کد خبر: ۴۰۵۱۷۵
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۲۴ آذر ۱۳۹۵
سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا، رقیبان خود را شناختند و از اسفندماه به مصاف حریفان خود خواهند رفت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از طرفداری، پس از کش و قوس های فراوان درباره نحوه حضور نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا و سهمیه باشگاه های ایرانی در این رقابت ها، سه تیم استقلال خوزستان، ذوب آهن اصفهان و پرسپولیس تهران به عنوان سه نماینده ایران در دور گروهی مسابقات و استقلال تهران به عنوان نماینده چهارم در پلی آف با رقیبان خود به رقابت خواهند پرداخت. در این مطلب قصد داریم به بررسی وضعیت قرعه نمایندگان فوتبال کشورمان بپردازیم:
 
استقلال خوزستان
شاگردان سید سیروس پورموسوی، به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، با قرار گرفتن در سید نخست مسابقات، با الجزیره امارات، لخویا قطر و یکی از سه تیم الفاتح عربستان، نسف قارشی ازبکستان و الحد عمان که با برگزاری دیدار های پلی آف مشخص می شوند، هم گروه شده است.

الجزیره امارات:
تیم الجزیره دبی با هدایت تن کاته، سرمربی هلندی خود، روز های بسیار خوبی را در لیگ فوتبال امارات پشت سر می گذارد. الجزیره که با کسب 37 امتیاز از 26 بازی، با قرار گرفتن در رده هفتم لیگ چهارده تیمی امارات، فصل خوبی را پشت سر نگذاشته بود، اکنون صدرنشین لیگ این کشور بوده و با کسب 26 امتیاز از 10 دیدار پیشین خود، شکست ناپذیر بوده و با تفاضل گل +22، رقیبی بسیار سرسخت برای استقلال خوزستان به حساب می آید. از فارس جمعه، محمد فوزی، کارلوس پینتو، سالم عبدالله، علی میخوت و آلتون آلمیدا، به عنوان بازیکنان شناخته شده و شاخص این تیم می توان نام برد.

لخویا قطر:
تیم فوتبال لخویا با کسب 44 امتیاز و قرار گرفتن در رده چهارم جدول لیگ ستارگان قطر، به عنوان رقیب سید چهارم، با استقلال خوزستان هم گروه شده است. شاگردان میگل الیویرا، هم اکنون نیز یکی از تیم های پرقدرت لیگ ستارگان قطر بوده و با 27 امتیاز، پشت سر الجیش و السد، سه تیم در کورس قهرمانی این مسابقات را تشکیل داده اند. چیکو، مدافع سرشناس اسبق باشگاه سوانزی سیتی، شاخص ترین بازیکن ترکیب لخویا به حساب می آید. محمد موسی، مفتاح، تائه هی نام، علی عفیف و مسکانی، دیگر چهره های شناخته شده این تیم به حساب می آیند.

الفاتح عربستان، نسف قارشی ازبکستان، الحد عمان:
هرچه دو تیم دیگر حاضر در گروه استقلال خوزستان، رقیبان دشواری قلمداد می شوند، این سه تیم که با پلی آف جواز حضور در این گروه را کسب خواهند کرد، نمی توانند رقیبی جدی برای نماینده کشورمان تلقی شوند. الفاتح عربستان که فصل گذشته در رده چهارم لیگ حرفه ای این کشور قرار گرفته بود، اکنون در رده انتهایی قرار دارد و نسف قارشی هم با قرار گرفتن در رتبه چهارم لیگ ازبکستان، بر روی کاغذ، رقیب جدی برای استقلالی ها نخواهد بود. الحد عمان نیز، شانس بسیار کمی برای صعود به این گروه دارد.

 
ذوب آهن اصفهان
یم احیا شده ذوب آهن اصفهان، پس از برکناری یحیی گل محمدی، یکی از بالانشینان جدول لیگ برتر قلمداد شده و با مجتبی حسینی، شرایطی کاملا متفاوت با ابتدای فصل را تجربه می کند. بازگشت قاسم حدادی فر نیز، می تواند بر قدرت اصفهانی ها در لیگ قهرمانان آسیا بیفزاید. نماینده کشورمان، با قهرمانی در مسابقات جام حذفی، جواز حضور در این مرحله را کسب کرده و به عنوان تیم دوم ایران، در این مسابقات حضور خواهد یافت.

العین امارات:
شاگردان دالیچ که ماه گذشته و با قبول شکست مقابل چونبوک موتورز کره جنوبی، از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا بازمانده و نایب قهرمان شدند، با نایب قهرمانی در لیگ امارات فصل گذشته، جواز حضور در مسابقات فصل جاری را کسب نموده اند. العین با کسب 20 امتیاز از 8 بازی و 2 بازی کمتر از الجزیره، در رده چهارم لیگ امارات قرار دارد و رقیبی بسیار سرسخت برای ذوب آهن به حساب می آید. از عمر عبدالرحمان، می توان به عنوان شناخته شده ترین بازیکن العین نام برد. همچنین مورنو، کایو، ابراهیم دیاکی، لی و محمد فایض، دیگر بازیکنان شاخص این تیم اماراتی هستند.

الاهلی عربستان:
الاهلی جده، مدافع عنوان قهرمانی لیگ حرفه ای عربستان به حساب آمده و اکنون نیز در رتبه چهارم این رقابت ها قرار دارد. شاگردان گروس، رقیب دست و پا بسته ای برای شاگردان حسینی تلقی نشده و با حضور چهره هایی شاخص، یکی از رقیبان جدی این تیم در راه صعود به مرحله حذفی تلقی می شوند. عمر الاسامه، مهند عاسری، لوئیز کارلوس، فتفاتزیدیس، محمد عبدل شفیع و ولید رشید، چهره های شناخته شده این تیم عربستانی هستند.

الجیش، بنیادکور:
نایب قهرمان فصل گذشته لیگ ستارگان قطر و تیم سوم لیگ ازبکستان، تیم چهارم این گروه را تشکیل خواهند داد. دو نماینده پرقدرت قطر و ازبکستان که در حال حاضر در رده نخست لیگ های کشور های خود قرار گرفته اند، با انجام یک دیدار پلی آف و صعود به گروه سوم مسابقات، می توانند لقب گروه مرگ را برای این گروه، به وجود بیاورند.

 
پرسپولیس تهران
شاگردان برانکو ایوانکوویچ پس از انجام دیدار های مهیج فصل گذشته و نایب قهرمانی در لیگ برتر، سومین نماینده ایران در مسابقات تلقی می شوند. سرخپوشان که شانس خوبی برای قهرمانی در لیگ برتر دارند، در اندیشه حضوری شایسته در لیگ قهرمانان آسیا هستند و قصد دارند با ادامه روند مناسب خود در فصل حاضر، به دور حذفی راه یابند.

الهلال عربستان:
مشهور ترین تیم عربستان، می تواند دشوار ترین رقیب پرسپولیس در گروه چهارم مسابقات، به حساب آید. شاگردان رامون دیاز که با نایب قهرمانی در لیگ فصل گذشته عربستان، در سید دوم قرعه کشی قرار گرفته بودند، با کسب 30 امتیاز و ثبت تفاضل گل +23 در 12 بازی، در صدر جدول لیگ حرفه ای عربستان قرار دارند و جدال حساسی با صدرنشین لیگ ایران، خواهند داشت. یاسر القحطانی، شمرانی، تیاگو آلوس، الدوساری، محمد الشهلوب، فیصل درویش، اسامه هساوی، عبدالله الزوری، کارلوس الیویرا و میلسی، ترکیب ترسناک تیم شهر ریاض را تشکیل می دهند.

الریان قطر:
قهرمان بلامنازع فصل گذشته لیگ ستارگان قطر، تیم سید اول این گروه بوده و نمی تواند حریف ساده ای برای سرخپوشان تلقی شود. با این حال، شاگردان مایکل لادروپ سرشناس که سابقه عضویت در رئال مادرید و بارسلونا و هدایت سوانزی سیتی انگلستان را بر عهده دارد، اوضاع خوبی را در لیگ قطر پشت سر نمی گذارند و هم اکنون با کسب 19 امتیاز از 11 دیدار، در رده پنجم قرار گرفته و قافیه را به الجیش، السد و لخویا، باخته اند. با این حال حضور سباستین سوریا، رودریگو تاباتا، کاسرس، پاسکوآ، کو، احمد علاالدین، موسی هارون، ناتان اوتاویو و ویرا در ترکیب این تیم، الریان را به رقیبی دشوار برای پرسپولیس بدل می کند.

الوحده امارات، الوحدت اردن، بنگلور هند:
تیم چهارم این گروه، با دیدار پلی آف مشخص شده و یکی از این سه تیم، می تواند در گروه چهارم مسابقات، قرار گیرد. در این بین، شانس الوحده امارات بیش از دو تیم دیگر بوده که البته به نسبت الهلال و الریان، رقیب ساده تری محسوب می شود. تیم سوم فصل گذشته لیگ امارات، در حال حاضر در رتبه ششم این رقابت ها قرار گرفته و توسط آگوییرو هدایت می شود. محمد سعیف، عادل الشارجه، چانگ وو ریم، محمد سالم، جورج والیدیویا، خلیل ابراهیم، سودزاک و سهیل المنصوری، چهره های شاخص این تیم قلمداد می شوند.

 
استقلال تهران
آبی پوشان پایتخت با قرار گرفتن در رتبه سوم لیگ برتر فصل گذشته، چهارمین نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می آیند. شاگردان علیرضا منصوریان که از روز های خوب خود فاصله گرفته اند، در ابتدا باید در مرحله پلی آف حاضر شوند و در صورت پیروزی در این دیدار حساس و سرنوشت ساز، راهی گروه اول مسابقات می شوند.

السد قطر:
رقیب ترسناک استقلال در مرحله مقدماتی را شاگردان فریرا پرتغالی شکل داده اند. السد که با قرار گرفتن در رتبه سوم لیگ چهارده تیمی فوتبال قطر، جواز حضور در پلی آف را کسب کرده است، از وضعیت بسیار مناسبی بهره می برد و هم اکنون با 27 امتیاز و تفاضل گل +26، رقیبی بسیار سرسخت برای استقلال محسوب می شوند. حضور ستارگانی چون ژاوی هرناندز، پدرو میگوئل، مرتضی پورعلی گنجی، حامد اسماعیل، خلفان ابراهیم، هامرون، عبدالعزیز رشید، بوندجاه و حسن خالد در ترکیب سفیدپوشان دوحه، تهدید بزرگی برای نماینده کشورمان به وجود می آورد.

با این حال استقلال در صورت پیروزی مقابل السد در پلی آف در گروه زیر حضور خواهد یافت:

التعاون عربستان:
تیم چهارم فصل گذشته لیگ حرفه ای عربستان، هم اکنون با کسب 15 امتیاز از 12 دیدار پیشین خود، در رده هفتم لیگ کشور خود قرار گرفته است. شاگردان گالکیا با حضور ریکاردو ماچادو، نایف موسی، الهمدوئی و ساندرو مانوئل، مهمترین رقیب احتمالی استقلال در راه صعود به دور حذفی مسابقات خواهند بود.

لوکوموتیو ازبکستان:
نماینده فوتبال ازبکستان و شهر تاشکند، با قهرمانی در رقابت های فصل گذشته این کشور، موفق شد در مسابقات فصل حاضر، حضور یابد. شاگردان میکرو جلیچیچ که در رده دوم لیگ ازبکستان قرار دارند، رقیبی دست و پا بسته برای استقلال محسوب نمی شوند. نستروف، کاخی ماخارادزه، نمانیا جانیچیچ، صدرالدین عبدالله اف، سرور جپاروف و بوربک یوشودف، سرشناس ترین بازیکنان حاضر در ترکیب رقیب آبی ها به حساب می آیند.

الاهلی امارات:
قهرمان فصل گذشته لیگ امارات، در رتبه سوم جدول لیگ این کشور قرار گرفته و دیگر تیم گروه نخست مسابقات را تشکیل می دهد. شاگردان اولاریو که در کورس قهرمانی لیگ امارات قرار دارند، با حضور چهره های شاخصی همچون سیف یوسف، ولید عباس، عبدالعزیز حسین، عیسی المرزوقی، ریبیرو، حبیب فرزان، لیما، آساموآ جیان و احمد خلیل، دیگر رقیب قدرتمند استقلال به حساب می آیند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها