کد خبر: ۴۲۷۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۲۳     ۰۴ اسفند ۱۳۹۰
حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی‌، در گفت ‌و ‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه از پیگیری مرکز مدیریت حوزه علمیه استان برای ایجاد مقطع تحصیلی سطح 3 (کارشناسی ارشد) در حوزه های علمیه استان در آینده نزدیک خبر داد.

امام جمعه میاندوآب با بیان این که در حال حاضر تعداد حوزه‌های علمیه استان 14 باب است، افزود: حدود 730 طلبه در 8 حوزه شبانه‌روزی برادران در شهرهای ارومیه، خوی، سلماس، تکاب، نقده، شاهین دژ، میاندوآب و ماکو در حال تحصیل هستند.

وی، تعداد استادان مستقر و نیمه‌وقت حوزه‌ های علمیه برادران استان را نزدیک به 150 نفر اعلام و اظهار کرد: در حال حاضر 110 مبلغ مستقر در استان به صورت فعال مشغول تبلیغ مبانی دینی و اسلامی هستند.

این مسؤول با اشاره به این که باید فعالیت های تبلیغی و حوزوی در استان شتاب بگیرد، اضافه کرد: با راه اندازی مقاطع بالاتر تحصیلی و بهره گیری از حضور اساتید و علمای برجسته در استان بدون شک شاهد رشد چشمگیر کیفی و کمی طرح های حوزوی خواهیم بود.

حجت الاسلام قهرمانی ادامه داد: براین اساس با کمک مسؤولان استانی خواهیم توانست به نیازهای استان در رابطه با مبلغان و روحانیون فاضل و اندیشمند پاسخگو باشیم.

مدیر استانی حوزه های علمیه آذربایجان غربی با اشاره به این موضوع که توسعه و تعمیق فعالیت های تبلیغی و دینی در استان نیازمند توسعه زیرساخت های فیزیکی است، تصریح کرد: در حال حاضر امکانات فیزیکی مدارس علمیه استان نمی تواند پاسخگوی نیازهای تبلیغی جامعه باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی مسؤولان کمبود مالی پروژه های حوزوی برطرف شده و زیر ساخت های لازم را برای ارتقای فعالیت های دینی و حوزوی در استان مهیا شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها