يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۵۴۵۱۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه اگر به وینفرد شفر پول داده شود، او همین امروز به پرسپولیس خواهد پیوست، گفت: زمان خروج این مربی آلمانی از جمع آبی پوشان فرا رسیده است.
به گزارش پایگاه 598، «سیاوش اکبرپور» مهاجم اسبق تیم فوتبال استقلال تهران که سه بار با این تیم قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را تجربه کرده، این روزها به یکی از منتقدان جدی وینفرد شفر و مدیریت باشگاه استقلال تبدیل شده است.

او که هشت سال برای استقلال بازی کرده و گل های زیادی را برای این تیم به ثمر رسانده، در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا انتقادات تندی را علیه امیرحسین فتحی و وینفرد شفر بر زبان آورد. پیشکسوت استقلال اعتقاد دارد سرمربی آلمانی باشگاه استقلال دوران حضورش بر روی نیمکت آبی پوشان به پایان رسیده است و باید کنار گذاشته شود.

آنچه که در زیر می خوانید متن گفت و گوی انتقادی این بازیکن با ایرناست:
ایرنا: تبعات شکست استقلال در شهرآورد هنوز ادامه دارد و استقلال با حاشیه های زیادی روبروست. نظر شما در این باره چیست؟

اکبرپور: من می خواهم حرف هایم را با انتقاد از برخی افراد آغاز کنم که نام پیشکسوت را بر روی خودشان گذاشته اند در حالی که اصلا این طور نیست.

منظورت چه کسانی هستند؟
اکبرپور: آنهایی که در این چند هفته زبان باز کرده اند و خودشان را پیشکسوت باشگاه استقلال جا زده اند. آقایی که یک سال با 4 میلیارد تومان پیراهن استقلال را پوشید و هزار حاشیه و مشکل برای این تیم ایجاد کرد، آقایی که تا پول نقد نگرفت، حاضر نشد با استقلال قرارداد امضا کند، آقایی که در قطر به خاطر پول نگرفتن تمرین تیم را تحریم کرد. برای من جالب است که حالا او می آید و حرف از باند بازی در استقلال می زند. خود او وقتی کاپیتان تیم ملی بود، رییس باندبازها بود. هر بازیکنی را می خواستند به تیم ملی دعوت می کردند و هر بازیکنی را که در باندشان وجود داشت، در ترکیب قرار می دادند. آقای محترم شما با یک سال بازی کردن در استقلال پیشکسوت این تیم نیستید!

منظورت جواد نکونام است؟
اکبرپور: من از کسی اسم نمی برم.

ایرنا: کدهایی که می دهی به جواد نکونام برمی گردد مثل کاپیتان تیم ملی و سابقه پوشیدن یک ساله پیراهن استقلال و ...
اکبرپور: خود او و همه متوجه حرف های من می شوند. امیدوارم پاسخ حرف های مرا بدهد. حالا که از فوتبال خداحافظی کرده است وقتی به پشت سرشان نگاه می اندازد، متوجه می شود تیم هایی که در آن بازی کرده، اعتبار نداشته اند و چه بهتر که بخواهد از نام بزرگ استقلال برای خود اعتبار نداشته اش را کسب کند. این افراد می آیند در مصاحبه های خود از عشق به استقلال حرف می زنند.

بازیکنی که تا پول نمی دادند،| در تمرین استقلال شرکت نمی کرد، پیشکسوت محسوب می شود؟ بازیکنی که باید با مدیرعامل 10 جلسه برگزار کند و 2 میلیارد تومان پول نقد بگیرد و تازه بعد از جدایی به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کند و تیمش را تا آستانه محرومیت ببرد، پیشکسوت است؟ پیشکسوت استقلال افرادی مثل غلامرضا عنایتی، آرش برهانی، پرویز برومند و خود من هستند که عمر و جوانی شان را برای استقلال گذاشتند و با جان و دل برای این تیم بازی کردند.

نظر خودت درباره حاشیه های به وجود آمده اخیر چیست؟
اکبرپور: اگر من حرفی می زنم، قصد حمایت از کسی را ندارم و نمی خواهم از شخص خاصی پشتیبانی کنم. سیدمهدی رحمتی دوست و همبازی من بوده است اما مبنای صحبت هایی که این روزها مطرح می شود و می گویند او باند تشکیل داده و بازیکنانی را اخراج می کند، چیست؟ من از دوستانی که این حرف ها را می زنند و می گویند رحمتی ما را از استقلال اخراج کرد، می خواهم که این چنین صحبت هایی را نکنند زیرا برای خود آنها خوب نیست و ضعفشان را نشان می دهد. مگر می شود در باشگاه بزرگ و با عظمت استقلال که قدمت و سابقه بالایی دارد، یک بازیکن بتواند چنین کارهایی را انجام دهد؟ اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد واقعا باید برای استقلال تاسف خورد و بهتر است باشگاه را تعطیل کنند.

زمانی که در استقلال حضور داشتی، از این حرف و حدیث ها وجود داشت؟
اکبرپور: کدام حرف و حدیث ها

 باند بازی و....
اکبرپور: نه. این حرف و حدیث ها چیست؟ همه به یک چی فکر می کردیم و آن هم موفقیت و سربلندی استقلال بود. مگر کسی جرات داشت دنبال باند بازی و این مسائل برود. اگر کسی باند درست می کرد، خودم آن را قیچی می کردم. کاپیتان تیم ملی استقلالی شد و سرش را انداخت و کار خودش را انجام می داد. اصلا من سوالی دارم.

 چه سوالی؟
اکبرپور: آقا فرهاد (مجیدی) کاپیتان استقلال بوده و بزرگ این تیم محسوب می شود و به طور حتم با حضور چنین فردی باند بازی در استقلال معنایی ندارد. اگر این مسائل وجود داشته باشد، او با آن برخورد می کند و با شناختی که من از وی دارم به خوبی می دانم منافع استقلال را بر هر چیز دیگری ارجحیت می دهد.

ایرنا: بعد از شهرآورد و در رختکن او از برخی بازیکنان و مسائل ناراحت بود و واکنش نشان داد؟
اکبرپور: وقتی صدای فرهاد مجیدی در می آید باید تا پایان ماجرا را خواند. ریشه اتفاقات در جای دیگری است و باید در جای دیگری آنها را مورد بررسی قرار داد.

 در کجا؟
اکبرپور: اگر مدیریت باشگاه استقلال دچار ضعف و مشکل نباشد، چنین مسائلی شکل نمی گیرد. باشگاه استقلال مدیریت درستی ندارد زیرا این تیم نمی تواند برای مهم ترین بازی فصل خود زمین تمرین مناسب تهیه کند و مجبور می شود برای شهرآورد در چمن مصنوعی تمرین کند. من سرمربی جوانان استقلال بوده ام. اراده می کردم در هر کجای تهران می توانستم برای استقلال زمین تمرین بگیرم. آقایان اگر برای این موضوع به من می گفتند، از زندگی ام می زدم و برای استقلال بهترین زمین تمرین را اجاره می کردم. این درد است.

آقای فتحی شما که به استقلال آمدی و کلی عکس گرفتی و همه ایران شما را شناختند، توانایی فراهم کردن ابزار اولیه را برای تیم استقلال نداری؟ پس چه کاری می خواهی انجام دهی؟ من نمی دانم مسئولان وزارت ورزش و جوانان به جای اینکه مدیران کاربلد و باتجربه ای نظیر علی فتح الله زاده که با استقلال قهرمان شده اند و هواداران آنها را دوست دارند، به این تیم بیاورند افرادی را بر مسند کار می نشانند که برای استقلال کوچک ترین بازدهی را نداشته اند.

آیا شرایط استقلال درست می شود؟ به آینده این تیم امیدوار هستی؟
اکبرپور: امیدوارم درست شود چرا که هواداران استقلال از این تیم انتظار موفقیت دارند. به عنوان یک استقلالی درخواست می کنم برخی از آنها کاری که با ناصر حجازی، امیر قلعه نویی، علیرضا منصوریان و پرویز مظلومی کردند با امثال سیدمهدی رحمتی نکنند. من نمی خواستم حرف بزنم اما مجبور شدم، چون دلم برای این تیم می سوزد. برای همین سکوتم را شکستم و حرف هایی را بر زبان آوردم که شاید تند باشد. در این شرایط و در این مقطع فعلی نباید آرامش استقلال را بر هم زد.

نتایج خوب پرسپولیس هواداران استقلال را عصبی کرده است. این را قبول دارید؟
اکبرپور: طبیعی است که این طور باشد و هواداران استقلال از صدرنشینی تیم رقیب و شکست در شهرآورد ناراحت باشند اما همان طور که گفتم مشکلات مدیریتی نقش اصلی را در این موضوع داشته است. فرشید باقری مصاحبه ای به حق را انجام داد اما اخراج شد. او نباید برای اینکه اشکالات درست تیم را گوشزد کرده است، کنار گذاشته می شد. مدیران باشگاه می توانستند آرامش را به تیم برگردانند و اجازه ندهند استقلال بیشتر به حاشیه کشیده شود اما با جریمه اسماعیل گونکالس، آیاندا پاتوسی و فرشید اسماعیلی تیم را بیشتر به حاشیه کشاندند. استقلال پس از شکست در شهرآورد با پیروزی مقابل سایپا می توانست به کورس مدعیان قهرمانی بازگردد اما تصمیات غلط مانع از انجام این کار شد.

نقش وینفرد شفر در این ناکامی ها چقدر است؟
اکبرپور: او نقش اول را به عنوان سرمربی استقلال در این ناکامی ها ایفا می کند. من مثل برخی ها نیستم که در ابتدای فصل به تعریف و تمجید از او بپردازم و حالا بخواهم از او انتقاد کنم. من نه از ابتدای فصل بلکه از فصل پیش می گفتم او مربی با دانشی نیست و برای موفقیت باید ابزار لازم و بهترین بازیکنان را در اختیار داشته باشد و الان نیز روی حرف خودم هستم. این تیم را اگر به من می دادند، چشم بسته قهرمان لیگ برتر می کردم اما او با استقلال چه کاری کرده و چه بلایی را بر سر این تیم آورده است؟ در کدام بازی بزرگ موفق بوده است؟ چه تاجی بر سر استقلال زده است؟ به نظر من او با مصاحبه ای که پس از شهر آورد انجام داد هوشمندانه تمامی نگاه ها را از خود به سمت دیگری هدایت کرد.

کدام حرف ها؟ منظورت ماجرای پنالتی زدن فرشید اسماعیلی است؟
اکبرپور: دقیقا. مربی خارجی وقتی به ایران می آید سیاست را نیز با خودش می آورد. او با بیان اینکه قرار بود پنالتی را پاتوسی بزند، اما رحمتی به سمت فرشید اسماعیلی رفت و پنالتی زن را عوض کرد، اشکالات فنی خودش را پنهان کرد. واقعا متاسف هستم که یک مربی این چنین اقتدار خودش را زیر سوال می برد. به نظرم این موضوع واقعیت ندارد و اگر چنین چیزی درست بود، او به جای اینکه در نشست خبری رحمتی را زیر سوال ببرد، باید همان جا از سمت خود در استقلال استعفا می داد و به خانه اش باز می گشت. مگر می شود مربی کنار زمین باشد و به بازیکنی گفته باشد تو پنالتی زن اول استقلال هستی اما یکی دیگر پنالتی را بزند؟ پس مربی چه کاره است؟

اگر حرف مربی این قدر بی ارزش است که کسی به آن توجهی نمی کند، پس همان بهتر که سرمربی استقلال نباشد. برانکو پارسال شهرآورد برگشت را به استقلال باخت اما تیم را جمع و جور کرد و پرسپولیس قهرمان شد. در زمان ما نیز اتفاقات حاشیه های می افتاد اما امیر قلعه نویی مدیریت داشت و همه مسائل در رختکن تمام می شد و اگر سری نیز بریده می شد، هیچ کس از آن با خبر نمی شد اما متاسفانه شفر خودش برای استقلال حاشیه تراشی می کند.

به نظر شما، او برای فصل آینده باید در استقلال بماند یا برود؟
اکبرپور: امیر قلعه نویی سال 91 با استقلال قهرمان شد اما فصل بعد به خاطر اینکه به مقام چهارمی دست یافت، مجبور به جدایی شد. پرویز مظلومی با استقلال نتایج خوبی گرفت، 4 شهرآورد را با پیروزی پشت سر گذاشت، هر وقت مربی استقلال بود با این تیم تا هفته آخر در کورس قهرمانی قرار داشت، 2 جام حذفی گرفت اما چون در شهرآورد آخر 4 بر 2 باخت، رفت. الان استقلال لیگ برتر را از دست داده، از جام حذفی هم حذف شده است و در لیگ قهرمانان آسیا هم شانسی برای صعود ندارد. شفر با این کارنامه ضعیف، چرا باید در استقلال بماند؟

مربیان خارجی فقط به منافع مالی خود فکر می کنند و هیچ چیز دیگری برای آنها اهمیت ندارد. اگر پرسپولیس برای فصل بعد به شفر پیشنهاد همکاری با 200 هزار دلار بیشتر بدهد، او با خوشحالی با این تیم قرارداد امضا می کند و به طور حتم در شهرآورد بعدی، جلوی هواداران استقلال، پرچم پرسپولیس را در هوا می چرخاند. دوره اینکه بخواهید در کنار زمین سوت بزنید یا شال گردن را در هوا بچرخانید، تمام شده و همه می دانند این رفتارها برای جلب توجه است.

از هواداران استقلال هم ناراحتم زیرا که خیلی زود برای هر فردی لقب درست می کنند. اجازه دهید یک بازیکن 4 سال در استقلال بازی کند و بعد برای او اسم بگذارید، یک مربی 2 جام برای باشگاه بیاورد و کاری برای استقلال بکند بعد به او لقب «عالیجناب» بدهید. فکر می کنم اگر شفر جای امیر قلعه نویی بود، هواداران مجسمه اش را درست می کردند. خود من وقتی به استقلال آمدم بعد از 4 سال برایم لقب گذاشتند آن هم 4 سالی که 3 آقای گل در کنار خودم ساختم.

فرشید اسماعیلی نیز این روزها بابت زدن پنالتی چیپ در شهر آورد تحت فشار است. نظر شما در این مورد چیست؟
اکبرپور: فرشید اسماعیلی بهترین هافبک حال حاضر ایران است و به نظر من نباید او را با این پنالتی نابود کنیم. فرشید اسماعیلی 2 سال پیش در شهرآورد برای استقلال گل زد و هواداران را خوشحال کرد. اگر در شهرآورد پنالتی او تبدیل به گل می شد، همین هوادارانی که امروز علیه او شعار می دهند، تا 2 سال با ضربه چیپ او برای هواداران پرسپولیس کُری می خواندند. من اگر جای شفر بودم در بازی با سایپا به جای نیمکت نشین کردن فرشید اسماعیلی، او را از ابتدا به میدان می فرستادم.

 قبول دارید ضربه پنالتی زدن چیپ او اشتباه بود؟ اگر جای این بازیکن بودی، در شهر آورد پنالتی چیپ می زدی؟
اکبرپور: وقتی فرشید اسماعیلی پشت توپ قرار گرفت، با توجه به شناختی که از وی داشتم گفتم او چیپ می زند و این کار را انجام داد ولی من اگر جای این بازیکن بودم در شهرآورد و حساس ترین زمان ممکن چنین ریسکی را انجام نمی دادم.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها