کد خبر: ۴۰۷۹۲۸
زمان انتشار: ۱۱:۵۴     ۱۵ دی ۱۳۹۵
وضعیت نگران‌کننده و رو به گسترش بیکاری و برجای گذاشتن آثار نامطلوب اقتصادی و اجتماعی آن را باید هر چه سریع‌تر مهار کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه صبح نو، وضعیت نگرانکننده و رو به گسترش بیکاری و برجای گذاشتن آثار نامطلوب اقتصادی و اجتماعی آن را باید هر چه سریعتر مهار کرد.

در روزهای گذشته، گزارش جدید صندوق بینالمللی پول از افزایش هشترقمی رتبه ایران در بین بیکارترین کشورهای جهان خبر داد که طی دو سال گذشته، ایران به رده بیست و سومین کشور جهان از نظر بیکاری رسیده است. طبق گزارش این صندوق، میزان بیکاری در ایران در سال 2016 به 28/11درصد افزایش یافته است. بررسی عینی و میدانی کشور نیز همین وضعیت را تأیید میکند و نظرسنجیها حاکی است اصلیترین دغدغه مردم در اقصینقاط کشور موضوع اشتغال و بیکاری است. تلاشها و اقدامات دولت بهعنوان متولی اصلی اشتغال اما جوابگوی سیل متقاضیان کار در کشور نیست و رییسجمهور و وزرای مربوط در این میان بیش از آنکه به ارائه راهحلها بیندیشند، عمدتاً توصیفگر وضع موجودند.

آقای روحانی در تازهترین نطق رادیو و تلویزیونی خود به ابراز تأسف و نگراني از وضع بیکاری در کشور بسنده كرد و بدون ارائه هرگونه راهکاری به تكرار آمارها و وعدههای گذشته پرداخت. علاوهبر بیبرنامگی در مقابله با معضل اشتغال، برخی تصمیمات نادرست چون تعطیل کردن پروژه مسکن مهر و جایگزین نکردن هر طرح یا پروژه دیگری -که بتواند بازار پر اشتغال مسکن را رونق ببخشد- بر معضل بیکاری افزوده است و آن را به بحران جدی برای کشور مبدل کرده است. به این دلایل، منازعه وزیران متولی و مؤثر در امر اشتغال و آسیب کشمکشهای بروکراتیک و دیوانسالارانه برای کشور را هم باید افزود که بدون تدبیر و بیسامان است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها