه اطهار علیهم‌السلام را در بین مردم نمایان می‌سازد.

وی تاکید کرد: مردم ‎با حضور حداکثری خویش در مراسم بزرگ «بنی اسدی ورامین» بار دیگر قدرت و عظمت شیعیان حسینی را که نماد استقامت، ایثار و آزادگی در راه خدا است، نشان خواهند داد.

مسؤول روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی هیئت دلسوختگان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) در پایان تصریح کرد: هییت دلسوختگان حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) ضمن قدردانی از حضور هر ساله و باشکوه مردم، امسال نیز همچون سال‌های گذشته موعد این حرکت نمادین را روز جمعه بیست و سوم مهرماه جاری راس ساعت 14 از میدان رازی به سمت میدان امام حسین (ع) تعیین کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها