أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۶۳۲۷۱
زمان انتشار: ۰۱:۴۹     ۲۶ آبان ۱۳۹۸
اهداف کلان بانک ایران زمین در رونق بخشیدن به اقتصاد کشور؛
بورس و بانک دو اهرم اصلی برای حمایت از تولید داخلی هستند. ما در همین راستا و به منظور بهبود ساختار مالی بانک بزودی افزایش سرمایه بانک را نهایی خواهیم کرد. یکی از مزایای این امر این است که بانک می تواند از این محل در عملیات بانکی به خصوص اعطا تسهیلات و سرمایه گذاری‌های مجاز در چارچوب دستور العمل های بانک مرکزی اقدام کند.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، کالای داخلی و حمایت از آن یک معمای چندلایه است. کشورهایی که در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، راه‌های متعددی را امتحان کرده‌اند. آنها رشد اقتصادی را اولویت خود قرار داده اند و در این زمینه به فرهنگ سازی دست زده اند.

با دقت و تمرکز کردن بر مسیر حرکت کشورهای پیشرفته اقتصادی این نکته برای ما روشن می شود که همه این کشورها در یک بازه زمانی معینی، واردات را کاهش داده اند و تمرکز خود را روی تولید داخل گذاشته اند. به‌عنوان مثال آمریکا که رتبه نخست اقتصاد جهانی را از آن خود کرده است، تا مدت‌ها در انزوای کامل فرو رفت و اجازه واردات کالاهای خارجی را نداد و حالا مردم این کشور ثمره آن را به چشم می‌بینند. البته ژاپن و کره جنوبی نیز همین مسیر را طی کرده‌اند. در این بازه زمانی تولیدات داخلی افزایش می یابد و مردم نیز از تولید ملی خود بهره می برند. این فرصت باعث می شود کارخانه جات داخلی برای ارائه کالای بهتر و مرغوبتر با یکدیگر به رقابت سالم دست زنند و این رقابت به بهبود کیفیت کالاها می انجامد. حمایت دولتها از تولید کنندگان، بستن درها بر روی کالاهای خارجی در مدتی مشخص، باعث می شود که مردم به خرید کالای داخلی روی آورند تا بتوانند به اقتصاد کشور خود نیز کمک کنند. با خرید مردم از محصولات داخلی و حمایت آنان، تولید کنندگان نیز برای ارائه جنس بهتر و باکیفیت تر تلاش بیشتری می کنند.

برای رونق بخشیدن به اقتصاد یک کشور، نه تنها دولت ها موظند که برنامه های اقتصادی سودبخشی داشته باشند، بلکه بانک ها نیز مسئولیتهایی در قبال اقتصاد کشور خود بر عهده دارند. شاید دور از حقیقت نباشد که بگوییم وظیفه بانک ها در این زمینه، کمتر از وظیفه دولتها نیست.

مدیرعامل بانک ایران زمین، با بیان اهمیت رونق بخشیدن به اقتصاد کشور و حمایت از تولید داخلی گفت: نام گذاری سال 98 به عنوان سال «رونق تولید» توسط رهبر معظم انقلاب نشان از اهمیت موضوع برای کشور دارد، که جا دارد با ایجاد فضای تبادل و همفکری میان برنامه ریزان، تولید کنندگان و بانک‌ها به عنوان تامین کننده مالی این حوزه، به سمت رونق تولید قدم برداریم.

عبدالمجید پورسعید مدیرعامل این بانک شرایط اقتصادی کشور را بسیار حساس عنوان کرد و افزود: در حال حاضر منابع مالی در کشور بسیار محدود است، بسیاری از تولید کنندگان با مشکلات جدی مواجه هستند از اینرو برنامه ریزی دقیق در راستای حمایت از تولید و به کارگیری صحیح منابع باید در اولویت بخش‌های اقتصادی قرار گیرد.

مدیرعامل بانک ایران زمین، با اشاره به برنامه‌‌ریزی‌های صورت گرفته در این بانک برای حضوری موثر در اقتصاد کشور تصریح کرد: یکی از اقداماتی که ما به صورت استانی در حال پیگیری آن هستیم شناسایی تولید کنندگان و فعالین این عرصه در استانهای مختلف است تا بتوانیم بهترین بهره وری را از منابع موجود داشته باشیم.

پورسعید حضور بانک‌ها به عنوان تامین کنندگان مالی اقتصاد را مهم و حیاتی دانست و گفت: بانک‌ها تلاش زیادی را در راستای حمایت از تولید به کار می‌برند اما واقعیت اینست که محدودیت‌های زیادی در حال حاضر در تمامی بخش‌های اقتصادی وجود دارد، اما نگاه موثر و برنامه ریزی می‌تواند بسیاری از موانع را از سر راه بردارد و بدون‌شک رونق تولید زمانی تحقق خواهد یافت که بانکها و بازار سرمایه در راستای حمایت از تولید داخلی تقویت شوند.

وی با اشاره به افزایش سرمایه بانک ایران زمین افزود: بورس و بانک دو اهرم اصلی برای حمایت از تولید داخلی هستند. ما در همین راستا و به منظور بهبود ساختار مالی بانک بزودی افزایش سرمایه بانک را نهایی خواهیم کرد. یکی از مزایای این امر این است که بانک می تواند از این محل در عملیات بانکی به خصوص اعطا تسهیلات و سرمایه گذاری‌های مجاز در چارچوب دستور العمل های بانک مرکزی اقدام کند.

مدیرعامل بانک ایران زمین با اشاره به اقداماتی که در سالهای اخیر توسط این بانک به منظور بهبود حوزه‌های کسب و کار نوین و همچنین حمایت از بخش‌های تولیدی اظهار داشت: سال گذشته در راستای حمایت از تولید و اشتغال بخشی از منابع مورد نیاز و سرمایه‌ سیمان غرب آسیا را تامین کردیم، که این امر نقش موثری در بهبود شرایط اقتصادی و اشتغال منطقه داشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها