کد خبر: ۴۰۱۳۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۲۴ آبان ۱۳۹۵
نیروهای مردمی عراق (الحشد الشعبی) در ساعات نخست مرحله سوم عملیات آزاد سازی موصل ، روستای 'رکراک' در غرب این شهر را آزاد کردند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، به نوشته پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز،نیروهای مردمی امروز (دوشنبه) مرحله سوم عملیات خود را در محور غربی موصل آغاز کردند.

براساس این گزارش این نیروها روستای 'رکراک' در غرب موصل را آزاد کردند و به تروریست های داعش خسارت های جانی و نظامی زیادی وارد کردند.

'احمد الاسدی' سخنگوی نیروهای الحشد الشعبی اعلام کرد که نیروهای این گروه مرحله سوم عملیات خود را در غرب موصل آغاز کردند.

نیروهای الحشد الشعبی از شنبه هشتم آبان ماه از منطقه 'سن الذبان' (جنوب غربی موصل) عملیات خود را از سه محور به سمت غرب موصل آغاز کردند.

نیروهای الحشد الشعبی، بستن خطوط امدادرسانی گروه تروریستی 'داعش' از سمت اراضی سوریه، ممانعت از فرار این عناصر تروریستی به سمت خاک آن کشور و جداسازی کامل موصل از مرز سوریه را از اهداف این عملیات اعلام کرد.

طول محور غربی که آزادسازی آن به نیروهای الحشد الشعبی واگذار شده و بزرگترین و مهمترین محور عملیات آزادسازی موصل به شمار می رود، 100 تا 110 کیلومتر عنوان شده که تا 'تلعفر' در غرب این شهر امتداد دارد.

تلعفر به عنوان دومین مکان استقرار عناصر تروریستی در استان 'نینوا' حدود 65 کیلومتر تا شهر موصل و از اراضی سوریه 100 کیلومتر فاصله دارد و یکی از محورهای پیش بینی شده برای فرار عناصر داعش به آن کشور قلمداد می شود.

عراق در تاریخ 17 اکتبر (26 مهرماه) عملیات گسترده ای را برای آزادسازی شهر موصل، دومین شهر بزرگ این کشور، از چندین محور آغاز کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها