أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۵۳۲۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۴۹     ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
نماینده مجلس نهم اظهار داشت: حاضرم با علی مطهری، محمود صادقی و الیاس حضرتی در موضوعات مختلف مناظره کنم اما این افراد حاضر به مناظره نیستند.
به گزارش پایگاه 598، چهارمین قسمت از فصل دوم برنامه اینترنتی «رو در رو» با حضور حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجالس هفتم، هشتم و نهم و مدیرمسئول هفته نامه 9 دی منتشر شد. 

فیلم کامل این گفت‌و‌گو را از اینجا ببینید

* به خاطر پرونده‌سازی‌های نهاد ریاست‌جمهوری احراز صلاحیت نشدم
بنابر این گزارش، در ابتدای این برنامه، رسایی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره علت عدم احراز صلاحیتش برای انتخابات مجلس دهم گفت: به خاطر پرونده‌سازی‌های نهاد ریاست جمهوری در آن انتخابات احراز صلاحیت نشدم، اما بعد از مشخص شدن واقعیت، برای انتخابات میاندوره‌ای اصفهان تایید صلاحیت شدم.

وی افزود: مجید انصاری معاون حقوقی وقت رییس جمهور در جلسه مجمع روحانیون مبارز گفته بود «باید کاری کنیم تا رسایی، زاکانی، حسینیان، نادران و کوچک زاده برای مجلس دهم [با پرونده‌سازی] رد صلاحیت شوند».

رسایی در بخش دیگری از سخنانش درباره علی لاریجانی نیز گفت: روزگاری که وی در صدا و سیما بود، نقش مهمی در زمین زدن اصلاح طلبان داشت، اما بعدها با همانها متحد سیاسی شد، چون احساس کرد با جلب نظر آنها می تواند در انتخابات ها رای بیاورد.

مدیرمسئول هفته نامه 9 دی همچنین در تحلیل رفتارهای رییس جمهور سابق نیز گفت: مشکل امروز ما با احمدی نژاد درگیری او با مفهوم و مصداق ولایت فقیه است، این همان اشکالی است که هاشمی و اصلاح طلبان هم داشتند، لذا کسی امروز نمی تواند به ما بگوید «چرا از او حمایت کردید؟» و مثلاً «هاشمی آینده را بهتر می‌دید!»، زیرا امثال آقای هاشمی خودشان در این زمینه از احمدی نژاد بدتر عمل می کردند. ما از جهت گیری های کلان دولت احمدی نژاد حمایت کردیم و اصلاح طلبان دقیقا در برابر همان جهت گیری ایستاده بودند و اشکالات احمدی نژاد هم دقیقا همان مسایلی است که اصلاح طلبان نسبت به آن روی خوش نشان می دهند.

وی در ادامه با اشاره به اشتباه بزرگ احمدی نژاد در سال 91 و  11 روز خانه‌نشینی او گفت: وقتی احمدی نژاد خانه نشینی کرد همراه تعدادی از نمایندگان به خانه اش رفتیم و به او گفتم کارهای امروزت با ادعاهای دیروزت درباره حمایت از ولی فقیه تناقض دارد. شما گفته بودی می خواهی بیایی تا تیرها به جای رهبری به شما بخورد اما امروز رفتار دیگری از خودت نشان می‌دهی.

رسایی تاکید کرد: تحلیل من این است که متاسفانه آقای احمدی نژاد و اطرافیانش معتقد بودند اگر رهبری را تحت فشار بگذارند، ایشان مجبور می‌شود بین وزیر اطلاعات و رییس جمهور، دومی را انتخاب کند اما تحلیلشان کاملاً غلط بود.

این نماینده سابق مجلس گفت: احمدی‌نژاد می خواست 13 میلیون رای موسوی را هر طور شده جذب کند اما کارهایی کرد که بخشی از همان 25 میلیون رای خودش را هم از دست داد و معتقدم رد صلاحیت او در انتخابات 96 درست بود، زیرا او بعد از نهی رهبر انقلاب نباید در انتخابات ثبت نام می کرد، هرچند روحانی نیز باید رد صلاحیت می‌شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره برجام نیز گفت: وقتی متن کامل برجام را خواندم با آن مخالفت کردم چون معلوم شد تحریم ها بیشتر میشود و توان هسته ای ایران هم از بین می رود، ضمن اینکه این توافق کشور را ضعیف می‌کند و اتفاقاً سایه جنگ را نیز بیشتر به کشور نزدیک خواهد کرد. هرچند سابقه امریکا نیز نشان می دهد نمی توان به توافق با این کشور خوشبین بود.

* جلیلی درباره برجام برای نمایندگان کلاس خصوصی می‌گذاشت
رسایی با بیان اینکه سعید جلیلی از همان ابتدای برجام، اشکالات این توافق را به بسیاری از نمایندگان از جمله  علی لاریجانی متذکر شده بود، گفت: ایشان برای روشن کردن اشکالات این توافق ضعیف برای نمایندگان کلاس خصوصی گذاشت و همه اشکالاتی که امروز در برجام دارد خودش را نشان می دهد، ایشان و تیم کارشناسی اش از همان ابتدا بیان کرده بود.
وی ادامه داد: شاید باورتان نشود اما روزی نیست که در خیابان یا فضای مجازی مردم از من حلالیت نطلبند و نگویند ما درباره برجام اشتباه می کردیم ولی امروز فهمیدیم شما و دلواپسان درست می‌گفتید.

* چرا فردوسی‌پور نسبت به مفاسد فوتبال سکوت کرد؟
نماینده سابق مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درباره مفاسد در فوتبال گفت: اگر یک فوتبالیست سرش را بخاراند، آقای فردوسی‌پور در برنامه 90 کلی درباره آن حرف می‌زند، اما وقتی در مجلس نهم گزارش فساد بزرگ مالی در فوتبال را منتشر کردیم، فردوسی پور در برنامه 90 سکوت کرد! ایشان حتی به مجلس هم آمد و برایش توضیحاتی ارائه کردیم و خیلی هم نگران شد اما در هر صورت در برنامه 90 یک دقیقه همه درباره این موضوع مهم صحبت نکرد.

رسایی در پاسخ به این سوال مجری برنامه که چرا فردوسی پور اینطور رفتار کرد و آیا علت این مساله ارتباط داشتن او با مفاسد در فوتبال بوده یا خیر؟ گفت: بنده قضاوت نمی کنم اما برای من هم جای سوال است چرا ایشان نسبت به آن مفاسد گسترده در فوتبال سکوت کرد.

* به 4 دلیل سوالات زیادی درباره تابعیت روحانی وجود دارد
این نماینده سابق در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ابهام درباره تابعیت دوم رییس جمهور گفت: به 4 دلیل سوالات زیادی در این باره وجود دارد، از جمله اینکه ایشان فامیلی اش را دهه 60 به روحانی تغییر داد، اما در دهه 70 از دانشگاه گلاسکو با نام فریدون فارغ التحصیل میشود! ضمن اینکه نام ایشان در بین دانشجویان خارجی این دانشگاه هم دیده نمی‌شود.
وی افزود: البته امیدوارم دو تابعیتی بودن آقای روحانی صحت نداشته باشد و تکذیب شود، هرچند تاکنون نسبت به این شبهه پاسخی نداده اند و معلوم نیست اطرافیان ایشان مثل آقای آشنا نیز که درباره همه چیز سریعاً موضع می‌گیرند چرا تاکنون در این باره سکوت کرده اند.

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی در پاسخ به این سوال مجری که هزینه های نشریه 9 دی را از  چه طریقی تامین می کنید؟ نیز گفت: علاوه بر فروش خود نشریه، با سخنرانی‌هایی که انجام می‌دهم این هزینه را تامین می‌کنم، البته برای سخنرانی هایم هیچ مبلغی را طی نمی‌کنم اما هرچقدر بدهند خرج ادامه انتشار نشریه می‌کنم.

* مطهری، صادقی و حضرتی حاضر به مناظره نیستند
رسایی در ادامه با اشاره به مناظرات متعددی که با اصلاح طلبان داشته گفت: حاضرم با علی مطهری، محمود صادقی و الیاس حضرتی نیز در موضوعات مختلف مناظره کنم اما این افراد حاضر به مناظره نیستند.

* مکانیزم رای نمایندگان به 6 حقوقدان شورای نگهبان پُر اِشکال است
وی در ادامه با اشاره به مکانیزم پر اشکال رای نمایندگان به 6 حقوقدان شورای نگهبان نیز گفت: باید همانطور که برای رای اعتماد مجلس به وزرا، نمایندگان از چند روز قبل در این باره بررسی می‌کنند برای رای نمایندگان به 6 حقوقدان شورای نگهبان  نیز همین روند تکرار شود نه اینکه یک روز پس از معرفی حقوقدانان رای گیری انجام شود و عملا نمایندگان بدون هیچ شناختی به این افراد رای دهند زیرا تاثیرگذاری اعضای شورای نگهبان در آینده سیاسی کشور حتی از وزرا نیز بیشتر است.

رسایی در بخش دیگری از سخنانش نیز با انتقاد از برخی سیاست ورزی های جریان اصولگرا گفت: علت اینکه در بین اصولگرایان وحدت انجام نمی‌شود این است که انتخاب کاندیداها بر اساس سهمیه هاست و بدنه در این باره اقناع نمی‌شود. از همان ابتدا هم معلوم بود جمنا یک نمایش است و افراد اصلی این جریان در پشت صحنه هستند.

این نماینده سابق با گریزی به مشکلات اقتصادی نیز گفت: مقصر اصلی نا به سامانی‌های اقتصادی نه رییس بانک مرکزی است نه سایر وزرا، شخص روحانی است، که سیاست های غلط اقتصادی اش کشور را به این روز کشانده است. هرچند وزرای مغرور و مدعی روحانی به جای پاسخگویی یکی یکی در حال استعفا هستند، مثل قاضی زاده هاشمی و آخوندی، در حالیکه آنها نیز باید به خاطر عملکردشان محاکمه شوند.

* لاریجانی در وضع موجود شریک است
وی در ادامه با انتقاد از عملکرد رییس مجلس نیز گفت: ایشان هم در وضع موجود شریک است زیرا اگر لاریجانی در مجلس درست بر دولت نظارت می کرد وضعیت دولت به اینجا نمی رسید، مثل برجام که ایشان برای تصویب و اجرایش بیشتر از روحانی نقش داشت. خاطرم هست لاریجانی دو بار به من گفت چون با برجام مخالفت می‌کنی در انتخابات رای نمی آوری، اما به ایشان گفتم من باید وظیفه ام را انجام دهم نه اینکه به فکر رای آوردنم به هر قیمت باشم.

* کاسب واقعی تحریم حسن روحانی است 
رسایی همچنین با انتقاد از روحانی گفت: تاریخ نشان داد کاسب واقعی تحریم حسن روحانی است که با وعده رفع تحریم ها رای آورد اما در دوره او تحریم ها بیشتر شد.
وی تاکید کرد: خیلی دلم می خواهد الان آقای رشیدپور را ببینم و نظرش را درباره حمایتهایش از روحانی بپرسم.

رسایی در پایان، نظرش را درباره چهره‌های مختلف سیاسی از جمله ابراهیم رییسی، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، محمد جواد ظریف، ولی‌الله سیف، حداد عادل، وندی شرمن، شهید محمدحسین حدادیان، احمد عراقچی و... بیان کرد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها