کد خبر: ۴۱۴۹۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
عدم دعوت از داوارن فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو به مراسم تجلیل از مدال آوران المپیکی اشتباهی است که مسئولان و متولیان ورزش را به چالش خواهد کشید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، روز شنبه قرار است از افتخار آفرینان کشورمان که در المپیک 2016 ریو کسب مدال کرده و پرچم کشورمان را به اهتزاز در آورده‌اند تقدیر شود تا در آخرین روزهای سال 1395 از این ورزشکاران بابت زحماتی که کشیده‌اند تجلیل به عمل بیاید.

در این بین اما به نظر می‌رسد قصوری رخ داده که مشخص نیست این موضوع به صورت عمدی بوده یا بر اثر یک اشتباه نام 3 نفری که برای اعتلای نام کشورمان زحمت زیادی کشده اند از قلم افتاده و باید دید چرا این اتفاق رخ داده است.

علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان داور و 2 کمک داور بین‌المللی فوتبال کشورمان که در این رقابت‌ها آن قدر قضاوت‌های خوبی داشتند که فینال مسابقات فوتبال المپیک به آن ها واگذار شد نام‌شان در بین مدعوین و افرادی که قرار است از آنها تجلیل به عمل بیاید قرار ندارد.

همه می‌دانند که بعد از رقابت‌های دوومیدانی المپیک، پر بیننده ترین رقابت‌ها مسابقات فوتبال است و وقتی تیم داوری کشورمان توانست برای قضاوت در فینال این رقابت‌ها انتخاب شود مشخص است که کار بزرگی رخ داده که قطعا باید به تلاش آنها احترام گذاشت و از آن تقدیر کرد چرا که کاری که داوران ایرانی فوتبال در المپیک انجام دادند قطعا چیزی از مدال آوری ورزشکاران ما کم نداشت.

این موضوع را باید در نظر داشت که درست است یک بار محمد فنایی توانست در فینال جام جهانی 1994 به عنوان کمک داور دوم انجام وظیفه کند اما تا به حال هیچ تیم داوری موفق نشده بود که چنین رقابت‌ مهمی را در سطح بین المللی سوت بزند و بیراه نیست اگر بگوییم قضاوت فغانی در فینال المپیک بدون شک کمتر از مدال آوری ورزشکاران کشورمان نبوده است. این را هم باید در نظر داشت که فغانی و کمک‌هایش همین حالا از شانس بالایی برای قضاوت در جام جهانی 2018 روسیه بهره می‌برند و با تقدیری که حق مسلم آنهاست قطعا با روحیه و توان بیشتری برای بالا بردن نام ایران در جهان تلاش می‌کنند.

چه خوب است که مسئولان و متولیان ورزش که چنین مراسم‌های خوبی را برگزار می‌کنند به این نکته توجه داشته باشند که یک داور برای رسیدن به جایگاهی که فغانی، سخندان و منصوری به آن رسیده‌اند تلاش بسیار زیادی انجام می‌دهند که هم ردیف ورزشکاران و مدال آوران است و این حق آنهاست که از آن ها هم تقدیر صورت بگیرد. بهتر است در مراسم روز شنبه اگر به دلایل سهوی نام داوران بین المللی کشورمان از قلم افتاده هر چه سریعتر از آن ها هم دعوت صورت بگیرد تا به تلاش این عزیزان هم ارج گذاشته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها