کد خبر: ۴۲۱۳۹
زمان انتشار: ۲۱:۳۶     ۰۲ اسفند ۱۳۹۰
قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان،از ارایه وام «دانش هسته ای» در راستای حمایت از دانشجویان انرژی هسته ای کشور خبر داد و گفت: میزان این وام ۴ برابر میزان وام دانشجویی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مسعو گودرزی، قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویی امروز در نشست خبری از ارایه وامی به نام وام "دانش هسته ای" در راستای حمایت از دانشجویان انرژی هسته ای کشور خبر داد و تصریح کرد: میزان این وام 4 برابر میزان وام دانشجویی است.

 

وی با بیان اینکه ما حدود 40 تا 50 درصد افزایش اعتبار را برای بودجه سال 91 در نظر گرفته ایم، افزود: از نمایندگان مجلس خواهشمندیم لایحه تسهیلاتی که ما در حوزه خدمات دانشجویان ارایه داده ایم را در بررسی لایحه بودجه سال 91 عنایت ویژه داشته باشند.

 

گودرزی وام های تحصیلی ممتاز و نمونه، مسکن، ضروری مبتکر، ضروری قهرمانان ورزشی، حوادث غیرمترقبه، ودیعه مسکن مجردی، ودیعه مسکن متاهلی، وام شهریه، وام زیارت را از جمله وامهایی برشمرد که صندوق رفاه دانشجویی برای دانشجویان در نظر گرفته و ارایه می دهد.

 

قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان با بیان اینکه ما در نیمسال دوم 90 و 91 هیچ گونه افزایش قیمتی را در تغذیه دانشجویان نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: اگر دانشگاهی اقدام به افزایش قیمت غذای دانشجویان کند مورد پی گیری قرار می گیرد.

 

گودرزی با بیان اینکه در نیمسال اول سال جاری مبلغی بالغ بر 360 میلیارد ریال و در نیمسال دوم با افزایش 20 درصدی اعتباری بالغ بر 43 میلیارد تومان یارانه به حساب دانشگاهها واریز شده است، خاطرنشان کرد: کلیه دانشگاه هایی که یارانه مواد غذایی دریافت می کنند موظف هستند غذای گرم در اختیار دانشجویان قرار دهند. به گفته وی برای دانشگاه آزاد نیز 15 میلیارد تومان یارانه مواد غذایی واریز شده است.

 

وی با اشاره به دانشجویان بدهکار به صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: ما در سال جاری دانشجویان بدهکار را رصد کردیم که حدود 47 هزار دانشجو بیش از سه قسط بدهی یعنی حدود 8 میلیارد تومان بدهی به صندوق رفاه دانشجویان داشتند، بنابراین از دانشجویان خواهشمندیم در راستای بازپرداخت بدهی خود اقدام کنند.
 

دانشجویان مشمول "بیمه دانش" می شوند

وی از طراحی و تشکیل بیمه ای به نام "بیمه دانش" در سال آتی خبر داد و افزود: این بیمه مجموعه ای از خدمات بیمه حوادث و درمان و بیمه تکمیلی است.

 

وی افزود: این بیمه برای سال آینده طراحی شده است و هزینه‌های آن دارای سه سهم دانشگاه، سهم صندوق رفاه و سهم دانشجو است.

 

قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان همچنین از ارایه وامی به نام وام ودیعه مسکن متاهلی نخبگان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: این وام در سال 91 اجرایی می شود و مبلغ قابل توجهی نیز برای آن تخصیص داده شده است.
 

ثابت ماندن اجاره بهای خوابگاههای دانشجویی

قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به خوابگاههای دانشجویی یادآور شد: در نیمسال دوم سال تحصیلی 90 و 91 هیچ دانشگاهی حق ندارد نسبت به افزایش اجاره بهای خوابگاههای دانشجویی اقدام کند.

 

قائم مقام رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین از قطع ارائه لیزینگ لپ‌تاپ به دانشجویان خبر داد و تصریح کرد: طی بررسی‌هایی که صندوق رفاه دانشجویان انجام داد مشخص شد شرکت‌هایی که طرف قرارداد بودند حق دانشجو را لحاظ نمی‌کردند و میزان دریافتی که از دانشجویان داشتند حتی بیشتر از قیمت آزاد بود، لذا صندوق رفاه ارائه لیزینگ لپ‌تاپ را قطع کرد تا بتواند در اولین فرصت شرکت‌هایی را پیدا کند که حق و حقوق دانشجویان را به طور کامل رعایت کند.

 

گودرزی از وجود حدود یکهزار بلوک خوابگاهی و دو هزار واحد خوابگاهی متأهلی خبر داد و با اشاره به ایجاد تعاونی خوابگاه‌داران غیردولتی افزود: وجود این تعاونی به معنای کاهش خوابگاه‌های دولتی نیست، بلکه به منظور افزایش ظرفیت اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی است.

 

پیش بینی وام برای خرید خوابگاهها

وی با بیان اینکه وامی با 4 درصد سود را برای خرید خوابگاهها در بخش دولتی پیش بینی کرده ایم، افزود: مقرر شده است ظرفیت اسکان در خوابگاههای دانشجویی افزایش پیدا کند.

 

گودرزی با بیان اینکه خوابگاه‌ها و پانسیون‌های بدون مجوز از سال آینده پلمپ می شوند، خاطر نشان کرد : تمام خوابگاه‌های دانشجویی و پانسیون‌هایی که خواستار پذیرش دانشجویان هستند باید از سال آینده در تعاونی خوابگاه‌های غیر دولتی عضو شوند.

 

گودرزی خاطرنشان کرد: صندوق رفاه دانشجویی در سه بخش تسهیلات (وام) خدمات رفاهی (تغذیه) و خوابگاههای دانشجویی برای دانشجویان) خدمات ارائه می کند.

 

وی اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویی بالغ بر چهار میلیون دانشجو ی دانشگاههای دولتی، غیردولتی، پیام نور، غیرانتفاعی، علمی و کاربردی و دانشگاه آزاد را تحت پوشش خود قرار داده است.

 

گودرزی با بیان اینکه صندوق رفاه دانشجوییان  16 عنوان تسهیلات وام در سال 90 و 91 به دانشجویان ارایه داده است، خاطرنشان کرد: صندوق رفاه دانشجویی اعتبار وام تحصیلی را 50 درصد در نیمسال دوم سال جاری نسبت به نیمسال دوم مشابه سال 89 و 90 افزایش داده است.

 

قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویی در نیمسال دوم تحصیلی سال گذشته 120 میلیارد ریال وام تحصیلی توزیع کرده است و همچنین اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال وام تحصیلی نیز در اختیار دانشگاههای کشور قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه وام شهریه تحصیلی دانشجویان امسال نسبت به نیمسال دوم تحصیلی سال گذشته و امسال50 درصد افزایش داشته است، گفت: در نیمسال 89 و 90 اعتباری بالغ بر 407 میلیارد ریال و نیمسال دوم 641 میلیارد ریال اعتبار برای دانشجویان، وام شهریه تحصیلی ارائه  شده است.

 

گودرزی با اشاره به افزایش 67 درصدی وام شهریه دانشگاه آزاد یادآور شد: در نیمسال دوم سال تحصیلی 89، 18 میلیارد تومان اعتبار و در سال تحصیلی 90 و 91، 30 میلیارد تومان اعتبار برای دانشگاه آزاد تخصیص داده شد که در حال حاضر فقط 25 میلیارد تومان آن جذب شده است.

 

وی از بازنگری آیین نامه های مربوط به تسهیلات دانشجویان خبر داد و افزود: سعی ما بر این است که با بازنگری صورت گرفته حداقل 20 در صد میزان وام تحصیلی و وام شهریه دانشجویان افزایش پیدا کند.

 

قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به بیمه دانشجویان یادآور شد: کلیه دانشجویان کشور تحت پوشش بیمه حوادث صندوق دانشجویان قرار دارند و تمام دانشجویان با پرداخت دو هزار تومان برای یکسال شمسی تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند و در صورت نقص عضو جزئی در حادثه ای بیمه موظف است تا مبلغ ده میلیون تومان حق بیمه پرداخت کند و همچنین در صورت فوت دانشجو تا ده میلیون تومان به خانواده متوفی پرداخت نماید.

 

وی به بیمه خدمات درمانی دانشجویان اشاره کرد و افزود: کلیه دانشجویان کشور با تقاضای خود می توانند از مزایای بیمه خدمات درمانی مانند سایر کارکنان دولت بهره مند شوند.

 

قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویی برای 20 درصد دانشجویان هر دانشگاهی هزینه بیمه را در قالب بیمه خدمات درمانی پرداخت می کند.

 

شایان ذکر است؛ نشست خبری قائم مقام رییس صندوق رفاه دانشجویان دوم اسفند در ساختمان صندوق رفاه برگزار شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها