کد خبر: ۴۵۵۴۷۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۱     ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون فرمانداری گمیشان با بیان اینکه ما وقوع دوباره سیلاب را در گمیشان پیش‎بینی می‎کنیم، گفت: اقدامات پیشگیرانه و آمادگی لازم برای مهار و کنترل سیلاب وجود دارد.

به گزارش پایگاه 598، سیدعلیرضا حسینی امشب در گفت‎وگو با خبرنگار فارس از گرگان، با اشاره به آخرین وضعیت گمیشان و احتمال وقوع سیلاب در گمیشان اظهار کرد: از دو روز گذشته که بخش‎هایی از آق‎قلا زیر آب رفت احتمال وقوع سیلاب در گمیشان هم وجود داشت لذا همه امکانات موجود برای جلوگیری از سیلاب احتمالی گسیل شد و نیروها در حالت آماده‎باش قرار دارند.

وی تصریح کرد: آمادگی کامل برای ممانعت از ورود سیلاب به گمیشان وجود دارد، از طرفی هنوز نمی‎توان پیش‎بینی کرد چه وضعیتی در انتظار گمیشان خواهد بود و آخرین سرریز از سد وشمگیر رو به کاهش است اما این مقدار طی ساعات مختلف در نوسان است.

معاون فرمانداری گمیشان با اشاره به اینکه برنامه‎ریزی‎ها انجام شده تا آبی که از آق‎قلا عبور می‎کند و به سمت گمیشان در جریان است را مهار کنیم، یادآور شد: با توجه به تجربه سیل اول و بهبود شرایط بعد از لایروبی‎‎ کانال‎های گرگانرود و امثال آن سعی خواهیم کرد از این وضعیت عبور کنیم و شاهد سیلاب در گمیشان نباشیم.

حسینی متذکر شد: آبگرفتگی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است ما را تحت تأثیر خود قرار دهد اما در صورت وقوع دوباره سیلاب و آبگرفتگی، آمادگی لازم وجود دارد تا اقدامات ضروری از جمله مهار سیلاب، اسکان اضطراری و ... انجام شود.

وی با بیان اینکه جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران در گمیشان برگزار شده و تقسیم‎بندی وظایف و هماهنگی‎های لازم صورت گرفته است، افزود: امیدوارم با مدیریتی که وجود دارد شاهد آبگرفتگی مجدد نباشیم اما ما وقوع سیلاب را در گمیشان پیش‎بینی می‎کنیم و اقدامات پیشگیرانه برای مهار و کنترل سیلاب در دستور کار قرار دارد.

معاون فرمانداری گمیشان ابراز کرد: براساس پیش‎بینی مسؤولان ذی‎ربط ممکن است سیلاب آق‎قلا تا سه روز آینده وارد گمیشان شود اما همه تلاش ما جلوگیری از ورود سیلاب به گمیشان و هدایت آب به سمت دشت‎ها و دریا است.

*افزایش سطح آب در مسیر خواجه‎نفس به گمیشان

حسینی اذعان کرد: از روز گذشته شاهد افزایش سطح آب در مسیر ورودی جاده خواجه‎نفس به گمیشان هستیم اما از این مسیر رو به بحران عبور خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد سیلاب دوباره وارد گمیشان شود.

وی متذکر شد: هشت پمپ آماده است تا در صورت تحت تأثیر قرار دادن سیلاب در شرق گمیشان سریعاً وارد عمل شوند ما امیدواریم اتفاقی نیفتد اما در صورت وقوع سیلاب، آمادگی برای مقابله با آن وجود دارد.

معاون فرمانداری گمیشان اذعان کرد: در حال حاضر اسکان اضطراری در شهرستان گمیشان نداریم و به افرادی که منازل مسکونی آنها احداثی و تخریبی است چادر داده شده است، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز برای این دسته از سیل‎زدگان تسهیلات بلاعوض برای اجاره مسکن در نظر گرفته که در شهر بین یک تا 12 میلیون و در روستاها یک تا 6 میلیون تومان پرداخت می‎کند.

حسینی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل خاصی در گمیشان وجود ندارد و مردم به زندگی عادی خود بازگشتند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها