کد خبر: ۴۱۷۰۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۰۱ اسفند ۱۳۹۰
جدیدترین اثر آیت‌الله مصباح یزدی با عنوان «زلال نگاه» از سوی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بصیرت واژه‌ای است که در طول سال‌های اخیر بارها از زبان مقام معظم رهبری شنیده‌ایم اما معنای این واژه و مفاهیم مربوط به آن به تبیین بیشتر از سوی بزرگان نیازمند است.

آیت‌الله مصباح یزدی یکی از این بزرگان است که به ندای مقام معظم رهبری پاسخ گفته و قدم در راه روشنگری در این رابطه گذاشته است.

«زلال نگاه» بخشی از مباحث سیاسی و اجتماعی آیت‌الله مصباح یزدی درباره بصیرت است که با تلاش حجت الاسلام والمسلمین قاسم شبان‌نیا تدوین و به زیور طبع آراسته شده است.

این کتاب با هدف ارائه مباحثی بنیادین با رویکرد اسلامی برای ارتقای بصیرت و بینش سیاسی جامعه اسلامی نگارش شده است.

«زلال نگاه» پس از بیان تعریف و ماهیت بصیرت، ضرورت و اهمیت آن را تشریح می‌کند و سپس به ارائه راهکارهای عملی کسب و ارتقای بصیرت می‌پردازد.

تقویت اعتقادات و باورهای دینی، تشخیص صحیح و دقیق حق و باطل، پرهیز از سطحی‌نگری، پرهیز از غرور و تعصب و درک درست از موقعیت از جمله راهکارهای عملی کسب بصیرت است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

اشاره به موانع کسب و ارتقای بصیرت، ذکر مصادیقی از بصیرت سیاسی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری و تشریح ملاک سنجش بصیرت از دیگر مباحث مطرح شده در کتاب فوق است.

در این کتاب درهم آمیختن حق و باطل، دخیل کردن ذهنیت‌ها، خودخواهی‌ها و منفعت‌ها و تاثیرپذیری از سخنان دیگران از موانع کسب بصیرت شمرده شده است.

در قسمتی از مقدمه کتاب «زلال نگاه» آمده است: اکنون در عصر بحران هویت که دشمنان انسانیت هر لحظه با تولید و به کارگیری ابزارهای دیداری و نوشتاری در عرصه‌های گوناگون در سلطه بر جهان می‌کوشند، رسالت حقیقت‌خواهان و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی، به ویژه عالمان دین، بس عظیم‌تر و دشوارتر است.

در ادامه این مقدمه آمده است: دانشمندان شیعه رسالت بی‌نظیر خویش را با بهره‌گیری از عقل و نقل و غوص در دریای معارف قرآن و برگرفتن از گوهر ناب حقیقت از سیره پیشوایان دین و عرضه آن به عالم بشریت انجام داده‌اند.

کتاب «زلال نگاه» با شمارگان 3 هزار جلد و در قطع رقعی توسط انتشارات موسسه امام خمینی(ره) چاپ و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها