کد خبر: ۴۲۶۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
سرویس خانه ملت پایگاه 598/ در حالی که جبهه‌ی پایداری و جبهه‌ی متحد در شرایط رقابتی قرار گرفته‌اند، ارزیابی قدرت و توازن تبلیغات جبهه پایداری و جبهه متحد و تعیین مواضع و نسبت این جریانات با تفکرات جریانات مدرنیته اسلامی و سازشکاران در مقابل غرب در روند تصمیم گیری عموم مردم برای اتخاب اصلح بسیار موثر خواهد بود. دکتر غلامحسین الهام مشاور حقوقی رئیس جمهور و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در گفت و گو با 598 به تبیین این موارد می پردازد که در ادامه می آید:

قدرت و توازن تبلیغات جبهه پایداری و متحد را چطور ارزیابی می کنید؟ آیا توازن وجود دارد؟

بنده بین دو رقیب اصی یعنی جبهه پایداری و جبهه متحد توازنی نمی بینم؛ چرا که اصولاً جبهه پایداری رسانه مکتوبی ندارد و رسانه حامی آن 9 دی نیز مورد نقد دوستان درون مجموعه ای نیز هست و تنها برخی سایت های خاص و محدود از این جریان حمایت می کنند.

در مقابل جبهه متحد (به جز اضلاع آن) دارای ظرفیت های گسترده‌ رسانه ای است. یکی از این موارد «شهرداری تهران» است که دارای رسانه های متعددی است و بهتر بگوییم مجموعه رسانه ها است با موضوعات و طرح های متفاوت، که این رسانه به خوبی بیانگر مواضع این جبهه می توانند باشند. هرچند به این رسانه ها نقد وارد است و آن هم اتصال این رسانه ها به منابع عمومی است. اگر رسانه خصوصی باشد، اشکالی ندارد و هر فردی می توانند به هر اندازه که توان دارد رسانه داشته باشد.

انتقادی که به جبهه متحد است این است که از رسانه های استفاده می کند که از منابع عمومی بهره می گیرند و هزینه می گیرند که یکی از آن رسانه ها شهرداری تهران می باشد.

آقای هاشمی رفسنجانی عمدتاً در رقابت های انتخاباتی حضور داشته است و یا به صورت غیر مستقیم بر روند و جریان انتخابات تاثیر گذاشته، حضور ایشان را در انتخابات مجلس نهم را چطور ارزیابی می کنید؟

در حال حاضر جریانی که به دولت حمله می کند و آن را تخطئه گفتمانی می کند و در پوشش «جریان انحرافی» اصل دولت را می‌کوبد و یا توانمندی های عملی دولت را انحراف می‌داند، متصل به آقای هاشمی رفسنجانی است و وی است که جریان مذکور را بشدت، مدیریت و تقویت می‌کند. اما این یک سوی کار است از طرف دیگر برخی از آقایان در جمع اصولگرایان حضور دارند و نقش آفرینی می کنند که از سوی آقای هاشمی رفسنجانی مدیریت می‌شوند.

از طرف دیگر همیشه آقای هاشمی سعی کرده اند تا حضورشان در جامعه فراموش نشود؛  لذا یک سری از رسانه های مرده و وابسته به فتنه‌گران به بهانه های مختلف ایشان را زنده نگه داشته‌اند و تلاش دارند با بحرانی نشان دادن کشور، ایشان را منجی و مصلح به تصویر بکشند.

راه برون رفت از این مسئله، بصیرت و هوشمندی مردم در انتخابات است که به خرج خواهند داد و راه حل دوم بحث حضور حداکثری مردم در انتخابات است که این از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که اگر مشارکت مردمی پایین باشد این رسانه و افراد از این موضوع استفاده می کنند و آن را مربوط به عدم حضور خود می دانند و آن را به خود  منتسب می کنند.

ظاهراً هم اعلام کرده اند که در انتخابات حضور نداریم هرچند این طور هم نیست و گرایشات مربوط به آنان در انتخابات وجود دارد. اما مردم با مشارکت و حضور جدی در مقابله با جریان فتنه و گفتمان هاشمی حرکتی را که در سال 88 به وجود آوردند تکرار و تقویت می کنند.

به نظر شما دو جریان اصلی در انتخابات مجلس (جبهه پایداری و جبهه متحد اصول گرایان) آیا مواضع خود را در مقابل هاشمی رفسنجانی مشخص کرده اند؟

جبهه پایداری خواستگاه آن علیه جبهه هاشمی است و هدف وجودی آن با این مسئله تعریف شده است و این ها برخواسته از گفتمان سوم تیر هستند که دقیقاً مواضع آقای هاشمی را مشخص و با همت عمومی مردم، هاشمی را از صحنه سیاست حذف کردند.

در میان جبهه متحد نیز برخی از افراد صحبت های را داشته اند و موضع خود را در مقابل آقای هاشمی مشخص کرده اند، اما به عنوان یک جریان خبر بارزی بروز نداده و در همین مجموعه برخی آقایان نه تنها موضع گیری خاصی در مقابل آقای هاشمی نداشتنه اند بلکه قرب و ارادتی خاص نیز نسبت به ایشان دارند.

باید جبهه متحد که در راس آن آقایان یزدی و مهدوی کنی حضور دارند و در مقابل فتنه و هاشمی رفسنجانی نیز دارای مواضع مشخصی هستند، مراقب باشند که در ضلع آنان چنین اتفاقاتی نیفتد؛ چرا که راس این جبهه دارای مواضع مشخصی هستند و هیچ شائبه ای نسبت به این دوبزرگوار وجود ندارد.

------------------------------
مصاحبه ای از محمد حسین رضایی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها