کد خبر: ۴۳۱۳۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
دکتر کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس هشتم و عضو جبهه پایداری و کاندید مجلس نهم در گفتگو با هم اندیشی به پیام حضور مردم در انتخابات مجلس نهم و نقطه تاریک این انتخابات اشاره نمورد.

هم اندیشی: از نظر شما پیام مردم در انتخابات مجلس نهم به رجال سیاسی و مسئولین با توجه به حضور و نحوه انتخابشان چه بود؟

دکتر کوچک زاده: اولا بعد از انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 و تبلیغات گسترده و مفسده انگیزی که اصحاب فتنه انجام دادند مبنی بر این که مردم از حمایت از نظام دست برداشته اند، و در صدد اثبات این مدعی پوچ خودشان بودند، این انتخابات نشان داد که مردم حساب نظام و انقلاب را به طور کامل از همه شرایطی که در آن قراردارند جدا می کنند.

با مشارکت بالایی که توسط مردم انجام گرفت (یعنی حدود 65٪ )این امر به اثبات رسید که مردم با نظام و انقلاب هیچ مشکلی ندارند.

 البته نوع رأی دادن مرم یعنی اولویت‌هایی که در انتخاب نامزدها دیده می شود، دارای پیامی خاص است.

من قصد ندارم نام ببرم ولی برخی از کسانی که بیش از بیست سال یا کمتر در مجلس بودند (منظورم در حوزه تهران است) از نوع رای مردم متوجه شدند که مردم از کسانی که در لحظات بحرانی به وظیفه خودشان درست عمل نمی‌کنند اقبال خوشی ندارند.

ارزیابی بنده این است که کسانی که امروز معروف شدند به ساکتین فتنه مردم از آنها اگر نگوییم که روی برگردانده اند حداقل یک تذکر جدی توسط رایانشان به آنها داده اند.

هم‌اندیشی: تشکیل گروه‌ها و جبهه‌های متعدد که در این اواخر صورت گرفت با چه هدفی بود و چه تأثیری بر روند انتخابات داشت؟

دکتر کوچک زاده: باور من این است که این گروه‌‌ها یا گروهک‌هایی که تشکیل شد اتفاقی نبود. بلکه برای انبوه نشان دادن جبهه ای که قصد مقابله با گفتمان انقلاب اسلامی را داشت تشکیل شد.

البته خودم به عنوان یکی ازاعضای اصلی جبهه پایداری شاید درست نباشد که این مطلب را بگویم ولی اقبالی که مردم به لیست جبهه پایداری علی الخصوص در تهران نشان دادند نشان دهنده درخواست یا خواست مردم مبنی بر استمرار گفتمان انقلاب اسلامی است.

گفتمانی که اسیر حزب و جریان‌های سیاسی نمی‌شود  و تحت تاثیر کانون‌های قدرت و ثروت هم قرار نیست قراربگیرد. مردم این را نشان دادند.

کسانی که قبل از انتخابات تحلیل می کردند و نگران استمرار گفتمان واسطی سوم تیر (بنده سوم تیر را به نحو واسطی قبول دارم در حالیکه این همان گفتمان خط امام است چون سوم تیر هویتی غیر از خط امام ندارد) بودند و از مردم نه شنیدند به نظر من بیشتر دست‌های همان افراد در تشکیل گروهک ها و جبهه‌های مختلف دخیل بود و دیدیم که هیچ اقبالی نسبت به آنها در انتخابات نبود.

هم‌اندیشی: اظهار آقای هاشمی در هنگام رای دادن " امیدوارم نتیجه انتخابات همانی شود که مردم در صندوق انداخته اند!!!" با توجه به فضای حاکم بر کشور و مطرود شدن فتنه گران و ادعای آنها مبنی بر تقلب و از طرفی تأکید حضرت آقا بر سلامت همیشگی انتخابات در کشور با چه هدفی صورت گرفت؟

دکتر کوچک زاده: به نظر من این مسله سیاه‌ترین نقطه در جریان این انتخابات و در پرونده آقای هاشمی بود.

این حرف که در حقیقت باز کردن سر زخمی بود که توسط دشنه ضد انقلاب بر پیکر جمهوری اسلامی ایجاد شده بود.

این حرف، حرفی مخالف مصالح و امنیت ملی ما بود گرچه با هوشیاری ملت ما هیچ دنباله ای بر این حرف مترتب نیست ولی قوه قضاییه باید به صورت جدی با این رفتار آقای هاشمی برخورد نماید


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها