امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۵۰۴۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۰۴ دی ۱۳۹۷
افکار عمومی از مطالبه خود تاکنون حاضر به عقب نشینی شده و مجلس هم همچنان تلاش می کند که به مردم بی توجه باقی بماند.
به گزارش پایگاه 598، رفتار درازهی، نماینده توهین کننده و عضو فراکسیون امید مجلس، سبب جریحه دار شدن افکار عمومی به صورت گسترده شد. از همان لحظات اول انتشار فیلم رفتار توهین آمیز این نماینده مجلس با واکنش مردم روبه رو شد و فضای مجازی مملو از ابراز ناراحتی از اقدام او و مطالبه از مجلس برای برخورد او به خواسته افکار عمومی تبدیل شد.

به گزارش جهان نيوز، اما در واکنش به این مطالبه عمومی در کمال تعجب روسای مجلس نه تنها به خواسته مردم توجه نکردند، بلکه جلسه غیر علنی شکل دادند و بعد برخی از نمایندگان در دفاع از درازهی خواستار برخورد با کارمند گمرک و استیضاح وزیر شدند!

با این وجود افکار عمومی از مطالبه خود تاکنون حاضر به عقب نشینی شده و مجلس هم همچنان تلاش می کند که به مردم بی توجه باقی بماند.

این در حالیست که طی چند روز اخیر برخی تخلفات دیگر نماینده هتاک در فضای مجازی منتشر شده است که ابعاد دیگری از رفتارهای این فرد را نمایان کرده است.

با این وجود، در یکی از عجیب ترین اظهارنظرها، نائب رئیس مجلس گفته است: "نماینده سراوان از رفتاری که داشته عذرخواهی کرده، دیگر چه کاری باید انجام دهد؟! آیا باید به این نماینده که به دنبال امور مردم است، بی‌احترامی کرد؟ اگر به نماینده‌ای بی‌احترامی شود به یک شهر بی‌احترامی شده است."

این عضو فراکسیون امید، در خصوص این که اکنون همه اتفاقات مختلفی که برای نمایندگان در موقعیت‌های مختلف رخ داده در حال بازنشر است، افزود: این حرکت‌های سیستماتیک از طرف عده‌ای پیگیری می‌شودکه مجلس را نمی‌خواهند، زیرا مجلس مصوباتی داشته که خوشایند آن‌ها نبوده است و این افراد علیه مجلس بهانه‌جویی می‌کنند.

پزشکیان همچنین در گفت و گو با اعتمادآنلاین با اشاره به این که امکان ندارد یک نماینده بی‌دلیل بی‌احترامی کند، اظهار کرد: هر توهینی از زبان هر کسی و هر تفکری که باشد، درست نیست اما این که چنین جوی را به وجود آوردند و اول و آخر کلمات برخی از نمایندگان را حذف کردند و می‌گویند آن ها توهین کردند، نشان می‌دهد برای این که نمایندگان را تخریب کنند برنامه‌ای در پشت پرده دارند!

علی مطهری هم در گفت‌وگویی با رادیو تلویحا از نماینده سراوان حمایت کرد، از تقطیع فیلم گفت و انتشار این کلیپ را مصداق اشاعه فحشا دانست!
 
سکوت فراکسیون امید
محمد فیضی عضو هیئت‌رئیسه فراکسیون امید (اصلاح‌طلبان) در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به حواشی رخ داده درباره محمدباسط درازهی نماینده سراوان در مجلس گفت: آقای درازهی عضو فراکسیون امید است و در جلسات این فراکسیون شرکت می‌کند. وی با بیان اینکه در فراکسیون امید تاکنون بحث خاصی درباره حواشی رخ داده برای نماینده سراوان انجام نشده، ادامه داد: اتفاقی که رخ داده مربوط به فراکسیون نیست و این موضوع مرتبط به فضای مجلس است.
 
در عین حال برخی اعضای فراکسیون امید از جمله سهیلا جلودارزاده از نماینده سراوان دفاع کرده‌اند.
 


 
درازهی عضو هیات علمی دانشگاه نیست!
از سوی دیگر در چند روز گذشته برخی از فعالان در شبکه های اجتماعی، محمد درازهی نماینده سراوان را به سرقت علمی یک مقاله هم متهم کرده بودند. روز گذشته در این باره «ولفرام بوگارد» استاد علوم کامپیوتر دانشگاه فرایبورگ آلمان در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی اعلام کرده که محمدباسط دُرازهی عضو فراکسیون امید مجلس، مقاله او را سرقت کرده است. در همین حال خبرگزاری برنا هم با اشاره به اظهارات درازهی که گفته بود اگر وزیر اقتصاد استیضاح نشود، استعفا می دهم و گچ و تخته دانشگاه منتظر من است، مدعی شد: بررسی ها نشان می دهد درازهی اصلا استاد هیچ دانشگاهی نیست! و در سال های قبل از نمایندگی، پاره وقت در برخی دانشگاه های سراوان و به صورت حق التدریس فعالیت می‌کرده است.

سلطانعلی میر رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان در این خصوص به عصرهامون گفت: محمد باسط درازهی قبل از نمایندگی مجلس چندسالی به صورت حق التدریس در این دانشگاه حضور داشته و اصلا عضو هیات علمی دانشگاه نیست.

وی مدرک ارائه توسط درازهی به دانشگاه آزاد واحد سراوان را کارشناسی و کارشناسی ارشد ادبیات انگلیسی عنوان کرد و گفت: هر دو مقطع تحصیلی آقای درازهی در کشور هندوستان سپری شده است.

در همین خصوص محمدرضا ریگی رئیس مجتمع آموزش عالی سراوان نیز در گفتگو با عصرهامون و در پاسخ به حضور درازهی در این دانشگاه گفت: ایشان در مرحله جذب هیات علمی قرار دارند.

این سایت خبری در سیستان و بلوچستان در ادامه نیز مدعی شده است: در هر حال حضور درازهی در کمیسیون آموزش و قرار گرفتن پرونده وی در مراحل جذب هیئت علمی شبهه ای تازه است که نماینده جوان سراوان را درگیر کرده است! به نظر می رسد بازهم تخلفی تازه قرار است نماینده جوان سراوان را در سرتیتر رسانه ها قرار دهد.

اظهار نظر «ولفرام بوگارد» درباره سرقت مقاله‌اش:شکایت از درازهی را پیگیری خواهم کرد/ یک وزیر آلمانی برای کاری مشابه عزل شد

یکی از کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی دریافت که به سراغ «ولفرام بوگارد»، استاد دانشگاه فرایبورگ آلمان و یکی از مولفان مقاله اصلی، رفته و در این خصوص با وی گفتگو کرده است. گفت‌وگویی تصویری که ماحصل تلاش میلاد گودرزی است و برای اطلاع عموم، به همراه زیرنویس در صفحه وی در توئیتر منتشر شده است.
 

 
بر پایه گزارش تابناک، شروع گفتگو با اعلام این نکته تعجب برانگیز است که بوگارد از ماوقع آگاه است و توضیح می‌دهد که از طریق همکارانش و دریافت چند ایمیل به این موضوع پی برده است. اتفاقی که پیرو آن، مقاله منتشر شده به نام درازهی را مطالعه و بررسی کرده و این گونه نتیجه گیری می‌کند: این یک مورد بسیار شدید از کپی کردن متن است. کاری که درازهی انجام داده، تلفیق دو مقاله ما بوده است. یعنی دو مقاله ما را ترکیب کرده، اسم ما را حذف نموده و اسم خودش را زده است.

او در ادامه در خصوص واکنش اش به این ماجرا می‌گوید: ما بررسی و تحقیق خواهیم کرد، چون این مقاله‌ها دارای کپی رایت هستند که توسط IEEE صادر شده و من حتما به واسطه IEEE این موضوع را پیگیری می‌کنم و آن‌ها هم از متهم شکایت خواهند کرد.

درونمایی که به قدر کافی ناخوشایند به نظر می‌رسد، اما استاد دانشگاه فرایبورگ برای روشن‌تر کردن فرجام آن مثالی مطرح می‌کند که بسیار جالب توجه است: «این یک مساله بزرگ خواهد بود. ما قبلا دو مورد داشتیم که یکی وزیر علوم تکنولوژیک بود و به دلیل این نوع سرقت از کار برکنار شد.»

مساله‌ای که نشان می‌دهد چقدر چنین خطایی در دیگر کشور‌ها نابخشودنی و جرایم در نظر گرفته شده برایش، سنگین است. آنقدر سنگین که به عزل وزیر منجر شود. برخلاف آنچه در کشورمان شاهدیم و در این مورد خاص، به عینه مشاهده اش می‌کنیم. اینکه چنین خطای سنگینی به نماینده مجلس و از آن مهم تر، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات قوه مقننه نسبت داده شده، اما وانشی به دنبال نداشته است.

واکنشی که ظاهرا باید انتظار بروزش را از آن سوی کره خاکی بکشیم. از آلمان و با پیگیری مولفان مقاله‌هایی که درازهی و همکارانش به سرقت آن‌ها متهم شده‌اند و سکوتشان در این خصوص را می‌شود پذیرش این تخلف تعبیر کرد. پذیرش خطایی که اگرچه احتمالا به عزل هیچ کس منجر نخواهد شد، اما بی شک به اعتبار علمی کشورمان و جایگاه مجلس شورای اسلامی لطماتی وارد خواهد کرد که می‌تواند جبران ناپذیر باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها