يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۲۲۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۲۳ آبان ۱۳۹۵
مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با بیان اینکه ‌اتوبوس‌های اربعین هنوز صندلی خالی دارند، گفت: برخی اتوبوس‌ها در مسیر پایانه‌های سه‌گانه مرزی با تعدادی صندلی خالی حرکت می‌کنند و ضریب اشغال صندلی ناوگان فعلاً ۱۰۰درصد نیست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، ‌‌احمدرضا عامری با تأکید بر آماده‌سازی ناوگان اتوبوس‌رانی، مینی‌بوس‌رانی و سواری کرایه از ماه‌های گذشته برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی، بیان کرد: حدود 20 هزار دستگاه‌ وسیله نقلیه عمومی مسافری داریم که 15 هزار و 500 دستگاه، برای جابه‌جایی زائران حسینی در سطح کشور فعالیت می‌کنند.

وی افزود: زائران حسینی از همه نقاط کشور به مرزهای مهران، چزابه و شلمچه اعزام می‌شوند و این نیازمند سیستم جامع و هماهنگ حمل و نقل جاده‌ای است در این راستا از نظر ارائه خدمات مناسب و برخورد با زائران، نمایندگان شرکت‌های مسافربری و رانندگان توجیه شدند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور با ابراز رضایت از روند توزیع زمان سفر (در سفر‌های رفت) از سوی زائران حسینی‌، بیان کرد: طبق آخرین گزارشی که صبح امروز به دست ما رسیده‌، تاکنون هیچ کمبود ناوگانی برای جابه‌‌جایی زائران گزارش نشده است حتی با کمبود مسافر برای برخی مرز‌ها مواجه هستیم به طوری که برخی اتوبوس‌های مسیر مهران، با تعدادی صندلی خالی به سمت مهران حرکت می‌کنند و ضریب اشغال صندلی 100 درصد نیست.

وی اظهار داشت: در این راستا نه تنها هیچ گزارش تخلفی مبنی بر افزایش بی‌رویه نرخ بلیت گزارش نشده است بلکه به دلیل کمبود تقاضا، برخی از شرکت‌ها نرخ‌های پایین‌تر بلیت‌ به مرزهای سه‌گانه عرضه می‌کنند.

عامری ادامه داد: کل ناوگان اتوبوس‌رانی کشور، در این ایام برای جابه‌جایی زائران حسینی در آماده‌‌باش هستند و به همه پایانه‌های مسافری کشور تأکید کرده‌ایم اولویت اول سرویس‌گذاری آنها، بسته به میزان تقاضا، پایانه‌های مرزی سه‌گانه شلمچه، چزابه، و خرمشهر باشد.

وی افزود: همچنین برنامه‌ریزی شده است در مدت زمان طرح سفر‌های اربعین که بسیاری از اتوبوس‌های ناوگان اتوبوس‌‌رانی ‌جاده‌ای‌ زائران حسینی را به پایانه‌های مرزی سه‌گانه جابه‌جا می‌کنند، ناوگان مینی‌بوس‌رانی و سواری کرایه، وظیفه جابه‌جایی دیگر مسافران جاده‌ای کشور را در دیگر مسیر‌ها بر عهده بگیرند و کمبود اتوبوس‌‌ها را جبران کنند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور اضافه کرد: همچنین مینی‌بوس‌های استان‌های جنوبی و غربی کشور که به مرزهای مذکور نزدیک هستند نیز برای خدمت‌رسانی به زائران آماده هستند؛ مینی‌بوس‌ها امکان جابه‌جایی مسافران در فاصله بیش از 300 کیلومتر را ندارند.

‌وی بیان کرد: همچنین در جاده‌های کشور نیز امکانات خدماتی-رفاهی در مجموعه‌های بین‌راهی فراهم شده است تا زائران از این امکانات بهره‌مند شوند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ادامه داد:‌ در راستای حفظ ایمنی سفرها، پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده نیز انجام شده است زیرا رانندگان بیش از 9 ساعت مجاز به رانندگی نیستند و باید ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

عامری با بیان اینکه نظارت بر قیمت‌‌گذاری بلیت‌های اتوبوس توسط ستاد اربعین و ناظران ما در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود، گفت:‌ طبق اعلام رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای امسال برای ایام اربعین هیچ مشکلی در حوزه تأمین سوخت ناوگان نخواهیم داشت.

 زائران در سفرهای برگشت توزیع زمان سفر داشته باشند و به تدریج به مرز‌‌ها برگردند


وی با اشاره به محدودیت ناوگان برای جابه‌جایی زائران در یک دوره 10 تا 15 روزه، توضیح داد: ظرفیت ناوگان محدود است و‌ جمعیتی میلیونی قصد دارند در یک مدت زمان محدود سفر کند، بنابراین از زائران اباعبدالله می‌خواهیم همانگونه که در سفرهای رفت خود توزیع زمان سفر دارند، در سفرهای برگشت از عراق نیز توزیع زمان سفر داشته باشند، به تدریج به مرزها برگردند و صبر پیشه کنند تا در برنامه‌ریزی مشخص و طی روزهای مختلف به کشور برگردند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور بیان کرد: در راستای کاهش ازدحام و ترافیک زائران حتماً توزیع زمان سفر‌ داشته باشند و این گونه نباشد که بخواهند شب اربعین وارد کربلا شوند و بعد از ظهر روز اربعین هم به راحتی خارج شوند.

عامری تأکید کرد: اگر سفر زائران در این ایام، بین همه روزها‌ توزیع شود، ترافیک بسیار کاهش می‌یابد و همکاران ما قادر به ارائه خدمات مناسب‌تر خواهند بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها