کد خبر: ۴۰۲۸۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۰۶ آذر ۱۳۹۵
متاسفانه ایشان بجای تحلیل درست اتفاقات چند سال گذشته تا امروز، تنها به فکر بقای خود هستند. من تعجب می‌کنم که امروز چطور برایشان حفظ این اقتدار ملی، به مراتب اهمیتی کمتر از نگه داشتن عنوان ریاست خودشان در فدراسیون را دارد!
به گزارش پایگاه 598، رئیس سابق هیئت تکواندو استان تهران به شدت به محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو تاخته و تقریباً تمام تقصیرات را گردن او انداخته است.
به گزارش تابناک ورزشی، پس از کسب نتایج بسیار ضعیف در المپیک ریو، بسیاری از کارشناسان و ملی پوشان سابق تکواندو به انتقاد از رئیس فدراسیون این رشته پرداختند. این انتقادات تا امروز نیز ادامه دارد و جمشید سهرابی رئیس سابق هیئت تکواندو استان تهران در تازه ترین انتقاد عنوان کرده پولادگر فقط به فکر بقای خود در فدراسیون می باشد.
سهرابی با اشاره به انتخاب مریبان و همچنین برکناری مداح مربی کیمیا علیزاده گفته: «آنچه که در راس فدراسیون در این سال‌ها به هیچ عنوان جدی گرفته نشده استفاده از خرد جمعی است؛ نه اینکه فکر کنید منظورم این است که برای انتخاب سرمربی یا مربی فدراسیون رفراندم برگزار کند؛ نه هرگز منظورم این نخواهد بود. شما ببینید سال‌هاست خبری از جلسات کمیته فنی نیست! سازمان تیم های ملی از زمان تاسیس تا کنون فقط و فقط توسط یک نفره اداره شده است، حالا هم که فدراسیون دنبال قربانی می‌گردد تا شکست بد در المپیک را گردن او انداخته و با کنار گذاشتنش به همه اعلام کند که این تصمیم بر اساس کارشناسی و ساعت ها بحث و تبادل نظر با کارشناسان این رشته صورت گرفته است.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تغییراتی که در کمیته داوران فدراسیون رخ داده، می توان اتفاقی بعدی در فدراسیون را پیش بینی کرد، گفته: «ظاهرا نوک پیکان این انتقادات به سمت رئیس وقت سازمان تیم های ملی نشانه رفته است، که البته بیراه هم نیست، اما از آنجا که در تصور همگان این باور قرار دارد که پولادگر همیشه از ذوالقدر حمایت صددرصدی کرده و این بار هم خواهد کرد، اما این بار قطعا برای فروکش کردن جنجال های اخیر نسبت به عدم موفقیت تیم ملی مردان کشورمان در المپیک، اذهان عمومی با شنیدن خبر برکناری ذوالقدر، شوک بزرگ شکست را با شوک کنار گذاشتن رفیق و همدم سالیان طولانی خود، جایگزین خواهند کرد!»
سهرابی در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید این برکناری احتمالی، فشار را از روی رئیس فدراسیون برمی‌دارد؟ گفته: «تقریبا عکس العمل های پولادگر برای تمام کارشناسان و خبرگان این رشته قابل پیش بینی است. به نظر بنده وزارت ورزش و شخص وزیر محترم ورزش باید توجه ویژه ای نسبت به اینگونه تفکرات داشته باشند. متاسفانه ایشان بجای تحلیل درست اتفاقات چند سال گذشته تا امروز، تنها به فکر بقای خود هستند. توصیه می‌کنم مصاحبه اخیر دانش را بخوانید، وقتی توان استفاده برای امکانات بی نظیر موجود در فدراسیون فراهم نیست، فدراسیون می خواهد که با کسب یک قهرمانی، سرپوشی بر وقایع تلخ المپیک بگذارد. قطعا باید نگران آینده ی این رشته ی ورزشی بود.»
وی ادامه داده: «کشور ما با این همه اقتدار در سطح جهانی و آسیایی حتی یک عضو هم در کمیته فنی و یا شورای سیاست گذاری فدراسیون جهانی ندارد! این همه سال حضور پولادگر نتوانست هیچ ره آوردی برای کسب یک کرسی ارزشمند برای تکواندو کشورمان بهمراه داشته باشد.»
پولادگر فقط به بقای خود فکر می‌کند
سهرابی در پاسخ به این سوال که دلیل این موضوع چیست، گفته: «دلیلش واضح است، وقتی بخاطر عدم مدیریت صحیح ایشان توانمندترین شخصی که در راس کمیته بین الملل فدراسیون را بخاطر مسائل بی اهمیت از دست می دهند، باید هم نتوانند در عرصه بین المللی کاریزمای لازم را برای برقراری ارتباط داشته باشند. رئیس فدراسیون فکر می‌کند در خارج از این کشور هم، همه باید طبق سلیقه ایشان رفتار کنند! انزوایی که چند سال است برای تکواندو کشورمان بوجود آمده، تنها بخاطر سوء مدیریت ایشان در حفظ جایگاه های بین المللی است که با ارتباطات خوب مسئول قبلی این کمیته بدست آمده بود و با رفتن وی، همه چیز به باد رفت تا جایی که قبل از المپیک، حتی با وساطت رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان هم ایشان نتوانستند نظر رئیس فدراسیون جهانی را برای کسب حتی یک کرسی تشریفاتی هم جلب کنند! اینچنین موارد است که خدشه به اقتدار تکواندوی کشورمان وارد می‌کند. جایگاهی که تکواندوی کشورمان در این سال‌ها بدست آورده، حاصل تلاش افراد زیادی بوده که اکثر آنها دیگر جایی در فدراسیون ندارند. پولادگر هم در بدست آوردن این افتخارات و جایگاه نقش داشتند. من تعجب می‌کنم که امروز چطور برایشان حفظ این اقتدار ملی، به مراتب اهمیتی کمتر از نگه داشتن عنوان ریاست خودشان در فدراسیون را دارد!»
وی در پس به این سوال که چرا اعضای مجمع فدراسیون تشکیل جلسه نمی‌دهند و واکنشی در مورد این اتفاقات انجام نمی دهند، گفته: «پولادگر در این 15 سال حضور خودشان زحمات زیادی کشیدند تا اعضای مجمع کاملا یکدست و تحت امر خودشان باشند! شما دقت کنید بعد از شکست تیم ملی در مسابقات المپیک، اعضای مجمع طی بیانیه ای از پولادگر و سیاست هایشان حمایت صد در صدی کردند! به نظر شما این چه معنی ای میتواند داشته باشد؟ یا صدور این بیانیه کاملا سفارشی بوده و یا اینکه دوستان و همکاران سابق بنده به این نکته دقت نکردند که چرا با وجود این همه امکانات و پول که بخش بزرگی از آن، واریزی درآمد بانک اطلاعات فدراسیون بوده، که آن هم حاصل تلاش خود استانهاست، اینگونه به هدر رفته‌ است و از دو المپیک قبل به این طرف نتایج بدست آمده بسیار ناامید کننده می باشد. کسی منکر زحمات پولادگر نیست حتی تمام اعضاء مجمع، اما اتفاقات اخیر و این همه عزل و نصب سلیقه ای و نتایج بسیار تاسف بار المپیک، چیزی نیست که صدور یک بیانیه فرمایشی حل و فصل شود! روسای استان‌ها با این روش و رویه ای که در پیش گرفتند قطعا در آینده متضرر نوع نگاه و رفتار خود خواهند بود. قضاوت اذهان عمومی و خانواده بزرگ تکواندو حتما این رویکرد فرمایش را از خاطر نخواهد برد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها