کد خبر: ۴۵۵۴۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۴     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
نشست تخصصی نظریه سیاست خارجی توسعه گرا با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی به زودی برگزار می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نقشه راه: متن کامل اطلاعیه دائره پژوهش شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی درباره نشست تخصصی نظریه سیاست خارجی با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی به شرح زیر است:


بسم الله الرحمن الرحیم

احتراما به اطلاع می رساند که نشست تخصصی نظریه سیاست خارجی  با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی به زودی برگزار می شود. سیاست خارجی با زاویه دید الگوی پیشرفت اسلامی دارای چهار محور بحثی است:

محور اول به بررسی تاریخ نظریه پردازی در حوزه سیاست خارجی و بررسی برخی نظریات مطرح در این حوزه مانند "نظریه سیاست خارجی توسعه گرا" می پردازد.

محور دوم به تبیین عوامل داخلی موثر بر سیاست خارجی از جمله تاثیر معیشت عمومی و شغل، علم، قضاء و چگونگی ایجاد تعدیل میان این موضوعات و سیاست خارجی می پردازد.

محور سوم نظریه سیاست خارجی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی به بررسی و تبیین استظهاری و فقهی مبنای ارتباط در روابط بین الملل از نظر فکر اسلامی و تبیین فوائد و هزینه های تنظیم روابط بر اساس این مبنا اختصاص دارد.

محور چهارم هم به تبیین نظام موضوعات تعامل دستگاه سیاست خارجی در روابط بین الملل بر اساس نظریه سیاست خارجی نقشه الگوی پیشرفت اسلامی اختصاص دارد.


دائره پژوهش- قم - ۸ اردیبهشت  ۱۳۹۸

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها