کد خبر: ۴۰۰۳۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۱۶ آبان ۱۳۹۵
گزارش ۵۹۸ از بی تدبیری متولیان نمایشگاه موسوم به مطبوعات:
سیاست های دنبال شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار بی تدبیری های متولیان برگزار کننده نمایشگاه و همچنین عدم حضور برخی دیگر از رسانه ها در اعتراض به این مسائل باعث پایین آمدن هر ساله سطح کیفی نمایشگاه شده است تا نمایشگاه مطبوعات تبدیل به یک نمایشگاه تزئینی و مکانی برای گرفتن سلفی با هنرمندان و ورزشکاران شود.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در حالی از ظهر چهاردهم آبان ماه کار خود را آغاز کرد که بی تدبیری های متولیان این رویداد مهم آنرا به یکی از ضعیف‌ترین دوره های خود بدل کرده است و به طور مثال مکان اختصاص داده شده به نشریات الکترونیک و سایت های خبری را می توان مهمترین ضعف این دوره از نمایشگاه دانست.

در حالیکه همانند دوره های گذشته روزنامه ها و خبرگزاری ها در طبقه همکف مصلی و محل اصلی برگزاری نمایشگاه حضور دارند و مورد بازدید اکثر بازدید کنندگان قرار میگیرند نشریات الکترونیک در حوزه سیاسی و اقتصادی بر خلاف دوره های گذشته و به دور از چشم بسیاری از بازدیدکنندگان اعم از مردم و سیاسیون به طبقه دوم تبعید شده اند و این اقدام غلط سبب گردیده که اکثر غرفه داران و مسئولان سایت‌های خبری فارغ از هرگونه گرایش سیاسی به این موضوع اعتراض داشته باشند.



معضل عدم حضور بازدیدکنندگان و خلوت بودن طبقه دوم نمایشگاه به حدی است که حتی برخی از مسئولان سایت های حامی دولت یازدهم هم پیشنهاد ترک نمایشگاه را در صورت ادامه وضع موجود در یکی از دو روز آینده مطرح نموده اند که با استقبال بسیاری از غرفه داران مواجه گردیده است.

اما نارضایتی ها در طببقه دوم تنها به اینجا ختم نمی شود در حالیکه نمایشگاه از ظهر جمعه رسما آغاز به کار نمود اما تا شنبه شب کارگران مشغول سیم کشی اینترنت غرفه ها و نصب تلفن برای غرفه ها آماده سازی سالن مراسم سخنرانی وزیر فرهنگ و ارشاد با ایجاد سروصدای فراوان بودند تا علاوه بر نبود بازدید کننده طبقه دوم و بهم ریختگی و اوضاع نا به سامان آن نیز باعث ناراحتی غرفه داران شود.

نکته دیگر که به چشم میخورد هزینه فراوان روزنامه های وابسته یا حامی دولت و همچنین رسانه هایی وابسته به حاکمیت در ساخت غرفه و دکور نمایشگاهی در مقابل دکور ساده خبرگزاری ها و سایت های مستقل است که این امر به خوبی فاصله طبقاتی رسانه های نفتی و رسانه های مستقل را نشان می دهد.





در سایه حضور کم رنگ رسانه های اصولگرا، رسانه های اصلاح طلب نیز حضور پررنگی در نمایشگاه دارند این رسانه ها اکثرا در برنامه ای هماهنگ اقدام به نصب تصویر شخصیت های اصلاح طلب در کشور و همچنین تصویر محمد خاتمی از عناصر فتنه سال 88 نموده اند که البته این اقدام غیرقانونی رسانه های دوم خردادی و حامی دولت را می توان برآیند رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای حامی فتنه دانست که هیاهوی آن در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات نیز ادامه داشت.



یکی دیگر از نکات جالب نمایشگاه امسال نظرسنجی قابل تامل یکی از سایت های خبری حامی دولت یازدهم در خصوص عملکرد دولت بود که در بین گزینه های موجود مردم به گزینه افتضاح بیشترین رای را داده بودند.



اما حواشی بازدید رئیس جمهور از نمایشگاه نیز جالب توجه بود و نگاه حزبی و کانالیزه رئیس جمهور تا جایی ادامه داشت که حجت الاسلام حسن روحانی حاضر به بازدید از غرفه خبرگزاری های مهر و دانشجو نیز نشد و در مواجهه با غرفه‌های رسانه های منتقد دولت به طور ناگهانی مسیر خود را عوض کرده تا نشان دهد بیش از پیش متوجه شویم که افتتاح نمایشگاه و سخنان ایشان در مراسم افتتاحیه هیچ تناسبی وجود ندارد.



به هر حال سیاست های دنبال شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار بی تدبیری های متولیان برگزار کننده نمایشگاه و همچنین عدم حضور برخی دیگر از رسانه ها در اعتراض به این مسائل باعث پایین آمدن هر ساله سطح کیفی نمایشگاه شده است تا نمایشگاه مطبوعات تبدیل به یک نمایشگاه تزئینی و مکانی برای گرفتن سلفی با هنرمندان و ورزشکاران شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها