أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۳۳۸۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۷ آبان ۱۳۹۶
سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت که صحبتی با او درباره طلب‌هایش از باشگاه استقلال و تراکتورسازی نشده است.
به گزارش پایگاه 598 ، امیر قلعه‌نویی در گفت‌وگو با رادیو تهران درباره آخرین وضعیت تیم ذوب‌آهن اصفهان گفت: با یک چشم اندازی ذوب‌آهن را انتخاب کردم.ذوب‌آهن تیم ریشه‌دار و در واقع باشگاه فرهنگی است و نظم و ساختار خوبی از هیئت مدیره گرفته تا مدیرعامل دارد. من با این نگاه، ذوب‌آهن را انتخاب کردم. فوتبال با کیفیتی بازی می‌کنیم، اما بر اساس توانایی و قابلیت خودمان امتیاز جمع نکرده‌ایم. علت آن در درجه اول خودم هستم، چون مسئولیت فنی تیم برعهده من است.

وی افزود: تغییراتی در نوع نگاه بازیکنان ایجاد کرده‌ایم که اینها نیاز به زمان دارد. به یکسری بازیکنان نمره‌ای می‌دهیم و سپس می‌بینیم بازیکنان پایین‌تر از حد خودشان بازی کرده‌اند. نبود قاسم حدادی‌فر و مهدی رجب‌زاده هم به ما ضربه زد. تیم ما فوتبال خوبی بازی می‌کند، آخرین بازی هم حق‌مان سه امتیاز بود. نه این بازی، بلکه خیلی‌ بازی‌ها حق‌مان گرفتن سه امتیاز بود. ایراد هم به من برمی‌گردد و بازیکنان هم زحمت‌ خودشان را می‌کشند و با قلب‌شان بازی می‌کنند. ما دستگاه‌های GPS داریم که عملکرد بازیکنان و میزان دوندگی‌شان را بررسی می‌کنیم.

سرمربی ذوب‌آهن در خصوص علت نتیجه نگرفتن تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن گفت: می‌خواهید حقایق را بگویم؟ خدا افتخاری نصیب من کرده که با هر دو تیم فعالیت کرده‌ام. یک زمانی اصفهان پایتخت ورزشی شده بود. در بازی‌های آسیایی گوانگژو 40 درصد مدال‌ها برای اصفهان بود. آخرین سالی که با سپاهان با قدرت قهرمان شدیم، در آسیا در 7 بازی 18 گل زدیم، آقای گلی را داشتیم؛ کدام عقل سلیمی این تشکیلات را تغییر می‌دهد؟ پورسینا رئیس هیئت مدیره را برداشتند، ساکت مدیرعامل وقت را برداشتند و شرایط را طوری درست کردند که سرمربی هم برود. شما بودید، این تغییرات را ایجاد می‌کردید؟ من بحث قلعه‌نویی را ندارم، بحث من ساختار و برنامه است. چطور می‌شود تیمی که چهار هفته به پایان لیگ قهرمان شده، رئیس هیئت مدیره‌اش را تغییر می‌دهند؟ به منزل من می‌آیند و می‌گویند مدیرعامل را می‌خواهیم برداریم. واکنش من باعث شد ساکت دست نخورد. سپس عرصه را برای من تنگ کردند. تاکنون این حرف‌ها را جایی نزده بودم. هر مجموعه‌ای تاریخ مصرفی دارد که اگر موعد آن برسد، باید زده شود. دو سه هفته مانده بود بازی‌های فصل آینده آغاز شود، ساکت را برداشتند. با اره برقی از سپاهان زمان من عبور کرده و قشنگ آن را بریدند. هیئت مدیره فعلی سپاهان از سبحانی گرفته تا طاهری مدیرعامل واقعا کار می‌کنند. در ذوب‌آهن هم مدیر توانمندی حضور دارد، اما مشکلاتی در چند سال اخیر گریبانگیر باشگاه شده است. ما حتما در نیم فصل باید سه چهار بازیکن جذب کرده و تقویت کنیم.

قلعه‌نویی در خصوص حذف احتمالی نفت تهران از لیگ قهرمانان آسیا و جایگزینی ذوب‌آهن اصفهان گفت: به ما چیزی اعلام نکرده‌اند. دعا می‌کنیم مشکلات نفت حل شود. سالیان سال هم به مردم دروغ گفتیم، هم به AFC. دین ما کامل‌ترین، آسان‌ترین و قشنگ‌ترین دین دنیاست. چرا مدیران ما باید به مردم دروغ بگویند؟ همین الان هم دروغ می‌‌گوییم. من 800،900 میلیون از تراکتورسازی و همین مبلغ از استقلال طلب دارم. چرا می‌گویند طلب‌ها را داده‌ایم؟ با من کسی صحبت نکرده است. این چه مسلمانی است که با دادن سلام، آیه تحویلت می‌دهند و قشنگ حق و حقوقت را می‌خورند؟ با رضا افتخاری مدیرعامل استقلال رفیق چندین ساله دارم و جزو مدیران پاک و با صداقت فوتبال ما محسوب می‌شود. او نهایت زحمت خودش را در استقلال کشیده است. یک مدیر باید بازیکنان مدنظر سرمربی را بگیرد و طلب‌ها را بدهد که افتخاری این کار را کرده است. امسال هم 20،30 درصد قراردادها را داده است. ایراد افتخاری نیست. هر چند وقت به وقت با او صحبت می‌کنم. او یک ماه پیش به من گفت شما سنگ زیرین آسیاب هستی. خودش گفت دوستان شما یک میلیارد و دویست میلیون برای کمپ خرج کرده‌اند که این را نمی‌دانستم. زمان آقای فتح‌الله‌زاده و افشارزاده این هزینه‌ها شده است.

وی تصریح کرد: 800،900 میلیون از استقلال و تراکتورسازی طلب دارم. به احترام آذری‌های عزیز که عاشق‌شان هستم، هیچ حرفی نزدم. از طریق یکی از دوستانم ارتباط برقرار کردیم و گفتند شکایت کن. من، امیر قلعه‌نویی شکایت نکردم، اما درست بود این طور رفتار کنند؟ من برای اولین بار تراکتورسازی این تیم را نایب قهرمان لیگ و آسیایی کردیم. برای اولین بار از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم. یک ماه پیش با افتخاری صحبت کردیم و کارهایی انجام داد، اما در رابطه با طلب‌ها صحبتی نشد. 170 میلیون از 5 سال پیش تراکتورسازی، 250 میلیون بابت نیم فصل دوم و چیزی نزدیک 500،600 میلیون از سال گذشته طلب دارم.

سرمربی ذوب‌آهن اصفهان در واکنش به اینکه باید شکایت می‌کرده تا پرونده‌اش به جریان بیفتد، گفت: پس حتما آدم‌هایی که جار و جنجالی می‌کنند را می‌خواهند و به کسی که حجب و حیا داشته بی‌احترامی می‌کنند؟ آیا من که شکایت نکرده‌ام، آدم بدی هستم؟ باید از آجورلو و افتخاری تشکر کنم، فشاری که به اینها آمد ماحصل مدیریت‌های قبل است. شنیده‌ام که 8 میلیارد توسط آجورلو پرداخت شده و جا دارد آذری‌ها از او تشکر کنند. حرفم این است که صداقت داشته باشیم و نگوییم با همه صحبت کرده‌ایم. با من که صحبت نشده است.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه ظاهرا احسان پهلوان نیم فصل سرباز خواهد شد، تصریح کرد: بارها با این بازیکن صحبت کرده‌ام. او بازیکن بسیار خوب و آقایی است، اما توقعات را نتوانسته برآورده کند. به او گفتم اگر حتی قرار است یک دقیقه اینجا بمانی، بمان. سربازی حقت است و باید بروی. طبیعتا او بخواهد سربازی برود، استقبال می‌کنیم. بازیکن باید جایی که بازی می‌کند، آرامش داشته باشد. احسان ایرادات فنی دارد که حتما برطرف می‌کنیم.

وی در ارتباط با جوانگرایی کارلوس کی‌روش در تیم ملی گفت: باید از تیم مدیریتی ساکت و همچنین کی‌روش تشکر کنیم. کی‌روش نهایت زحمت را کشیده و کارهایی که می‌کند اصولی و پشتوانه‌سازی است. زمانی که من سرمربی تیم ملی بودم به نوعی این کار را کرده و تیم «ب» را تشکیل دادیم. او وزن بین‌المللی تیم ملی را بالا برده و حتما بازیکنان جوان در جام جهانی کمک خواهند کرد، همانطوری که آمار و نتایج این موضوع را نشان می‌دهد.


اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها