کد خبر: ۴۰۱۱۳۶
زمان انتشار: ۰۱:۲۴     ۲۳ آبان ۱۳۹۵
معاون بانک مرکزی در یزد با اشاره به پرداخت تسهیلات رفع موانع تولید گفت: بانک‌ها اجازه پرداخت تسهیلات با سود بیش از ۱۸ درصد را ندارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، فرشاد حیدری در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد اظهار داشت: اگر واحد تولیدی عملیات مالی خود را نزد بانک انجام دهد، قطعا گردش مالی هم پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه گردش مالی به غیر از بلوکه کردن پول در بانک است، گفت: عدم تناسب دوره گردش توضیحی است که تولید کنندگان به بانک می‌دهند و بر اساس این توضیحات زمان بازپرداخت واحدها مشخص می‌شود.

معاون نظارت بانک مرکزی ایران با اشاره به اینکه صورت‌های مالی به یک مشکل مواجه شده است، گفت: برخی از واحدهای تولیدی برای رهایی از پرداخت تسهیلات واحد خود را زیان ده عنوان می‌کنند و طبیعی است که در هنگام پرداخت تسهیلات هم این واحدها ورشکسته نشان داده می‌شوند.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر در بانکی نرخ سود تسهیلات بیش از 18 درصد در ماه‌های اخیر بین مشتری و بانک منعقد می‌شود حتما گزارش این کار به بانک مرکزی بیان شود.

معاون نظارت بانک مرکزی ایران افزود: اگر توافقی قبل از اعطای تسهیلات صورت گیرد که به جای بخشی از وثایق پول و وجه نقد و یا سفته در نظر گرفته شود، این توافق ارتباطی به بانک مرکزی ندارد.

وی به اموالی که بانکها در اختیار دارند، گفت: در صورتی که بانکها اموال را به فروش نرسانند، سال به سال با افزایش مالیات مواجه می‌شوند و حتی اقدامات تنبیهی علیه مدیران بانک‌ها در نظر گرفته می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها