يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۳۱۱۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۳     ۳۱ شهريور ۱۳۹۶
رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما برای دفاع از کشورمان از کسی اجازه نخواهیم گرفت، گفت: چه شما بخواهید چه نخواهید ما قدرت نظامی و دفاعی‌ خود را آنقدر که لازم بدانیم تقویت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی کشورمان صبح امروز در سخنانی در رژه بزرگ نیروهای مسلح اظهار داشت: 37 سال پیش ملت ایران به پیروی از سالار شهیدان و اقتدا به اباعبدالله و فرهنگ عاشورا با همه وجود از شرف، تمامیت ارضی و عزت خود به خوبی دفاع کرد. 

وی افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس همواره یکی از بزرگترین انگیزه‌های مردم برای ایثار و شهادت تابلوی عظیم و بزرگ حماسه عاشورا و کربلا بود، همانطور که در انقلاب اسلامی اوج نهضت انقلاب در ایام محرم، تاسوعا و عاشورا بود، بزرگترین حرکت مردمی در انقلاب اسلامی در ایام عاشورای حسینی در سال 57 بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرهنگ عاشورا ما را در برابر رژیم استبداد و حامیان مستکبر آنان پیروز کرد و برای این سرزمین استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به وجود آورد، تصریح کرد: همواره جنگ‌ها در تاریخ ملت‌ها، حوادثی بسیار تاثیرگذار خواهند بود، متاسفانه در دوران قبل از انقلاب هر وقت جنگی آغاز شد پایانش برای ملت ما خوشحال کننده نبود. جنگ‌های ایران و عثمانی، جنگ ایران و روسیه، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم.

وی ادامه داد: در همه این حوادث متاسفانه کشور ما تحت تاثیر منفی اینگونه حوادث و جنگ‌ها قرار گرفت و در برخی جنگ‌ها نیز بخش بزرگی از سرزمین ایران عزیز ما از دست ملت ما گرفته شد و تنها جنگی که سراسر آن غرور، پیروزی و افتخار بود و یک وجب از سرزمین ایران اسلامی ما در اختیار متجاوزین قرار نگرفت،‌ جنگ تحمیلی و دفاع مقدس بود که امام عزیز به عنوان ولی فقیه و فرمانده کل قوا آن را رهبری کردند و مردم و نیروهای مسلح ما آن فرمان را به جان خریدند. 

رئیس‌جمهور همچنین گفت: علیرغم اینکه همه قدرت‌های بزرگ جهانی در جنگ تحمیلی از متجاوزین حمایت کردند اما مردم ما با ایثار و فداکاری توانستند پیروزی‌ها و حماسه‌های بزرگ را رقم بزنند. 

روحانی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: نیروهای مسلح و قدرت دفاعی ما همواره برای تحکیم عزت و صلح در این سرزمین بوده و قدرت نظامی ما هرگز خود را برای تجاوز به کشوری آماده نکرده است اما همواره خود را برای دفاع و بازدارندگی در برابر متجاوزین آماده کرده است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: متاسفانه در دوران امروز آنگاه که ملتی آزاد می‌خواهد برای دفاع از خود با دست خود سلاح مورد نیازش را بسازد مورد اتهام وتهمت مستکبرین جهان قرار می‌گیرد و بوق‌های تبلیغاتی آنها به صدا درمی‌آید در حالی که خود آنان هر روز و هر سال میلیاردها بمب را به کشورهای منطقه سرازیر می‌کنند، طرح‌هایی که نتیجه آن ویرانی در سوریه و عراق بود و ملت‌های منطقه را از توسعه، سازندگی و رشد بازداشته است. 

رئیس‌جمهور بر همین اساس تصریح کرد: سلاح ما برای دفاع از کشورمان و ملت‌های منطقه در برابر تجاوز قدرت‌های بزرگ و تروریسم است؛ بنده به آنانی که با لحن نادرست و غلط با مردم ایران سخن می‌گویند، می‌گویم در روزهای سختی مردم منطقه چه کسی پذیرای مردم مظلوم منطقه بوده است؟ آن روز که مردم عراق را به خاک و خون کشیدید آیا این ملت ایران نبود که پذیرای ملت مظلوم عراق بود و آغوش باز خود را به سوی آنان گشود؟ آن روز که شما گروهک تروریستی را ساختید و به آنها پول دادید و آموزش دادید و تسلیح‌شان کردید و آنها در عراق، سوریه، افغانستان و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بیگناه را قربانی کردند، این کدام کشور بود که به ندای مردم مظلوم عراق و سوریه و دولت‌های تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از تصرف آدم‌کشان و تروریست‌ها نجات داد و امنیت نسبی را در منطقه برقرار کرد؟

روحانی همچنین گفت: آیا آنهایی که افتخارشان فروش سلاح‌های مخرب برای سلب آزادی و راحتی مردم است و آنهایی که از رژیم صهیونیستی خونخوار که به عنوان غده سرطانی در این منطقه، ملت‌ها را مورد تجاوز قرار می‌دهد، در برابر آن ملتی که همواره از مظلومان دفاع کرده است، آیا آنهایی که مسیر نادرست ظلمات و تاریکی‌ها را پیموده‌اند در برابر آن ملتی که با چشم بصیر و بینا همواره از مظلومان دفاع کرده‌اند، با یکدیگر قابل مقایسه هستند؟

روحانی اضافه کرد: من بسیار خوشحالم که امسال در سازمان ملل متحد در میان همه کشورهای جهان که در این سازمان و مجمع عمومی اجتماع کرده بودند، فقط 2 صدا در برابر صدای جهانیان قرار داشت؛ آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی دو صدایی بودند که با صدای همه جهان متفاوت بودند، همه جهان از توافق هسته‌ای حمایت کردند و مسیر صلح را مورد امضا قرار دادند اما فقط 2 نفر بودند که از صلح و ایجاد امنیت در منطقه نگران بودند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: این یک آزمایشی بود که واقعیت حاکمان واشنگتن و حاکمان تل‌آویو را به جهان نشان داد، ملت ایران همواره در پی صلح و امنیت در منطقه و جهان بوده است، چه بخواهید چه نخواهید ما از مردم مظلوم یمن، سوریه و فلسطین دفاع خواهیم کرد، ما قدرت نظامی و دفاعی خود را آن مقدار که برای بازدارندگی لازم بدانیم تقویت خواهیم کرد، نه تنها موشک‌هایمان را تقویت خواهیم کرد بلکه نیروی زمینی، نیروی هوایی و نیروی دریایی‌مان مورد حمایت همه مردم مسلمان و غیور این سرزمین است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ما برای دفاع از کشورمان از کسی اجازه نخواهیم گرفت، گفت: ما اگر عهد و پیمانی را با کسی بستیم، تا وقتی پای آن ایستاده‌ایم که طرف مقابل به آن احترام بگذارد، تردیدی نداریم زمانی که ملت بزرگ ایران یکپارچه و منسجم با فرامین مقام معظم رهبری و ولایت امر در مسیر عزت خود حرکت می‌کند هیچ قدرتی قادر نیست ما را از راه ایستادگی و حق‌مان بازدارد. 

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم با توکل به خدا پیروزی نهایی در همه صحنه‌ها از آن ماست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها