کد خبر: ۴۰۲۰۴۴
زمان انتشار: ۱۷:۳۹     ۲۹ آبان ۱۳۹۵
تشریح آخرین وضعیت پروژه های مترو و مونوریل در گفت‌وگوی ۵۹۸ با شهردار قم:
سقائیان نژاد تصریح کرد: فاز اول خط A به طول 5.2 کیلومتر دارای پیشرفت مناسبی بوده است و ان‌شاالله تا اواسط سال 96 به بهره برداری خواهد رسید همچنین برای ادامه خط از فاینانس روسیه استفاده خواهیم کرد و در حال حاضر کارهای ساخت و ساز شش ایستگاه به صورت همزمان در حال انجام است.
مرتضی سقائیان نژاد، شهردار قم با حضور در غرفه پایگاه 598 در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در خصوص وضعیت پروژه مترو در قم اظهار داشت: پروژه مترو در قم دارای دو خط A و B است که خط A از منطقه قلعه کامکار و خط B از شهرک پردیسان آغاز و به ترتیب به مسجد مقدس جمکران و میدان شهید مطهری ختم خواهند شد.

ایشان تصریح کردند: فاز اول خط A به طول 5.2 کیلومتر دارای پیشرفت مناسبی بوده است و ان‌شاالله تا اواسط سال 96 به بهره برداری خواهد رسید همچنین برای ادامه خط از فاینانس روسیه استفاده خواهیم کرد و در حال حاضر کارهای ساخت و ساز شش ایستگاه به صورت همزمان در حال انجام است.

وی ادامه داد: واگن ها نیز از روسیه در حال خریداری است و حدود 80 درصد از کارهای فاینانس آن انجام گرفته است و احتمالا تا پایان امسال 3 رام از قطار ها به ما تحویل داده خواهد شد.

سقائیان نژاد افزود: در خط B از فاینانس چین استفاده می کنیم که هماهنگی های آن با شورای اقتصاد در حال انجام است و ظرف دو ماه آینده فاینانس آن تکمیل خواهد شد. ان شا الله تا دو ماه آینده حفاری آن به پایان خواهد رسید و تا 4 ماه آینده ساخت و ساز آن شروع خواهد شد بنابراین خطوط A و B مترو در وضعیت خوبی به سر می برند.

شهردار قم در خصوص وضعبت مونوریل بیان داشت:مسیر 18 کیلومتری مونوریل قم به 4.7 کیلومتر تبدیل شده است و متاسفانه مشکلات حقوقی گریبانگیر این پروژه است و مشکل فنی خاصی ندارد.با این اوصاف چنانچه این مشکلات حقوقی حل شود می توان آن را هر چه زودتر به بهره برداری رساند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها