کد خبر: ۴۶۱۵۳۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۰۲ مهر ۱۳۹۸
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه دیپلماسی و قدرت دفاعی مکمل یکدیگرند، گفت: بحث دیپلماسی همیشه با دفاع در یک راستا بوده و از آن جدا نبوده و دیپلماسی بدون داشتن پشتوانه‌ دفاعی و نظامی قوی بی‌معناست.

به گزارش پایگاه 598، محمدجواد جمالی نوبندگانی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با توجه به فرارسیدن هفته‌ دفاع مقدس گفت: موضوع دفاع یک مسئله ملی است و به هیچ عنوان جناحی نیست. ما از جای جای ایران اسلامی با ادیان و اقشار مختلف شهید داریم و این مسئله یعنی دفاع، نقطه‌ اتحاد همه‌ طیف‌های سیاسی کشور است.

وی افزود: ممکن است در خصوص دفاع اختلاف نظراتی بین جریان‌های سیاسی باشد اما این به معنی وجود شکاف بین ما نیست و همگی روی این مسئله با وجود تفاوت‌های جزئی در روش و اجرا، اتحاد نظر داریم. همه‌ مسئولان کشور در مسئله‌ دفاع در یک صف علیه دشمنان ایستاده‌اند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی در خصوص مقابله با تجاوزگری اخیر پهپاد آمریکایی بیان کرد: این‎‌که امروز قدرت منهدم کردن پهپاد آمریکایی را داریم و در منطقه صاحب نظر هستیم و کسی حق تجاوز به مرزهای ما را ندارد، نتیجه‌ مقاومت و ایستادگی و دفاع است که در هشت سال دفاع مقدس از خودمان نشان دادیم. امروز ما جهت مقابله با هرگونه دست اندازی دشمنان در خاک کشور، هم اراده‌ دفاعی و هم بهترین تجهیزات دفاعی و بازدارنده را در اختیار داریم که به دست جوانان و نخبگان همین مرز و بوم طراحی و ساخته شده‌اند و وزارت دفاع در این حوزه، نقش به سزایی داشته است.

جمالی نوبندگانی با اشاره به این‌که دیپلماسی و قدرت دفاعی مکمل یکدیگرند، اظهار داشت: بحث دیپلماسی همیشه با دفاع در یک راستا بوده و از آن جدا نیست. دیپلماسی بدون داشتن پشتوانه‌ دفاعی و نظامی قوی بی‌معناست. ما بر اساس آیات کتاب الهی‌مان قرآن، باید بر قدرت دفاعی خود بیفزاییم و خود را روز به روز قوی‌تر کنیم و بدانیم که دفاع عامل وحدت در کشور است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با تاکید بر لزوم حفظ قدرت دفاعی و وحدت ملی خاطر نشان کرد: مسئولان کشور ما هم به هیچ عنوان برنامه‌ای برای صحبت بر سر مسائل دفاعی ندارند. با توجه به این‌که دشمنان ما هر لحظه برای این خاک برنامه‌ریزی می‌کنند تا آسایش را از این کشور بربایند، ما هم باید قدرت نظامی خود را افزایش دهیم و دولت نیز در این خصوص نظر مثبت دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها