کد خبر: ۴۳۳۹۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۶ اسفند ۱۳۹۰

وقتی دیدیم که بازار تحلیلهای جامعه شناختی نسبت به 12 اسفند داغ است و خریدار دست به نقد موجود، بر آن شدیم تا ما نیز در این باب مرقومه ای نگاشته و به این بازار پر رونق عرضه داریم(به این میگن خود تحویل گیریه اساسی)!

- با حضور 65 درصدی و مخصوصا رای دادن خاتمی از سر ترس و یا با برنامه ای جدید میشه اون بساط حلوای اصلاح طلبان که قبلا عرض کرده بودم رو دیگه فراهم کرد. چرا که آنها نیامدند و چند بار هم اعلام کردند که آهای نظام؛ ما نمی میاییم ها، نگران ما نشی و نظام هم نگران نشد و مردم هم که نشون دادن اصلا نگران نبودن آنها نیستند. برای این دوستان آرزوی ایام خوشی را در آینده داریم و ان شاء الله در هر عرصه ای که پس از بازنشستگی سیاسی مشغول خواهند شد موفق و منصور باشند!

- نکته جالب بعدی تغییر محسوس علت و انگیزه رای دهندگان بود. تعداد کسانی که در کنار وظیفه ملی و مقابله با استکبار به این مطلب اشاره میکردند که برای تبعیت از رهبر معظم انقلاب در انتخابات شرکت کرده اند بالا بود. مخصوصا اینکه کسی خجالت نمی کشید و محکم این جمله رو می گفت. استفاده بسیار از کلمه سیلی به دشمن هم در مصاحبه های مردم جالب بود. برای اینکه این تغییر را بهتر حس کنیم باید به حافظه مبارک سری زده و سالهای حاکمیت اصلاح طلبان را به یاد آوریم که تبعیت از رهبری و بیان آن را تبدیل به ضد ارزش کرده بودند.

- مردم بالکل ترکیب مجلس را به هم ریختند. تغییر نزدیک به سه چهارم مجلس قبلی تصمیم جالبی از سوی مردم بود. مخصوصا تغییر چهره هایی که یواش یواش باید مهر اموال مجلس روی آنها می خورد و احساس می کردند آمده اند تا با کفن از مجلس بروند. رای نیاوردن بیش از 50 نفر از 79 نفر نماینده سوال کننده از رییس جمهور هم نکته ای حائز اهمیت است و پیام ها دارد برای آنها که اهل فهمند.

- فحاشان به رییس جمهور هم رای نیاوردند. در میان اصلاح طلبان این برادر عزیز کواکبیان که این اواخر بدجوری طمع کرده بود و در هیچ مجلسی از فحش به رییس جمهور برای رشد و ارتقا جایگاه خود فروگذار نمی کرد تا علیخانی و عباسپور و ...  البته برخی احتمالا رای بیاورند مثل مطهری و زاکانی و توکلی که البته کمی با ظرافت بیشتری عمل میکردند و دوم اینکه فاکتورهای دیگری نیز داشتند که کمک مناسبی برای رای آوری آنان بود. مثل اینکه زاکانی خود را به مقام سخنگویی جبهه متحد رسانده بود تا حضورش را قطعی کند.

- رای دادن خاتمی هم خیلی برای برخی دردناک بود و دلم برای بعضی از بر و بچ سبز سوخت. افسرده شدند و حق هم دارند. زیر علم کی سینه می زدند بندگان خدا!

- جمله هاشمی هم موقع رای دادن باز هم حکایت از روش خاص آقای هاشمی داشت. این روش ایشان را همیشه به یاد داشته باشید. بنده اسمش را روش استخوان لای زخم گذاشته ام. یعنی ایشان مثل دکتری که پانسمان انجام می دهد بر بالین بیمار حاضر شده و زخم را پانسمان می کند اما با زیرکی قطعه ای استخوان یا تیغ جراحی را لای زخم جا می گذارد که زمانی که وقتش رسید عفونت کند و دوباره به همان پزشک نیاز پیدا شود. رای داد اما جمله ای گفت که ایکاش نمی آمد و رای نمی داد و نمی گفت!

- مجلس بعدی فنی تر خواهد بود. به عنوان مثال در کمیسیون انرژی احتمالا دو وزیر نفت خواهیم داشت و حضور آنان باعث خواهد شد که بقیه اعضای کمیسیون هم با دقت بیشتری کار کنند و اظهرا نظر کنند. حضور افراد موجه فضا را در صحن علنی هم سنگین خواهد نمود. شاید کمتر فرصت برای شنیدن برخی از صحبتهای برادر فاضل آقای مطهری در مجلس نهم داشته باشیم. حیف شد. خدایی جالب بود!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
یاسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
نتایج رای مردم نشان داد عملکرد مجلس هشتم مورد رضایت نبوده است. این عدم رضایت مردم به خاطر چالش های بی فایده و مغرضانه با دولت می باشد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها