کد خبر: ۴۲۱۳۱۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
تنور انتخابات با گذشت زمان و نزدیک‌تر شدن به زمان انتخابات گرم‌تر می‌شود. نامزدهای تأیید صلاحیت شده در فرصت باقی مانده علاوه بر شبکه‌های مجازی و رسانه‌های اجتماعی، از تبلیغات محیطی نیز بهره می‌برند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه جوان، تقريباً مي‌شود گفت كه فضاي مجاز به‌رغم اعلام اينكه قرار است كنترلي در آن صورت بگيرد، از كنترل مسئولان خارج شده است. در اين فضا انواع و اقسام عكس‌ها، فيلم‌ها كه بعضاً نيز صدا‌گذاري شده است، رد و بدل مي‌شود. اگر گوشي موبايلتان به اينترنت وصل باشد و عضو اين شبكه‌ها باشيد، ديگر خواب در اين روزها براي شما حرام خواهد شد. پيام و خبر پشت سر هم، بعضاً سرعت انتقال پيام آنچنان است كه حتي فرصت خواندن پيام را هم پيدا نمي‌كنند، هر روز يك شبكه جديد كه ناخواسته دوستان دور و نزديك شما را هم عضو مي‌كنند.در حال حاضر بيشتر محتواي اين شبكه‌ها بحث تشويق رأي دادن به فلان نامزد شورا و كانديداي رياست‌جمهوري است. به هر صورت اين فضا هم دور از ذهن نبوده و نيست، اما در سطح شهرها چه خبر. وقتي از بزرگراهي در پايتخت عبور مي‌كنيد، تبليغات برخي اعضاي شورا را كه قرار است حافظ منافع شهروندان و شهر باشند، روي المان‌هاي شهري و درختان مشاهده مي‌كنيد.
 
به‌رغم اينكه شهرداري فضاهايي را براي تبليغات در سطح شهر مشخص كرده است، اما برخي نامزدها با هجوم به زيبايي‌هاي شهري چهره نامناسبي را براي منظر شهري فراهم كرده‌اند. به واقع نظم و انضباط شهري، اصل اول براي زندگي شهرنشيني است حالا اين نامزدهاي شورا هستند كه بايد پيش از ديگران اين موارد را رعايت كنند. به هر صورت طرفداران نامزدها و كانديداها با عبور از مرز قانوني تبليغات، حتي به صندوق‌ پست‌ها، در و ديوار منازل شهروندان هم رحم نكرده‌‌اند و پوستر و بروشور خود را هر جايي مي‌چسبانند. متأسفانه شنيده شده است كه برخي نامزدهاي شورا در شهر تهران به ازاي هر شهروند تهران يك يا چند پوستر يا بروشور چاپ كرده‌اند. اينكه هزينه‌هاي بالاي اين تبليغات محيطي چگونه توسط نامزدهاي شورا تأمين مي‌شود، جاي سؤال و تأمل دارد؟ گويا اين افراد فكر كرده‌اند كه هرچه بيشتر پوستر و يا بروشور چاپ و توزيع كنند، بيشتر مي‌توانند آرا جمع‌آوري كنند، اما اين نامزدهاي شورا غافل هستند كه اين برنامه و نگاه به ظرفيت و بهره جستن از تخصص‌ است كه شهروندان را ترغيب به رأي دادن مي‌كند.
 
برخي نامزدها هم در اين اثنا با برگزاري ميتينگ‌هاي انتخاباتي، ريخت و پاش‌هاي فراواني را انجام مي‌دهند تا فضا را به اصطلاح به نفع خود شلوغ كنند، غافل از اينكه شهروندان شاهد رفتارهاي نامزدها و كانديداها هستند. حفظ بيت‌المال و درست هزينه كردن، ‌بهترين مشوق براي جمع‌‌آوري آرا است نه اينكه شهر را با پوستر و بروشور كفپوش يا كاغذ ديواری  بكنند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها