کد خبر: ۴۳۳۷۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۱۵ اسفند ۱۳۹۰
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمد حسین شاملی بعد از ظهر امروز در چهارمین همایش خشکسالی، حفاظت از منابع طبیعی و مصرف بهینه آب و وضعیت پایدار اظهار داشت: اثرات ناشی از تخریب منابع طبیعی سبب خشکسالی و کمبود آب شیرین در کشور شده است.

وی بیان داشت: آمار نشان می‌دهد که در سطح دنیا، 10 درصد بیابان داریم که در ایران این رقم به 20 درصد می‌رسد و  در اصفهان 30 درصد ثبت شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اعلام فائو که نزدیک به یک میلیارد نفر از مردم جهان در 10 سال آینده با بحران آب مواجه می‌شوند، تصریح کرد: مطالعات فائو بیانگر این نکته است که بر خلاف باور عموم، سوخت فسیلی 25 تا 30 درصد  عامل گازهای گلخانه‌ای است و این در حالی که  معادل 6.1 میلیارد تن به دلیل تخریب پوشش گیاهی است.

وی با بیان اینکه تخریب محیط زیست، روزانه 100 گونه گیاهی را از بین می‌برد، افزود: حفظ پوشش گیاهی و منابع آبخیزداری در جلوگیری از سل نقش اساسی دارد.

شاملی گفت: تخریب و کاهش علوفه مراتع، افزایش فرسایش بادی و بیابان‌زدایی، تولید ریز گردها از دیگر عوامل تخریب محیط زیست به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 25 استان ایران در معرض خطر ریزگردها قرار دارند، ادامه داد: 90 درصد از ریز گردها از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شود  که سرچشمه این گرد و غبارها از کشور عراق است .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان با اشاره به اینکه هر هکتار فضای سبز که معادل کاشت 200 اصل درخت است، 68 تن گردو غبار را جذب می‌کند، اظهار داشت: پوشش گیاهی در کاهش آلودگی هوا  نقش موثری دارد به گونه‌ای که یک متر مربع درخت روزانه پنج مول اکسیژن تولید می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها