کد خبر: ۳۹۷۲۶۱
زمان انتشار: ۰۹:۳۷     ۲۴ مهر ۱۳۹۵
امریکایی‌ها در شرایطی که ذهنیت‌شان شدیدا درگیر مسائل انتخابات داخلی و پرونده موصل به عنوان برگه بازی (نسیه ای) با بهره‌وری نوع امریکایی تمرکز دارد و عملا نشست لوزان، مایه‌ای برای انها ندارد و بیشتر آثار و پیامد آن، یک نمایش تبلیغی و انسانی برای آنها به همراه دارد.
به گزارش پایگاه 598، نشست بین‌المللی سوریه امروز با حضور قدرت‌های جهانی و بازیگران منطقه‌ای برپا خواهد شد اما دستاوردی برای این نشست قابل تصور نیست و آن‌گونه که تحلیل‌گران تاکید دارد و مواضع مقامات آمریکایی بر این تحلیل‌ها صحه می‌گذارد، برنده اصلی مذاکرات تازه، روسیه خواهد بود.
 
به گزارش «تابناک»؛ نشست بین‌المللی سوریه امروز-شنبه- با حضور آمریکا و روسیه به عنوان قدرت‌های جهانی و ایران، مصر، عراق، ترکیه، عربستان و قطر به عنوان بازیگران منطقه‌ای در لوزان سوییس برپا خواهد شد و با حضور کشورهایی که به نوعی در شرایط کنونی نقشی دارند، برای دستیابی به راهکاری درباره سوریه مذاکرات دو و چندجانبه و همچنین مذاکراتی سراسری برگزار خواهد شد.
 
پیش از آغاز این مذاکرات تحلیل‌گران تاکید داشتند که دورنمای روشنی برای این مذاکرات مشخص نیست و مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز بر این تحلیل مهر تایید زده و گفته است: «نمی توان انتظار داشت (که این مذاکرات به) پیشرفت مهمی منجر شود. فقط می توانم بگویم که ما دنبال آن هستیم که به نوعی تلاش‌ها و رویکردهای چند جانبه در قبال سوریه را دوباره فعال کرده و راه بیندازیم.»
 
در این میان برخی تحلیل گران اعتقاد دارند برنده مذاکرات امروز، روسیه خواهد بود و در همین اکبر قاسمی سفیر پیشین ایران در اوکراین و مصر در یادداشتی برای «تابناک» نوشته است: «زمینه روس‌ها در بازاریابی پرونده‌های مختلف همچون نفت، سوریه، یمن با تمامی بازیگران اصلی در منطقه همچون سعودی، ایران، مصر، اسراییل، ترکیه... بگونه ای عملگرایانه و بطور مستمر فراخور ذائقه هر کشور و راهبردهای هر کشور رایزنی مختلف انجام میدهد و برای این کار نیز اهداف متنوعی متصورند.
 
روسیه برنده اصلی نشست بین‌المللی لوزان درباره سوریه
 
روس‌ها در شرایط فعلی نیاز دارند ائتلاف منسجم علیه یکه تازی آنها در پرونده حلب و بطور عام سوریه و خصوصا نگرانی از شکل‌گیری ائتلاف روسی و سوری و ایران و حزب‌الله به عنوان قدرت شیعی یکه تاز در عرصه منطقه‌ای را قدری  تلطیف‌تر نمایند و زمینه را برای نمایش بازیگری متعهد و اجماع ساز و غیرهولناک فراهم سازند.
 
روس‌ها، خیلی مایلند در سطوح دیگر ببن المللی (فرانسه والمان در چهارچوب فرایند نرماندی که نتایج آن به پرونده اوکراین گره خورده)، بتوانند از نمد سوریه، برای خود دستاوردی را دست و پا کنند که با شرط و شروط اولاند، زمینه‌ای فراهم نشده است.»

این کارشناس حوزه بین الملل تاکید دارد که نشست لوزان نیز بیشتر به نوعی می‌تواند یک بازی با نتایج بیشتر برای تامین منافع روسها در بهره وری از شرایط برتر روسها در میدان حلب و سوریه باشد ور این زمینه می‌افزاید: «بدیهی است حضور یا عدم حضور جمهوری اسلامی ایران در این نشست است که چشم انداز میزان تضمین نتایج نشست را روشن میسازد. به همین خاطر هم است که لاوروف و موگرینی دونوبت  درصدد گشایش برای حضور آقای دکتر ظریف میباشند.

امریکایی‌ها در شرایطی که ذهنیت‌شان شدیدا درگیر مسائل انتخابات داخلی و پرونده موصل به عنوان برگه بازی (نسیه ای) با بهره‌وری نوع امریکایی تمرکز دارد و عملا نشست لوزان، مایه‌ای برای انها ندارد و بیشتر آثار و پیامد آن، یک نمایش تبلیغی و انسانی برای آنها به همراه دارد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها