يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۰۱۷۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۲۷ آبان ۱۳۹۵
بعد از بسته شدن مرز مهران؛
بعد از بسته شدن مرز مهران توسط عراقی ها، هم اکنون به دلیل خروج زائران از مهران و حرکت به سمت شهرهای خود، جاده مهران به ایلام یک طرفه شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، مرز مهران روزهای پر تلاطمی را سپری می کند، روزهایی که با شلوغلی و ازدحام زائران اربعین برای رفتن به کربلا مواجه شد و حالا با بسته شدن مرز به اوج خود رسیده است.

بعد از بسته شدن مرز مهران توسط کشور عراق هم اکنون زائران اربعین مجبور به ترک پایانه مرزی و حرکت به سمت شهرهای خود یا پایانه های دیگر هستند.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام اعلام کرد: بیش از یک میلیون نفر از اول صفر تاکنون از مرز مهران خارج شده اند و تمهیدات لازم برای بازگشت زوار نیز اندیشیده است.

فرمانده مرزبانی ناجا نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای بازگشایی مرز مهران امروز با مقامات عراقی رایزنی های لازم انجام می شود که این مذاکرات شاید بعد از ظهر و یا فردا به نتیجه برسد.

سردار قاسم رضایی عنوان کرد: مرزبانان عراقی از صبح امروز به عدم پذیرش زائر از سوی عراق این مرز را بسته اند و این در حالی است که تعدادی از زائران از داخل خاک عراق به کشورمان نیز بازگشت داده شده است.

فرمانده مرزبانی کشور گفت: حجم زائرانی که روزهای گذشته از مرز مهران تردد کرده اند توسط کشور عراق در حال بازگشت از منطقه بدره عراق هستند.

سردار محسن فتحی زاده نیز امروز در مرز مهران اعلام کرد: مرز خروجی مهران از ساعت ۶ صبح امروز توسط دولت عراق برای خروج زائران به سمت این کشور به طور کامل بسته شد.

وی عنوان کرد: دولت عراق تصمیم گرفته است از ساعت ۶ صبح امروز ورود زائران به کشورشان را از پایانه مرزی مهران متوقف کند.

وی ادامه داد: به دنبال این تصمیم، مرز خروجی مهران بطور کامل مسدود شده است و امکان تردد از آن به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اعلام اینکه خروج زائران به سمت عراق به هیچ وجه از مرز مهران امکان پذیر نخواهد بود و این مرز تنها به ورود زائران به کشور ایران اختصاص دارد، از مردم خواست که از مراجعه به مهران خودداری کنند.

سردار فتحی زاده تصریح کرد: زائرانی که در شهر و پایانه مرزی مهران حضور دارند بایستی هر چه سریع تر نسبت به خروج از آن اقدام کنند.

یک طرف شدن مسیر مهران-ایلام

سرهنگ محسن ناصری رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام امروز در مرز مهران از یک طرفه شدن جاده ارتباطی مهران به سمت ایلام بدلیل آغاز موج بازگشت زائران از عتبات عالیات خبر داد و گفت: رانندگان باید برای رسیدن به مهران از جاده ایلام - ملکشاهی - مهران تردد کنند.

این تصمیم بدلیل ازدحام جمعیت و تراکم زیاد خودرو در این مسیر ۸۵ کیلومتری اتخاذ شد و هم اکنون نیز با ترافیک نیمه سنگین و برخی نقاط سنگین اما روان مواجه است.

مدارس مهران برای اسکان زائران اربعین روز شنبه تعطیل است

مراد ناصری فرماندار شهرستان مهران گفت: به منظور اسکان زائران اربعین حسینی همه مدارس مقاطع مختلف تحصیلی شهر مهران روز شنبه ۲۹ آبان ماه تعطیل است.

باد شدید در استان ایلام

هم اکنون استان ایلام از لحاظ وضعیت آب و هوایی نیز شاهد باد شدید است و احتمال بارش باران و یا گرد و غبار در استان وجود دارد.

تامین اتوبوس برای بازگشت زوار

شاپور پولادی معاون عمرانی استانداری ایلام نیز اعلام کرد: برای بازگشت زوار اربعین از مرز مهران تمهیدات لازم اندیشیده شده و بیش از چهار هزار و ۷۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زوار نیز تامین شده است.

وی بیان داشت: سه هزار دستگاه از این میزان از طریق سازمان همیاری ها تامین شده است.

پولادی با اشاره به اینکه تامین آب آشامیدنی مهمترین دغدغه برای بازگشت زوار است، گفت: در پنج نقطه از شهر مهران آب معدنی ذخیره سازی شده است.

وی عنوان کرد: امکانات استان برای بازگشت زوار بسیج شده و به دلیل خستگی رانندگان و زائران باید نسبت به عبور و مرورها و تامین نیازها تلاش بیشتری کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها