أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۵۷۹۶۸
زمان انتشار: ۱۶:۵۸     ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آ‌موزش و پرورشی که معرفی می‌شود باید در عمل به اجرا و پیاده‌سازی سند تحول براساس یک زمان‌بندی واقعی و سریع اعتقاد داشته باشد.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، درخصوص ویژگی‌های وزیر آموزش و پرورشی که باید از سوی دولت به مجلس معرفی شود، گفت: به نظر من اولین ویژگی آقای وزیر باید این باشد که آموزش و پرروش را بدرستی بشناسد. 

وی گفت: باید وزیر آموزش و پرورش کسی باشد که این وزراتخانه را به ریل اصلی خود بازگرداند زیرا ما امروز شاهد آن هستیم که در پاره‌ای از موارد وزارت آموزش و پرورش به باشگاه سیاسی و دفتر احزاب تبدیل شده است. 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر آموزش و پرورش پیشنهادی باید به معنای واقعی کلمه به دنبال گسترش دو واژه آموزش و پرورش باشد. 

سلیمی ویژگی دیگر وزیر پیشنهادی را اعتقاد راسخ و عزم جزم به اجرای سند تحول دانست و گفت: وزیر آ‌موزش و پرورشی که معرفی می‌شود باید در عمل به اجرا و پیاده‌سازی سند تحول براساس یک زمانبندی واقعی و سریع اعتقاد داشته و اینگونه نباشد 2030 را یکشبه اجرا کند اما سند تحول را به کنار گذاشته باشد. 

وی به ضرورت پیشرفت در حوزه تولید محتوا آن هم محتوای بومی اشاره کرد و گفت: به نظر من ما در حوزه تولید محتوا عقب هستیم و حذف درس‌هایی مثل شهید فهمیده از کتاب‌های درسی مصداق این عقبگرد است. 

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی  به معیشت معلمان و ضرورت داشتن برنامه برای آن اشاره کرد و گفت: امروز معیشت معلمان وضعیت خوبی ندارد و معلمان در مضیقه به سر می‌برند که وزیر آموزش و پرورش باید برای آن فکر اساسی کند. 

سلیمی در خاتمه توجه به نیروی انسانی کارآمد را یکی دیگر از ویژگی‌ وزیر آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در آینده نزدیک بین 300 تا 400 هزار نفر از آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند که بخش عمده‌ای از این افراد معلم هستند اما به نظر می‌رسد ما برای جایگزینی این افراد فکری نیاندیشیده‌ایم که وزیر آموزش و پرورش باید برای این مقوله هم فکری داشته باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها