کد خبر: ۴۴۱۹۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۸ اسفند ۱۳۹۰
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان گفت: از زمان پذیرش حوزه علمیه خواهران در استان اصفهان تا کنون هزار نفر فارغ التحصیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری زنان  ، حجت‌السلام سید مهدی ابطحی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 6 هزار طلبه خواهر در استان اصفهان در حوزه علمیه مشغول به کار هستند، اظهار داشت: تاکنون هزار نفر از حوزه علمیه اصفهان را از ابتدای فعالیت تا کنون فارغ التحصdل شدند.

وی با بیان این که نداشتن فضای آموزشی مناسب از جمله مهم‌ترین مشکلات حوزه علمیه خواهران است، افزود: 12 حوزه علمیه در سطح استان در حال ساخت و  12 حوزه دیگر به زودی ساخته می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: 350 حوزه علمیه در کشور وجود دارد، که استان اصفهان با 49 حوزه علمیه در سطح کشور بیشترین تعداد حوزه علمیه را دارد.

وی هدف از ایجاد حوزه علمیه خواهران را تربیت مربی و تربیت مشاوران مذهبی و مبلغان کارآمد دانست و گفت: این افراد در راستای آماده سازی استعدادهای برتر و تحصیل در مقاطع تحصیلی بالاتر در حال تحصیل هستند.

ابطحی با بیان اینکه  شهر اصفهان 11 حوزه علمیه دارد، افزود: برخی از شهرستان‌های استان دارای چندین حوزه علمیه خواهران است.

وی در مورد نحوه پذیرش دانشجوی سال تحصیلی 91-92 بیان داشت:  کلاس‌های درسی حوزه‌های علمیه خواهران صورت حضوری، نیمه حضوری، تمام وقت و پاره وقت است و افراد داوطلب بر اساس فرم پذیرش می‌توانند انتخاب واحد درسی را انجام دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان شرایط پذیرش را در سطح دو عمومی و کارشناسی برشمرد و ادامه داد:  برای دوره‌های عمومی حداقل مدرک تحصیلی  دیپلم و یا اشتغال به تحصیل در دوره راهنمایی با معدل حداقل 12 و با حداکثر سن 30 سال و در مقاطع بالاتر تحصیلی بر حسب مدارک تحصیلی و بر حسب سن و برای پاره وقت مدرک دیپلم به بالا و  بدون شرط سنی است.

وی در ادامه صحبت‌های خود زمان آزمون ورودی را 16 اردیبهشت ماه دانست و تصریح کرد: پس از قبولی از داوطلبان مصاحبه حضوری انجام می‌شود.

ابطحی وی تعداد واحد درسی را  190 در 10‌ترم تحصیلی دانست و گفت: سه واحد این 190 واحد به صورت پایان نامه ارائه می‌شود.

وی مهلت زمان پذیرش داوطلبان را تا28 اسفند ماه عنوان کرد و گفت: مدرک تحصیل در حوزه‌های علمیه همانند دانشگاه سراسری  است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان اضافه کرد: افراد جهت دریافت دفترچه راهنمای پذیرش و کارت ویژه ثبت نام اینترنتی به نشانی اینترنتی،www.whc.ir/pazirash مراجعه کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها