کد خبر: ۴۴۰۰۱
زمان انتشار: ۱۹:۴۰     ۱۷ اسفند ۱۳۹۰
همایش بزرگ تجلیل از شهدای جهاد علمی با حضور آیت‌الله نوری همدانی فردا در مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مدیرکل امور طلاب حوزه‌های علمیه ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از شهدای علمی کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب شهادت این دانشمندان را در راستای اعتلای ایران اسلامی، موجب آبروی محیط علمی کشور می‌دانند و از آنجا که این موضوع به دانشگاه‌ها محدود نمی‌شود، حوزه‌های علمیه نیز اقدام به برگزاری همایش باشکوهی در تجلیل از این شهدا کرده است.

وی ادامه داد: این موضوع در راستای توجه حوزه علمیه به جایگاه شهید و شهادت صورت می‌گیرد و به همین دلیل از تمام طلاب و فضلا و اساتید حوزه علمیه دعوت می‌کنیم در این همایش شرکت کنند.

حجت‌الاسلام عباس رضوانی‌نسب ابراز داشت: این همایش از سوی مراکز حوزوی برگزار می‌شود و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از مراکزی هستند که ستاد برگزاری این همایش را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در این همایش خانواده شهدای هسته‌ای مانند شهید علی محمدی، شهریاری، رضایی‌نژاد، احمدی‌روشن و قشقایی شرکت خواهند داشت.

مدیرکل امور طلاب حوزه‌های علمیه گفت: برنامه صبح پنجشنبه این همایش دیدار این خانواده‌ها با مراجع تقلید خواهد بود که در این راستا خدمت آیت‌الله صافی گلپایگانی و جوادی آملی خواهیم رسید.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه پنجشنبه شب که ساعت 19 آغاز خواهد شد، آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله مقتدایی، رئیس سازمان انرژی اتمی و یک نماینده از خانواده شهدای جهاد علمی سخنرانی خواهند کرد.

رضوانی‌نسب ادامه داد: در حاشیه برگزاری این همایش، نمایشگاه عکسی از دانشمندان شهید هسته‌ای کشور به همت برخی هنرمندان کشور برپا می‌شود.

وی اذعان داشت: حوزه‌ علمیه بر خود لازم می‌داند که از ایثارگری کسانی که در راه اعتلای علمی کشور جان خود را از دست داده‌اند، تجلیل کرده و این شخصیت‌ها را به طلاب و فضلای خود بشناساند.

مدیرکل امور طلاب حوزه‌های علمیه افزود: از آنجا که آمریکا و اسرائیل در ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان نقش مستقیم داشته‌اند، برگزاری این همایش در قلب حوزه‌های علمیه کشور می‌تواند پیام روشنی برای استکبار داشته باشد.

وی ابراز داشت: سرویس‌های استکبار باید بدانند که حوزه‌های علمیه و علما دقیقا راه این شهدای عزیز را با قوت ادامه خواهند داد.

رضوانی‌نسب گفت: دشمنان باید بدانند که اگر شهیدی مانند احمدی‌روشن را از ما گرفتند، احمدی‌روشن‌های بسیاری از دل دانشگاه‌ها سر بیرون خواهند کرد و در مقابل زیادی‌خواهی‌های آنها خواهند ایستاد چرا که حرکت انقلاب اسلامی مانند درخت گهرباری است که هر چقدر شاخه‌هایش را آسیب بزنند، باز ریشه مستحکم‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: امروز علی محمدی‌هایی در این کشور در حال فعالیت هستند که بیش از پیش در راه اعتلای ایران اسلامی و محو استکبار از صحنه جهانی تلاش خواهند کرد و روز به روز بر اساس تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری اقتدار این نظام را افزایش می‌دهند.

مدیرکل امور طلاب حوزه‌های علمیه عنوان داشت: دنیای امروز به گفته رهبر معظم انقلاب در یک پیچ تاریخی قرار دارد و تابلوهای این مسیر را جوانان و اندیشمندان کشور ما می‌سازند، بر این اساس شهدایی که در این مسیر جانفشانی کردند، راه ما برای رسیدن به مقصد را هموار کرده‌اند.

وی در پایان ابراز داشت: مردم با شرکت پر شور در انتخابات در واقع ثابت کردند که این فشارها و تهدیدات آنها را از مسیری که در پیش دارند منصرف نخواهد کرد و با تمام قدرت راه این شهدا را ادامه خواهند داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها