يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۶۱۹۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۴ مهر ۱۳۹۸
لاریجانی:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در مکتب امام حسن مجتبی(ع) سیاستمداری که واقعی باشد آن است که حق‌الله را رعایت کند. چیزی که امروز در عالم سیاست کم پیدا می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، علی لار یجانی در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 14 مهر 98) با تسلیت شهادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: از امام حسن (ع) روایتی نقل است که معنای سیاست در مکتب او را بیان می‌کند. ایشان می‌فرمایند سیاستمدار واقعی کسی است که سه ویژگی داشته باشد. اول در رعایت حق الناس و حق‌الله پیشگام باشد و داشتن حکمت را برای سیاست‌گذار ضروری می‌دانند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌امام حسن مجتبی در روایتی می‌فرمایند:‌اوج حکمت ترس از خداست و در روایات دیگری می‌فرمایند ای فرزند آدم از حرام الهی خود را پاک نگه دار که عابد خواهی بود و راضی به آنچه خدا تقسیم کرده، باش تا بی‌نیاز شوی.

وی افزود: در مکتب او سیاستمداری که واقعی باشد آن است که حق‌الله را رعایت کند. چیزی که امروز در عالم سیاست کم پیدا می‌شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ویژگی دوم این است که سیاستمدار واقعی کسی است که در ادای حق مردم پیشگام باشد و در رفع نیازهای مردم استوار باشد. در روایتی فرمودند با مردم همانگونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند و اگر چنین کنی عادل خواهی شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در سنت اسلامی ما آمده است که در رعایت حق مردم و حق‌الله گاه رعایت حق مردم اولویت پیدا  می‌کند. حقوق مردم به همان گستردگی است که در رساله حقوق امام سجاد ذکر شده است.

وی افزود: ویژگی سوم این است که سیاستمدار واقعی کسی است که حتی نسبت به گذشتگان احساس مسئولیت داشته باشد و حقوق آنان را رعایت کند که اولین امر در این زمینه آن است که از آنان به نیکی یاد کند.

لاریجانی خاطرنشان کرد:‌امیدواریم در سالروز شهادت این امام همام راه او مخصوصا در حوزه سیاست مورد توجه واقع شود و راه‌هایی که سیاستمداران واقعی باید آن را بپیمایند مورد توجه باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها